Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Almera N16 keularemonttia

Aloittaja jvnikristivn, marraskuu 05, 2019, 20:30:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jvnikristivn

Hei!

Kesällä sattui pieni keulahaaveri, jonka takia Almeran oikea etukulma sai osumaa.
Marmoriliike tarkasti ja vakuutusyhtiö olisi lunastanut, mutta kun on rahoituksen auto ja sitä oli jäljellä enemmän kuin olisivat korvanneet, niin nyt menee sitten korjaus omaan piikkiin.

Tarkoituksena olisi nyt sitten vaihtaa koko etukehikko, koska on kulmasta/umpion takaa vääntynyt ja lisäksi ruostunut, erityisesti se surullisen kuuluisa alapalkki..

Olen jo katsonut, että tuota kehikkoa myytäisiin kokonaisena tarvikkeena. Mutta oma Almera on 2003 ja kuvien perusteella kehikot ovat 2000-2002 malleihin, kun umpioiden takaa ovat erilaiset.
Onko siis jollain varmaa tietoa, että kuinka paljon ja mitä eroa on 00-02 ja 03-> kehikoissa?

Lisäksi vinkkiä sen vaihtoon kaivattaisiin..
Vienkö suoraan vauriokorjaamolle kehikon vaihtoon vai uskaltaako sitä lähteä itse fiksaamaan?

Toki jos foorumilta löytyy Tampereen seudulta joku joka tuota on vaihtanut ja korvausta vastaan sen tekisi, niin sekin passaa!

mies51

Niissä kehikoissa on eroa juuri tuossa ajovaloumpioiden takana olevissa kohdissa. Aiemmassa mallissa ajovaloumpio ja vilkku ovat erikseen, uudemmassa yhdessä. Minä tulin ostaneeksi koko kehikon, kun katsastuksessa pomppas sen alapalkin osalta. Ostamani kehikko olikin juuri tuo edellinen malli, kun taas automme on v.2003 mallia. Kyllä se hitsari leikkailemalla paloja pois sai sen paikalleen, mutta aikaa/rahaa vei.
Se kehikko on kiinni sekä pulteilla että hitsipisteillä, joten tarvitset viedä korjaamoon.