Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera P12 2.0 moottori?

Aloittaja jame80, maaliskuu 30, 2019, 19:38:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jame80

Onko tuo moottori hyvä? 1.8:ssa ainakin on jakopäämurheita, öljynkulutusta, kansivikaa ym., mutta mites tuo 2-litrainen?

Desperate child

Ehdottomasti paras Primeran moottoreista. nimim. omistuksessa ollut vain 2.0 primera  ;D. Mutta vakavasti ottaen kyllähän nuo maineeltaankin ovat parempia kuin noi 1,8 moottorit. Internetti kyllä kertoo että jakopää ongelmia tuossakin on mutta ei omalle kohdalle ole sattunut. Itse aikoinaan totesin että tuon painoiseen autoon ei saa riittävän jouheaa suorituskykyä millään muulla koneella, mutta ei tuo silti mikään raketti ole vaikka bensa kyllä maistuu.  Tuota 2 litraista QR20DE konetta on käytetty myös X-trailissa.
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

mertsi1

Internetti nyt kertoo varmasti jokaisesta automerkistä ja -mallista, että jotain vikaa on ihan varmasti. Jos tuo 2-litrainen kone on samaa perhettä, kuin 1.8 niin olettaa voi, että monenlaista murhetta on tiedossa. Itse ainakin Interwebbiä selanneena olen tässä tullut siihen tulokseen, että luja moottori on kyseessä.

Tossa olis myynnissä hiukan yli 200tkm ajettu, juuri katsastettu 2.0 P12 Primera. Paljonko siitä kannattais maksaa?

cedricfan

Lainaus käyttäjältä: mertsi1 - maaliskuu 31, 2019, 09:35:43
Jos tuo 2-litrainen kone on samaa perhettä, kuin 1.8 niin olettaa voi, että monenlaista murhetta on tiedossa.

Ei kannata olettaa. Ei nimittäin ole. 1,6 ja 1,8 ovat samaa QG-perhettä. Ja siksi 1,8 onkin se murheen kryyni.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40