Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera p12 1.8 2008 + p0031

Aloittaja rimeralla, tammikuu 02, 2019, 18:48:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rimeralla

Että taas napsahti.

Löysin yhden aikaisemman ketjun tästä aiheesta, jossa oli ECU mennyt rikki. Onko kenelläkään kokemusta tuosta vikakoodista? Itse auto toimii kyllä ihan hienosti (vielä) ja takavalojen maadoitus on tehtynä.

Jos ECU pitää ostaa, se lienee on aika kallis?

Muita hyviä ideoita kuin auto vaihtoon :(

Kiitos.
日産プリメーラ 2003 1.8l

mcgangsta

Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

rimeralla

Tuota juuri lueskelin, vaihdoin tuohon kuskinpuoleisin lambdan toissa kesänä, kun sain virhettä p0420.
Paha mennä sanomaan, kun ei tiedä...eikä ole paikkaa missä alkaa enemmän purkamaan.

Lainaus käyttäjältä: mcgangsta - tammikuu 02, 2019, 18:53:56
Ettei olis Lambda vika: http://www.ncf.fi/smf/index.php?topic=17786.0
日産プリメーラ 2003 1.8l

Jori

Tämmönen kun happianturin käppyrä:

http://aijaa.com/XAJyPs

niin lambda1 OK.

Tarvikelambda ei kestä kahta vuotta.
Vaan helppo vaihtaa itse happianturi jos/kun käppyrä OBD-testerillä jotain muuta kuin:

http://aijaa.com/XAJyPs

Kuparisprayta happianturin kierteisiin niin saa helosti irti parin vuoden päästä.

mies51

Et tainnut vaihtaa toissakesäisen ketjun jälkeen sitä etummaista KATtia? Sehän se mullakin Allu N16 1.5:ssä sytytteli P0420 vikakoodia. KATin vaihto 400 eur ja auto pelittänyt siitä asti kohta satatuhatta km. Suorasytytyspuolat olen vaihtanut sen jälkeen.

rimeralla

Lainaus käyttäjältä: mies51 - tammikuu 03, 2019, 12:23:52
Et tainnut vaihtaa toissakesäisen ketjun jälkeen sitä etummaista KATtia? Sehän se mullakin Allu N16 1.5:ssä sytytteli P0420 vikakoodia. KATin vaihto 400 eur ja auto pelittänyt siitä asti kohta satatuhatta km. Suorasytytyspuolat olen vaihtanut sen jälkeen.

En vaihtanut KATtia, tuo vikavalo p0420 on ollut hyvin hiljaa, eli viimeiseen puoleen vuoteen ei ole tuota herjannut. Mä luulen, että bensalaatukin saattaa tuohon vaikuttaa.
Lueskelin että saattaa olla jopa tuo lambda-rikki, tuskin ECU (tosin minun tuurilla voi ola ihan mikä vaan kallis osa). Sunnuntaina olisi tarkoitus katsella tuota tarkemmin. Jos se lämmitys on tuosta hajonnut, saattaa tämä pakkanen vaikuttaa tuohon valon syttymiseen?

日産プリメーラ 2003 1.8l

rimeralla

No niin.
Ei siis kannata laittaa tarvikelambdaa katin eteen, kesti alle 2 vuotta. Oli lämmityspiiri hajonnut ja ostatti uuden palikan.
Nyt on bosh, joten sen uskoisi kestävän. Jänityksellä odotan seuraavaa ihanaa vikakoodia...
日産プリメーラ 2003 1.8l

Jori

Halpis (=tokmannin drive looper ) OBD-testerillä voi helposti testata koska tarvikelambda simahtaa.
Ostaa taas uuden kun heppo vaihtaa.
Voit kokeilla vanhaa anturia putsailla ultraäänikylvyllä?
Vertailet käyrää ennen ja jälkeen putsauksen.

Shamsa

Lambdan lämmitys ei ultraäänipesurilla korjaannu.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08