Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan Primera P12 2004 etutukivarret

Aloittaja juss0, huhtikuu 12, 2017, 08:34:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juss0

Elikkäs sisko kävi katsastamassa autonsa ja etu/ylätukivarsissa ilmeni seuraavaa ongelmia.
Osaisko joku suomentaa mitä näillä tarkoitetaan:

1. Ylätukivarren laakerointi, välyksellinen, vasemmalla sisempi
Tarkoitettaanko tällä nyt sitä olka-akselin laakeria? Vai ihan ylätukivartta?

2. Alatukivarren laakerointi, Vaurioitunut, Oikealla etummainen.
Onkohan tässä kyseessä alapallonivel  ?

Silmämääräisesti katsottuna ja rengasraudalla niveliä väännellessä molemmin puolin ei mitään huomattavia eroavaisuuksia? Osaisiko joku selventää mitä näillä nyt luultavimmin on tarkoitettu.

cedricfan

Eiköhän olisi kuitenkin viisainta kysyä sieltä konttorilta siltä inssiltä, kun ei tuo telepaattinen yhteys yllä sinne asti ;D
Kun et itsekään löydä suoraan sitä välystä, niin ei noista inssien pätemisen tarpeessa käytetyistä sepustuksistakaan aukene varmaksi.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

mies51

Yleensä kannattaa mennä itse sinne katsastukseen ja siellä sinne halliin, niin se inssi näyttää, mikä nivel on väljä. Tosin olen silti joskus ihmetellyt, kun inssi on pannut molempien puolien kolmiotukivarret uusiksi, vaikka toinen niistä oli vuosi sitten uusittu.
Onneksi ne tukivarret nivelineen eivät ole kalliita netissä, esim:
https://www.autonvaraosat24.fi/nissan/primera-p12/16272/10671/poikittaistukivarsi
Tuo oli yksi esimerkki liikkeestä, en tiedä, osuiko oikea automalli, kun ei ollut rekkarinumeroa.

juss0

Joo kyllä tähän asti oon ite ollu autoo näyttämässä juurikin sen takia että näen mikä siel mahollisesti klappaa kun joudun korjaamaankin. Sisko nyt oli päättänny mennä näyttään tota niin tämmönen on sitte jälkipyykki :D Eipä nuo tukivarret näytä mitää kalliita olevan tuolla sivustolla.

shamrock

Mä sanoisin noiden perusteella, että vasemmalla ylätukivarsi on sisäpäästään väljä, siis ne korin puolen puslat. Ja oikealla alatukivarren etummainen pusla väljä.