Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan Almera Tino vm02, apuja moottorinvalinnassa!

Aloittaja jlampinen, huhtikuu 11, 2017, 12:21:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jlampinen

Hei! Oma Nissan alkanut syömään öljyä, juurikin tuo 1.8 manuaalikone, ja vuosimalli -02. Ilmeisesti öljynkulutusongelmia ei 2.0 pytyssä, eikä 1.6 myöskään ole? Osaako kukaan sanoa, että mikä moottori kävisi kyseiseen laitteeseen ihan vaihtamalla vain, uutta 1.8 konetta en mielellään ostaisi, jos siinäkin tuo öljyongelma ilmenisi. Käykö 1.5? Olen soittanut kolmeen eri autoliikkeeseen eikä kukaan heistä osannut varmuudella sanoa. Myöskään autopurkaamojen moottoritilauksia tuskin pystyy palauttamaan jos ei pannu sopisikaan ja tulee lisää kustannuksia turhista työtunneista.

Suuret kiitokset jos joku on viisaampi kun mukamas huoltoliikkeiden ammattilaiset ja vaivautuu vastaamaan!

Kiitos!  :)

jlampinen

Auto siis NISSAN
ALMERA TINO MPV 1.8-TBA

Ja tosiaan kyseinen auto vie tällähetkellä moottoriöljyä, 2600km ajolla noin 8 litraa!  :o

Järkyttävä käry tulee myös takanaolevien nenään, ja ihmiset ohittelee kuin hullun kaupalla joten olisi myös hyvä saada uusi motti vehkeeseen ennenkuin joku pakokaasun tukahduttamana ajaa päättömän ohituksen ja kolarin sen myötä  ;D Mikä kone siihen kannattaa ostaa, mikä kone siihen käy?

Moottorivalo myös palaa ja tietokone herjaa katalysaattorin heikentyneestä tehosta joka on myös täysin ymmärrettävää, eihän sitä tuollaista määrää palavaa öljyä ole tehty kestämään. Katti ei kuitenkaan vielä kai ole entinen, vetoja löytyy ja ei nyi tai tunnu tukkoiselta. Viime katsastuksessa myös päästöt oli ok syksyllä.

mikan

Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

jlampinen

mikan

Tinoa taidettiin myydä Suomessa vain 1.8 moottorilla. Muualla sitä on saanut myös 2.0 moottorilla. Joten sellainen SR20DE sinne pitäisi sopia.

t. Mika

mikan

https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_QG_engine#QG18DE

https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_SR_engine#SR20DE

Vaan sopiiko samaan vaihdelaatikkoon? Moottorinohjaus ja kaikki moottorin apulaitteet jne menee vaihtoon. Helkutin iso homma autoon, jonka arvo on ei ole kahta tonniakaan.

t. Mika

Jylppy

Kyllähän se SR20DE sinne varmasti fyysisesti sopiikin, mutta entäs moottorin kiinnikkeet? 1.8 laatikko ei varmastikkaan sovi heittämällä SR:n perään, ja jos vaihtaa myös kaksilitraisen laatikon, niin vaihtoon menee varmaankin myös vetoakselit. Ja jos parilitraista ei suomessa myyty, niin tuollaisen 2.0 Tinon koko paketin hankkiminen saattaa olla haasteellista.

Eikä pidä unohtaa moottorinohjausta, SR20DE ei varmaankaan ihan heittämällä toimi QG18DE:n softalla - eli vaatii myös ECU:n luovuttaja-autosta, ja todennäköisesti myös kaikki ajonestoon (ainakin NATS2) liittyvät palikat, tai merkkiliikkeen koodauksen siltä osin.

Todennäköisesti se QG15DE sinne kivuttomammin menisi, vaikka saattaa siinäkin jotain yhteensopivuusongelmia tulla eteen.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

mcgangsta

Nettiauto pullollaan näitä Tinoja ja kuvittelevat vielä saavansa niistä paljonkin rahaa :-)

Itse miettisin kumpi on halvempi (ja järkevämpi): moottorin vaihto vai sen korjaus (saako luotettavaa peliä enää)?

Todennäköisin vaihtoehto omalla kohdalla olisi kaiken järkevän purkaminen/myyminen ja toisen tötterön hommaaminen :-)
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

jlampinen

Itsekin miettinyt juuri itse osien myymistä ja eri auton hankkimista, mutta meneeköhän osia kaupaksi tällaisesta autosta tänäpäivänä kuitenkaan.. vaihdossa tietysti autoliike saattaisi hyvittää jonkun satasen jos heiltä vaihtoauton samalla nappaisi mukaan.

mcgangsta

Lainaus käyttäjältä: jlampinen - huhtikuu 11, 2017, 16:06:15
Itsekin miettinyt juuri itse osien myymistä ja eri auton hankkimista, mutta meneeköhän osia kaupaksi tällaisesta autosta tänäpäivänä kuitenkaan.. vaihdossa tietysti autoliike saattaisi hyvittää jonkun satasen jos heiltä vaihtoauton samalla nappaisi mukaan.

Osa osista käy kuitenkin muihin nisukoihin, niin saattaa niitä vaikka mennäkin. Toki autoliike jotain hyvittää, täyttelee öljyt ja nollailee vikakoodit matkalla liikkeeseen  8)

Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

mikan

Mulla eräästä toisen merkkisestä autosta hajosi moottori. Ostin samanlaisen varaosa-auton 1500 eurolla. Nappasin siitä moottorin omaani ja myin vielä osia yli 2000 eurolla. Lopulta tilasin romu-arskan viemään hylsyn pois pihasta. Edelleen on jemmassa osia, lähinnä sähköosia kuten laturi, startti jne. Joten jos viitseliäisyyttä riittää ja muuten Tinosta tykkää, niin helpointa napata samanlainen, mutta vähemmän ajettu moottori.

t. Mika

Alppuu

Siiten on ollut spekulaaatiota, että tämä öljynsyönti koskisi enempi toisia vuosimalleja kuin toisia.
Tätä tietoa(?) voisi käyttää apuna mahdollista toista moottoria hankkiessa?
Google ehkä auttaa.

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

shamrock

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - huhtikuu 11, 2017, 16:32:39
Siiten on ollut spekulaaatiota, että tämä öljynsyönti koskisi enempi toisia vuosimalleja kuin toisia.
Google ehkä auttaa.

Hmm ... meillä '02 1.8 Almera, yli 300.000 mittarissa eikä kuluta edes vaihtovälillä merkittävästi. Mistä se ongelma näissä koneissa johtuu? SR20DE:n kohdalla olen kuullut jumiin karstoittuvista männänrenkaista, jotka aiheuttavat öljynkulutusta, joten ei sekään ongelmaton kone ilmeisesti ole. Sellainen mulla on tosin yli 400.000 ajettuna, ja sama homma senkin kanssa. Vaihtovälin puolivälin kieppeillä kun tarkastaa, menee puolisen litraa.

mcgangsta

Lainaus käyttäjältä: shamrock - huhtikuu 11, 2017, 19:16:01
Lainaus käyttäjältä: Alppuu - huhtikuu 11, 2017, 16:32:39
Google ehkä auttaa.

Hmm ... meillä '02 1.8 Almera, yli 300.000 mittarissa eikä kuluta edes vaihtovälillä merkittävästi. Mistä se ongelma näissä koneissa johtuu? SR20DE:n kohdalla olen kuullut jumiin karstoittuvista männänrenkaista, jotka aiheuttavat öljynkulutusta, joten ei sekään ongelmaton kone ilmeisesti ole. Sellainen mulla on tosin yli 400.000 ajettuna, ja sama homma senkin kanssa. Vaihtovälin puolivälin kieppeillä kun tarkastaa, menee puolisen litraa.

Hyviäkin yksilöitä voi osua kohdalle, mutta markkinoilla näyttää olevan pääasiassa tätä ongelmatapausta :-)

Itse olen siinä käsityksessä, että Primeran osalta ongelmat alkaa P12 (eli 2002 ->), Almera/Almera Tinosta ei ole niin tarkkaa tietoa, vai alkaisiko sekin sitten samasta vuodesta?

Oman käsityksen mukaan 1.8 on tehty 1.6:sta "poraamalla" ja pääasiassa 4. sylinteri on se mistä se rupeaa yskimään (liian heikko, vääntyy tms)... Jotain vahvistushommeli siihen vissiin on mahdollista virittää, mutta kallista lystiä lienee :-)

Tässä jotain tarinaa, jos käy aika pitkäksi: http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/nissan-primera-p12-18-nelos-sylinteri-soikea-virhevastuu-ja-sen-karttaminen
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

jlampinen

Jep, itsekin samaan ongelmaan monella foorumilla törmännyt, juurikin tuo neljäs sylinteri soikea. Omalla autollani tuo 270tkm ajettu, joten tuskimpa nissan sitä enää omaan piikkiin korjauttaa. Alkaa auton vaihto houkuttaa, ja antaa tuo vaihdossa ja toivoa siitä jonkun satasen saatavan. Ellei joku tällä palstalla halua maksaa enempää  :D
Jouluna vaihdettu uutta starttia, kahdet peltivanteet renkaineen, jarruja uusittu jne jne. Harmi sinänsä, muuten oikein soiva ja toimiva peli omaan käyttöön. Alkaa vaan oma luottamus kyseiseen vehkeeseen mennä, ja tämä ongelma löytää sopiva moottori joka kävisi ilman ongelmia tuohon koppaan repii harvoja hiuksiani. Ei varmaan kymmenen tuntia riitä mitä sopivia pyttyjä yrittänyt löytää netistä ja purkaamoilta sekä vielä siihen päälle kymmenet puhelut eri korjaamoille tietojen ja neuvojen toivossa. :(