Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Ratin vaihto uudempaan

Aloittaja Austin Nissan, huhtikuu 05, 2017, 14:15:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Austin Nissan

Tiiättekö käykö 2000 luvun vaihteessa käytössä ollu baggi ja ratti  vaihtaa seuraavaan malliin joka tuli joskus 2003. Ajattelin kun täällä mun työpaikalla on näitä vähän uudempia ratteja ja mun oma on nii kulahtanu?

shamrock

Kaipa tuo vähäsen riippuu mallistakin, ja siitä miten isoja muutoksia tuolla välillä on tullut. Joissakin ehkä käy, toiset on muuttuneet niin paljon ettei mitään toivoa. Mutta jos kerrot, mikä auto sulla on niin sitten vois olla helpompi vastata.

Austin Nissan

Auto on Nissan Terrano 2.7 TDI. Moottori valistettu 2000 loppuvuonna ja kori 2001 alkuvuonna

Austin Nissan

tämän mallinen mulla on nyt

Edit by Jylppy: Korjasin kuvan linkin.

shamrock

Ainakin Terreno II:een, jonka kait pitäs samaan R20 pohjalevyyn perustua, tarjoteen netissä ratteja joille on luvatti sopivuus välille 1998-2006. Vaikuttais ihan mahdolliselta swapilta. Mutta parhaiten se kai selviää jos irroittaa sen oman (akkun ensin jonkin aikaa irrallaan ennen sitä, ettei tule bagin vikakoodeja) ja vertailee rinnan tuota vanhaa ja uutta. Bagit voi olla jopa ihan samat, ja jos boorit ja bagin liitännät täsmää niin mikäpä estäis

shamrock

Korjaanpa vielä, ei välttämättä ole ollenkaan niin simppeliä. Kun noi mallinimet on muuttuneet eri alueilla eri tavalla, niin totuus alkoi paljastua vasta kun tutki syvemmälle. Vuonna 2002 tullut uusi Terrano on jatkoa sille, joka ennen tunnettiin Euroopassa nimellä Terrano II. Ja siihen on vuonna 2002 mätkäisty Primera P12:n ohjauspyörä, sulla lienee siis noita käsillä. Siitä eteenpäin, sen entisen Terranon seuraaja on sitten taas ollut Euroopassa Pathfinder, joten lähempää sopivuutta osien suhteen vois hakea lähinnä siitä.

Mutta ei se kuitenkaan mahdotonta ole se sopivuus. Itse olen esim Almera N16:tta korjaillut aika paljonkin Primera P11:n osilla ... kun sattuu löytymään osia jotka ovat tasan samoja. Joskus käy tuuri, tuskin valmistaja hirveitä summia viitsii laittaa kehittääkseen eri mallien välille osia jotka ei piruuttaankaan sovi ristiin. Vertaa ja kokeile ... omalla vastuulla ;)

Austin Nissan

Kiitos täytyy mennä kattoon mitä kaikkia nissaneita tolla kentällä on ja jos vaikka irrotan useamman ja vertailen niitä. Voin vielä päivittää tän jutun kun oon kokeillu jos jollain toisella on samanlaista ajatusta

datsunpower

Itse olen haaveillut P10:n ratiksi N15 GTi:n tai alkupään P12 rattia ja tulin siihen tulokseen, että jos bägin liitin on sopiva niin saa luvan toimia...

Todellisuus selvinnee sitten kun ratti on käsillä.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

spetee

ite vaihoin eukon facelift almeraan gti almeran nahkaratin. liittimet oli samat kyl. eka ratti oli alkupään gti ratti jossa oli boksi paikallaa mutta orkkiksessa ei ollu boksia.. boksi pois vaa välistä ja liittimet kii mutta meni vielä vinoon ratti vaikka vaihto boorilta toiselle ku oli hieman erissä kohdassa.. hommasin sitte facelift gti.n ratin ja siinä ei ollu boksia ja meni rattiki suoraan :) en kyllä ulkoisesti huomannu mitään eroa kuite näissä rateissa  :D
Käyttis Almera N15 sedan -98 2.0GTI swappi,  Sunny SLXi -93 , projektit Cherry -86 , Sunny B11 -85. Ex menopelejä useampi Nissan ja Datsun..

Austin Nissan

Minä ajattelin että viimmesenä vaihtoehtona on että napsin johdot poikkai ja laitan sopivat konkat vohtojen päihin. Näitä virityksiä on tullu vastaan työn puolesta varsinki itänaapurien autoista

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Austin Nissan - huhtikuu 07, 2017, 22:59:33
Minä ajattelin että viimmesenä vaihtoehtona on että napsin johdot poikkai ja laitan sopivat konkat vohtojen päihin. Näitä virityksiä on tullu vastaan työn puolesta varsinki itänaapurien autoista
Se on vaan kolaritilanteessa aika huono vaihtoehto.. vakuutusyhtiönkin mielestä.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Austin Nissan

Näin on mutta sanoinkin että se on viimmenen vaihtoehto.

mies51

Mulla on Almera N16 1.5 2003 mallista kulunut ratin pinta 275000km aikana. Ei näytä enää ollenkaan uudelta vaikka vastahan mä sen 14 vuotta sitten ostin! Ei oo muissa autoissa tuollai kulunut.
Onko muilla Almeristeilla kulunut?

Sunnyssa ei muuta kuin tuli kiiltävämmän ja uudemman näköiseksi!

shamrock

Lainaus käyttäjältä: mies51 - huhtikuu 10, 2017, 17:20:08
Mulla on Almera N16 1.5 2003 mallista kulunut ratin pinta 275000km aikana. Ei näytä enää ollenkaan uudelta vaikka vastahan mä sen 14 vuotta sitten ostin! Ei oo muissa autoissa tuollai kulunut.

Ajeleeko emäntä autolla kans, tai käytätkö itse käsirasvoja? Nuo rasvat on myrkkyä ratille, tai mille tahansa muoville joka niille altistuu jatkuvasti. Pinta kuivuu kuin korppu ja alkaa murentua. Autofiksarina aikanaan tuli opittua tuokin asia, ja nähtyä paljon todisteita. Sen ns. naisen auton tunnisti ratista ja vaihdekepin nupista.

cedricfan

On se kiinni siitä nahastakin. Esim Camry-gen3 (90-lukua) on ihan kelvotonta, eikä ole ainoa Toyotan malli moisella. Citikoissa tietyissa malleissa samoin. Ja Hyundailla i40 ratin nahka murenee. Itse asiassa 275 tkm on ihan hyvä lukema.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

spetee

Lainaus käyttäjältä: mies51 - huhtikuu 10, 2017, 17:20:08

Vanhempieni allussa on nahkaratti 200tkm ajettu eikä näytä kulumisen merkkiä.  varaosa-autossa ei oo nahkarattia, mittarissa on 280tkm ja on siinäkin hyvässä kunnossa. Ostin aikanaan oman sunnyn reilu 100tkm ajettuna ja ratti oli kuin uusi eli ei luistanut eikä kiiltänyt, nykyään kohta 400tkm ajettuna ratti on "kiiltävämpi ja uudemman näköinen" eli liukas ja kulunut   ;D
Käyttis Almera N15 sedan -98 2.0GTI swappi,  Sunny SLXi -93 , projektit Cherry -86 , Sunny B11 -85. Ex menopelejä useampi Nissan ja Datsun..