Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan almera n16 vaihdelaatikko

Aloittaja paavo_, toukokuu 26, 2016, 15:44:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

paavo_

Sopiiko vm.03 nissan almeraan joka on 1.5 koneella niin nissanin 1.8 koneisesta vaihdelaatikko vai onko niissä jotain eroa?

Whee

-

datsunpower

Mitä eroa on  QG15DE:n ja QG18DE:n vaihteistoissa? Tarkoitan siis, että miksi eivät käy ristiin suoraan?
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

paavo_

Juu laatikosta oli yhen laakerin kuula päässy vapaaksi ja oli menny rattaide välii ja yhestä rattaasta kaikki hampaat lähteny.

Whee

-

mies51

paavo_, pitikö millaista ääntä ja kuinka pitkään, ennenkuin irronnut kuula teki tuhojaan?
paavo_, mistä laakerista oli koola lähtenyt? kytkimeltä lähtevän akselin kummasta päästä? Vai seuraavan akselin kummassa päässä?

Minä vaihdoin öljyt Almera N16 1.5 ajettu 270000km, vaihteistoon. Oli metallilta haisevaa. Mutta jurina ei loppunut.

mtz-50

Noista vaihdelaatikkojen eroista.. Onko joku vaihtanut Nissanien laatikoita ristiin. Eli onko pulttijako ainoa ero vai heittääkö etäisyydet muuten?
Kyllähän sinne koneitajana sovittaa vaikka scanian laatikon mutta kun tahtoisi päästä helpolla.. 8)

mies51

Vaihteiston laakerien vaihto ei oo jokapojan hommaa, vaikka laakerit saisikin 150 eurolla.
Sensijaan ostaa ammattimiehen kunnostaman laatikon, takuulla  ja saa hyvitystä vanhasta. Tuolla yks täysin kunnostettu myytävänä Almera N16 1.5:een
https://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/2392767

Jonttula

En tiedä mitä kyseinen jamppa hyvittää rikkinäisestä/ääntävästä laatikosta, mutta hinta ilmoituksessa on hurja. Tuossa joutuu tekemään kuitenkin itse paljon työtä irroittaessaan laatikon itse. Jos asentaja/korjaaja irroittaa, maksaa sekin. Itse tilattiin laakerisetti ebaysta, irroitettiin laatikko itse ja vietiin laakerit ja laatikko asentajalle. Työn osuus 150e. En voi sanoa kalliiksi. Voisin melkein kuvitella että jos korjaamo tai kuka ikinä tuon laatikon irroittaa, tietää kaverin vaihtamaan laakerit. Ja firmoillahan on aina puolenvuoden takuu työllä vähintään!

Whee

-

Jonttula

Lainaus käyttäjältä: Whee - maaliskuu 06, 2017, 15:18:23
Lainaus käyttäjältä: Jonttula - maaliskuu 06, 2017, 14:24:41
En tiedä mitä kyseinen jamppa hyvittää rikkinäisestä/ääntävästä laatikosta, mutta hinta ilmoituksessa on hurja.
Jos tuo huolletun laatikon hinta järkyttää noin paljon, niin nyt kannattaa istua alas ettet järkyty enempää. Et selvästikään ole tutustunut paljonko purkaamot pyytävät huoltamattomista. Linkistä kun katsoo niin kallein 1.5 laatikko on 1150€ ja halvimmasta laatikosta jolla kuitenkin on ajettu jo 272tkm pyydetään 690€. http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Osat/Nissan/NISSAN-ALMERA/2000_2006/Vaihdelaatikko-&-Vetoakseli-&-Kardaaniakseli/Vaihdelaatikko-Man-5_Vaiht/Kaikki/

Juu purkaamot pyytävät käytetystä pyyhkijänsulastakin varmasti 20e.. eihän se ole tyhmä joka pyytää.. vaan se joka..
Pointti vaan oli että jos laatikko ääntää niin ei sen tarvi olla kallis remppa niinkuin moni pelkää.

mies51

Ei tuo ole pelkkä Jamppa vaan yritys LY-tunnuksineen ja vain laakerit rikki - hyvittää yli satasen. Jos hampaat jo sökönä tai laatikko halki, ei voi paljoa hyvittää. Ja tarkastaa koko laatikon sekä mittaa uusien laakerien välykset oikeiksi. Nääs laakereissakin on mittaheittoja, jonka vuoksi pitää välykset saada oikeiksi simmilevyillä. Liian pienet välykset - ylikuormituspuristus vie uudet laakerit pian. Liian suuret välykset alkavat heti uudesta hakata kuin olis jo ensimmäinen 100-150 tuhatta jo ajettu.

Jylppy

Lainaus käyttäjältä: mies51 - maaliskuu 07, 2017, 00:28:41
Ei tuo ole pelkkä Jamppa vaan yritys LY-tunnuksineen

Tuolla nettivaraosassa on kuitenkin "yksityinen myyjä", eikä firma?
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

mies51

Jaa, taitaa olla yksityinen elinkeinonharjoittaja.