Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Syöpyneet aluvanteet

Aloittaja Nissantabu, tammikuu 13, 2017, 12:12:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nissantabu

Milläkurin hapettuneet/syöpyneet aluvanteet saa ennallistettua?
Ei kait hiakkapuhaltamalla-liian kovakouranen toimenpide?
Mites soodapuhallus?
Käsin aivan liian tyäläs homma.

Hämppy

Morjes. Ite olen noita vanteita fixaillu ties kuinka monet. Riippuu ihan millanen vanne, haluaako huulen kiiltävän yms. Pulverimaalaukseen vieminen on halvin, noin 100€ kierros. Ne hiekkapuhaltaa ja vetää pinnotteen. Sitte jos haluaa hifistellä niin ite olen sorvissa kiillotellut vanteiden huulia. Lakat/maalit pois, joko maalinpoistolla tai hiomalla. Sitte vesihiomalla kakstonniseen asti, metalpolishia ja krvalaikkaa perää niin saadaa sopiva kiilto.

AkiH

Soodapuhallusta sanovat hieman hentoiseksi irrottamaan vanteen maalipinnan. Omat tykkivanteeni käytin muutama vuosi sitten lasimurskapuhalluksessa ja sillä ainakin lähti maali ja antoi sopivan pinnan pulverimaalille.

Tuossa sitten mallia siihen kiillotukseen.

https://www.youtube.com/watch?v=ZpN-53YIv2E
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

cvan

aika hyvä tulli "villetilleri" ukolla vanteesta ;D

spetee

tosi kulahtaneet vanteet olen itse hiekkapuhaltanu 0.1-0.6 hiekalla. ei se alumiini säry hiekasta kunhan rae on mahdollisimman hienoa ja ei puhalla jumalattomalla paineella eikä pysähtele. soodalla lähtee kans mutta se ei riko pintaa niinkuin hiekka joten valinta riippuu lähtökohdasta millanen pinta on käsiteltävänä. hiekalla puhalluksen jälkeen joutuu hiomaan pintaa vähän enemmän kuin soodan jälkeen, mutta hiekka on huomattavasti nopeempi. maalasin omat aluvanteet eka happomaalilla sitten pohjaväri, pintaväri ja kolme kerrosta lakkaa. ilman happomaalia ei tule niin kestävä lopputulos.
Käyttis Almera N15 sedan -98 2.0GTI swappi,  Sunny SLXi -93 , projektit Cherry -86 , Sunny B11 -85. Ex menopelejä useampi Nissan ja Datsun..

ILVES-Joe

Maalinpoiston kokemuksistani paras keino on liottaa vanne tinneriin ja se mitä jää jäljelle on helppo poistaa hellävaraisella tavalla esim. soodalla, pähkinämurskella yms.
Tein pellistä pyöreän astian mihin mahtuu 13" vanne ja sinne tinneriä yli puolen välin, kansi pitää ollla täysin ilmatiivis sillä muuten tinneri haihtuu pois erittäin nopeasti.
maali lähtee sen paremmin mitä paksumpi kerros sitä on.

Pulverimaalattu vanne on erittäin hankala puhdistaa ja jotkut hiekkapuhaltajat ei edes ota niitä tehtäväksi suuren vaivan vuoksi.

Mikäli vanteessa on kiillotettua pintaa ja sen on tarkoitus jättää niin hiekkapuhallus pilaa vanteen tai ainakin lisää työtä kymmenkertaiseksi kiillotusvaiheessa.

Arvatkaas montako kiloa 6x13 ATS classiceista lähti pois kun liotin paksun pulverimaalin pois tinnerillä?
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/