Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

primera p12 2.0 hb nykiminen

Aloittaja Pete79, joulukuu 27, 2016, 17:42:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pete79

Moro.
auto alkoi nykimään motarilla kesken ajon.
Vakkari päällä ensin kiihdytti ja sitten nyki.
ei hälyjä!
nyt sitten 50 vauhdissa moottorihälyvalo  pienen nykäisyn jälkeen...
luin koodit , tuloksena vikakoodi p0132?
mikähän tuo on?
autosta ei kuulu mitään muuta ylimääräistä kuin vuotavan putken pörinä.
tyhjäkäynytikin aivan tasainen.

luin muita ketjuja mutta tuosta koodista en löytänyt mitään.

Nugetti

Riippuu toki mistä se putki vuotaa, vaikuttaako mitenkään oleellisesti moottorinohjauksen toimintaan.

P0132 näyttäis olevan ykköslambdan koodi.

Pete79

Vuotaa takapöntön edestä.
Ykköslambda? Missäs se sijaitsee...
eli uskallan ajaa sillä vielä...

Hämppy

Nopealla googlettamisella antaa väärää happiarvoa, mystistä jos takapöntön luonta vuotaa.

Alppuu

No uutta takaputkea ja sitten etsimään lisää vuotoja.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Pete79

Itse asiassa se on tuo väliputki heti ennen laippaa josta liittyy takapönttöön.
Uus putki on jo mut on pirun hankala tehä pihalla vaihto. Menee rälläkkä hommaksi jotta saa irti.
Tarttee koittaa ettiä
Onko jossain muualla reikiä

Pete79

Muita vuotoja en löytäny joten lienee lambda rikki. Vika toistuu aina dilloin tällöin. Nykii hetken ja sitten vikavalo päälle. Ja taas toimii... kohtuu hintava tuo lambda. 2 litrasessa lienee vdin nuo kaksi lambdaa. Ylempi lienee tuo 1 ?

shamrock

Vaivaakos hb:tä ne samat takavalo-ongelmat joista ainakin farkun kohdalla olen lueskellut? Nissanissa mulla ei vielä ole lambdavikaa tullut vastaan, mutta niissä missä on tullut, nykimään se ei ole kyllä autoa saanut, tehot on kadonneet kun vikatilaan on menty mutta jos oikein olen lukemaani ymmärtänyt, toi  vois takavalo-ongelmaankin sopia.

Pete79

Missä tuo ykköslambda tarkalleen sijaitsee? Toimiiko tarvikelambdat?

mcgangsta

Lainaus käyttäjältä: Pete79 - tammikuu 23, 2017, 18:52:55
Missä tuo ykköslambda tarkalleen sijaitsee? Toimiiko tarvikelambdat?

En noista mene vannomaan, mutta siinä moottorin kyljessä on ainakin 1.6:ssa yksi ja se on helpoin vaihtaa kun ei tarvitse könytä mihinkään :D

Itse vaihdoin kyseisen lambdan joskus aikoinaan, eri vikakoodin takia tosin ja jopa nörtiltä onnistui vaivatta :-)

Taisin tilata silloin jostain mister-autosta tai vastaavasta halvimman mahdollisen anturin, joskin varmaan joku pilipalimerkkikin olisi toiminut...
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

Pete79

Kaksi tuolta paikansin..Onko noi molemmat lambdat samanlaisia?
Liittimet on ainaki eri väriset!

mcgangsta

Lainaus käyttäjältä: Pete79 - tammikuu 24, 2017, 21:33:12
Kaksi tuolta paikansin..Onko noi molemmat lambdat samanlaisia?
Liittimet on ainaki eri väriset!

Kannattaa melkein irrottaa ja katsoa osanumerot ja niiden perusteella etsiä (jos ei näe ilman tai ei löydy kuvan perusteella oikeaa).

Itse vaihdoin sen mikä on siinä moottorin etupuolella ja se meni ainakin arvalla oikein. Voi toki olla, että jompikumpi on vaihdettu ja siksi eriväriset (en vanno mitään)... Viimeksi pököttiin vaihtanut ja siinä molemmat ainakin oli identtisiä. Lambdan ulkonäköhän voi hieman vaihdella valmistajasta riippuen...

Motonetistä ainakin löytyy hylsy lambdan irroitukseen, mutta saa sen varmaan ilmankik irti, jos mahtuu työkalut kääntymään.
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

Desperate child

Ainakin näyttäis olevan eri varaosanumero etummaiselle ja takimmaiselle lambdalle. Ja motonetistä nopeella vilkasulla löytyy vaan katin jälkeen tulevaa lambdaa.
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

GT Primmu

Ennen kattia on säätö -anturi ja sen jälkeen tarkkailu -anturi, ainakin maximassa (a33) oli näin ja siinä oli erilaiset anturit...
Tuolta löytyy jotain antureita ---> http://www.nimark.fi/?action=catalog_assemblage_view&data%5Bid_make%5D=1645&data%5Bid_model%5D=4833&data%5Bid_model_detail%5D=16273
Gt Primera -98
Toyota Crown ms-123 -84
Toyota Crown ms-123 -85
Maxima A33 (ex)

mies51

Onko voimattomuutta, tukkoisuuden tunnetta, kiihtyy huonosti?
Minulla Almera 1.5 2003 teki seuraavaa: Maantielle tullessani kiihdytin kovasti, syttyi vikavalo. Kiihtyi ja veti huonosti. Luulin viaksi Lambdoja ja uusin ne. Ei auttanut. Olikin etu-KAT täysin tukossa, pakko uusia, asennuksineen 400eur.
Etulambda on pakosarjassa, etuKAT heti pakosarjan jälkeen, takalambda, takaKAT, pakoputkisto.
Jos etuKAT on tukkoinen, pakokaasuarvot heittelee. Tietokone ei ymmärrä, miksei etu- ja takalambda ole yhtämieltä säätöarvoista ja sytyttää vikavalon.
Voit kokeilla vielä pelastaa etuKATin ajamalla nelosella pitkää matkaa, jos polttais noet pois. Mulla KAT oli aivan ummessa noesta.

Pete79

Lainaus käyttäjältä: mies51 - tammikuu 26, 2017, 12:07:24
Onko voimattomuutta, tukkoisuuden tunnetta, kiihtyy huonosti?
Minulla Almera 1.5 2003 teki seuraavaa: Maantielle tullessani kiihdytin kovasti, syttyi vikavalo. Kiihtyi ja veti huonosti. Luulin viaksi Lambdoja ja uusin ne. Ei auttanut. Olikin etu-KAT täysin tukossa, pakko uusia, asennuksineen 400eur.
Etulambda on pakosarjassa, etuKAT heti pakosarjan jälkeen, takalambda, takaKAT, pakoputkisto.
Jos etuKAT on tukkoinen, pakokaasuarvot heittelee. Tietokone ei ymmärrä, miksei etu- ja takalambda ole yhtämieltä säätöarvoista ja sytyttää vikavalon.
Voit kokeilla vielä pelastaa etuKATin ajamalla nelosella pitkää matkaa, jos polttais noet pois. Mulla KAT oli aivan ummessa noesta.
Ei oo tukkonen. Yrittää hyytyä välillä , sitte pieni nykäsy ja valo syttyy. Tän jälkeen toimii taas normaalisti. Pitkänki aikaa toimii. Välillä taas pelkkä pieni nytkähdys ja valo syttyy. Nyt huomasin kun pysähdyin valoihin juuri vian tullessa niin tyhjäkäynti käväisi tosi alhaalla ja sitten nousi hetkeksi yli tonnin ja rauhoittui taas normiksi.
Eli tuo eka ylin on lambda se minkä herja nyt tulee? Aika valikoima on noita lambdoja... hintahaitariki melkoinen.