Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan Sunny N13 ovensaranoiden messinkihylsyt

Aloittaja knoj, marraskuu 10, 2016, 17:54:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

knoj

Olen ymmärtänyt että saranatappien messinkihylsyt (varaosanumero 80420G=8041001L00) kuluvat ja ovi rupeaa roikkumaan. On näköjään vaikea löytää. Voiko hylsyt korvata sopivan kokoisella ja pituisella messinkiputkella? Siinä tapauksessa, onko tiedossa näitten hylsyjen mitat? Löysin yhden sarjan eBay:sta (Front or Rear Door Hinge Pins & Bushings Pair for Sentra B11 B12 1983-1990), mutta mielestäni mitat ovat suuret. Hylsyn kauluksen halk. 14,3, hylsyn ulko halk. 10, tapin halk. 7,94 ja pituus 72,4 mm. Nyt löytyi toinenkin. "Front or Rear Door Hinge Pins & Bushings Pair for Sentra B13 B14 Y10 1991-2000", mutta on uudemmalle autolle. Vastaavat mitat: 12.8, 10, 7.84 ja 67 mm. Onko kumpikaan sopiva, vai mistä löytyisi sopivat?
Auto: Sunny N13 1986, 3-ovinen HB.
Nissan Sunny N13 3-oven HB 1986

Shamsa

Putkisokkia ihmiset ovat korjauksena käyttäneet näissä, ajaa asiansa
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Nissantabu

Moro.

Mää vaihdon b12 coupeen saranahylsyt sedanin takaovista. Ne ku on vähemmän olleet käytössä ku kuskin ovi-.
Niillä on menty jo yheksän vuotta.
Kannattaa kokeilla niillä.

knoj

Kiitos vastauksista.
Auto on ollut minulla runsaat 2 viikkoa. Tutkitaan pikku hiljaa koko auto. On tarkoitus vuodenvaihteen jälkeen museorekisteröidä. Onneksi on tiedossa juuri samanlainen ja -värinen, josta saan ottaa tarvittavat osat. Nyt on ensimmäisenä kuskin ovi kiikarissa (omassa muutama pintaruostevaurio, mitkä on korjattava). Auto oli niin lähellä toista autoa, etten päässyt näkemään, missä kunnossa ovi on. Olen jo hakenut kuskin penkin ja hattuhyllyn. Pieni lommo katossa (enkä 2-3 cm halkaisijaltaan, tullut varmaan kattotelineestä) ja pieni, pieni naarmu konepellissä huolistuttaa nyt eniten. Pitää saada auto lämpimään talliin, että nuo voi korjata.
Ihmettelen vähän, että museotarkastaja vaatii, että yli 30 vuotta vanha auto pitää olla samannäköinen kuin suoraan kaupasta tullut. No, yritetään noudattaa hänen käskyt.
Nissan Sunny N13 3-oven HB 1986