Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Propleemaa käynnin kans!! Auto datsun 140y voi poistaa!!

Aloittaja datsunratsun, syyskuu 27, 2016, 10:04:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

datsunratsun

Elikkäs kyseisessä otsikon mukaisessa autossa outoa käyntihäikkää. Auto pelaa kutakuinki hyvin mukisematta matkaajossa mutta tyhjäkäynnillä ei juuri heikostikkaan. Tyhjäkäynti ailahtelee aina tuontuosta ja välistä paranee. Sitte ku hieman kaasulla kiusaa niin alkaa taas käymään huonosti. Tuntuu aivanko kunnolla poltais kaikkea bensaa ku haisee aika rikkaalle. Sen olen huomannu et kiinteään kärkeen tulee hieman piikkiä ja ryhmyä mut mistä tämä johtuu? Onko puola vai konkka sit sökönä? Konkka on vaihettu hiljattain uusi ku piti vaihtaa toinen jakaja tilalle ku edeltävä oli jo holo ja ajoitukset muuttuu joka kerta. Voiko puolalla oleva konkka olla sökönä. Apuja kaivataan. Olen surun murtama ku ratsuni pellaa :D

spetee

viilaappa sievästi piikki pois ja tarkista kärkiväli tämän jälkeen ja kokeile muuttuuko käynti. kondensaattorin ollessa viallinen yleensä se on yksi syy miksi tekee kärkiin piikkiä ja toinen on se että kärkiväli on ollut liian pieni. jos en ny ihan väärässä ole niin kondensaattorin pystyy testaamaan siten että pyöritä moottori asentoon jossa kärkiväli kiinni. sitten raotat kärkiä auki ja jos lyö sinistä kipinää(?) kondensaattori on rikki. jossain korjausoppaassa luki näin.
Käyttis Almera N15 sedan -98 2.0GTI swappi,  Sunny SLXi -93 , projektit Cherry -86 , Sunny B11 -85. Ex menopelejä useampi Nissan ja Datsun..

OH2KV

Missäs tämä ongelmatapaus sijaitsee? Mulla on Kirkkonummella pakokaasuanalysaattori, jolla seokset saa säädettyä paikalleen. Voi uusi kondensaattorikin olla maanantaikappale, ja kapasitanssi onkin väärä. Kai venttiilivälykset on ok? Yksi kun vähän kantaa, käy huonosti tyhjäkäyntiä.

Jos sulla on puristuspainemittari, mittaa nekin. Ja mulla on sekin, jos on apuja.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

datsunratsun

Oh2kv auto sijaitsee lapissa pello paikkakuntaa et ei ihan onnistu :D mut joo voihan nuo konkat olla jo tullessaan sököjä. Mistäpä nuista tietää ku mätönetin konkkia on :D venttiilin välykset säädettiin mutta se ei paljoa vaikuttanut asiaan. Suuttimia kokkeiltiin vaihtaa toisiin mutta se huononsi asiaa :/ virtapuolen ongelmaksi eppäilen. Pitäis vain saaha mitattua kaikki jännittee sum muut ohmit ja sellaset et tietäs mistä johtuu. Pittää alkaa taas tarkemmin kattoon ku kotiutuu töistä :)

OH2KV

Oho, joo matka on pitkä ryskyttää ykällä suuntaan tai toiseen. Nimittäin ykällä tulisin jos tulisin. Väittäisin, ettei joku pikkukorjaamo paljoa veloita seoksen säädöstä. Tarttee vain lovetun ruuvarin ja sen pakokaasuanalysaattorin. Tai seoksensäätäruuvari on aika helppo tehdä itsekin 0,7 mm kärkiväliliuskasta.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

datsunratsun

Oh2kv kyl se vika sieltä selvis. Kärjet oli aika lopussa ja bensan taso oli turhan korkealla niin sai liikaa soppaa :) nyt käy hyvin. Välistä ku löysää tyhjäkäynnille niin hetken ailahtelee tyhjäkäynti mut hetken päästä tasaantuu. Mistäkhään se johtuis?