Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera P11 ovet ei lukkiudu

Aloittaja LMT, heinäkuu 17, 2016, 12:51:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

LMT

Moi
Primeraan tuli yllättäen uusi vika (ensimmäinen vika):Ovien lukitus ei toimi kuin sisäpuolelta laittamalla takaoven kautta kaikkien ovien "nupit" lukko asentoon
Kuskinovesta ei anna lukita sisäpuolelta jos ovi auki
- kaukosäätimellä kun yrittää lukita niin kuuluu että vetää ovet lukkoon, mutta avaa ne samantien
- avaimella yrittämällä kuskinovesta sama homma
Jos ovet on lukittu sisäpuolelta nupeista niin avautuvat normaalisti sekä kaukosäätimellä että avaimella
Mistäköhän lähtis etsimään syytä moiseen ?

LMT

Tässä kun päivän pähkäillyt, niin olisikohan että auto kuvittelee jonkun oven olevan auki . Eikä siksi suostu lukitsemaan kaukosäätimellä tai avaimella keskuslukitusta.  Joku jos viitsisi kokeilla omastaan  käyttäytyykö juuri näin kun yksi ovi tai luukku on avoinna ?

shamrock

'97 P11 lukittuu avaimella ainakin, vaikka mikä luukku ois auki. Kuskin oven systeemistä mä vikaa hakisin, veikkaan että kysymys ei ole niinkään siitä että joku ovi olis auki, vaan ulkopuolelta lukittaessa jostakin syystä sieltä jää se "auki" tila sähköisesti päälle. ja se antaa samantien avauspulssin. Ja tämä on siis yleistä pohdintaa, kun Primerassa mulla ei ole näitä ongelmia ollut, työkseni oon kyllä asentanu hälyttimiä ja keskuslukituksia :) Tämä Primeran systeemi ei ole niin tuttu kun en ole joutunu sen kanssa tahimaan, mutta joko lukkopesässä on mikrokytkimet tms, tai sitten itse moottoreista se yksi on ohjaava moottori, ja jompikumpi noista jää antamaan sitä avauskäskyä.

NikookiN

Tuossa testasin että antaa laittaa ovesta lukkoon, oli ovi auki tai kiinni, sama avaimella. Mutta jos avain on virtalukossa, käyttää kiinni ja avaa samantien ovet.

Veikkaan että ohjausyksikölle joku johto poikki tai itse yksikössä jotain vikaa. Pitääpäs ihmetellä kaavioista kun pääsen käsiksi. Sulakkeen kun ottaa pois niin ei tarvii aina kaikkia ovia napsutella lukkoon ennen kuin vian saa etittyä.
Nissan Primera 2.0 GT -98, VW Transporter T4 2.4d -02 (pitkä)
Toyota Carina II 1.6 -92 (entinen)
Nissan Primera 1.6 -92 (entinen)

LMT

Kiitos vinkistä
Aika hienoo että hoksasit kokeilla avain virtalukossa, elikkä mulla auto kuvittelee että avaimet on sisällä.... missäpäin tuo keskusyksikkö boksi on jos tutkailis  niitä liitoksia tai laita vinkkiä jos kaavioista  keksit minkäväristä piuhaa pitää tutkia.
Mulla on sellainen biltema obd vikakoodinlukija,  pystyyköhän sillä lukemaan mitään primerasta ja oiskohan tuollaisesta lukitusongelmasta mitään koodeja jäänyt mihinkään

Whee

-