Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan Primera P12 P0031 + muita vikoja

Aloittaja tomppis, huhtikuu 28, 2016, 20:09:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Desperate child

Lainaus käyttäjältä: tomppis - toukokuu 10, 2016, 10:00:02

Eihän katin takana oleva anturi ole samanlainen, kuin edessä?

Ainakin taitaa olla eri varaosanumerolla, mutta muuten en mene varmaksi sanomaan..
Toisaalta oot mitannu niitä antureita ja saanut niistä jotain melko lähellä ohjearvoja olevia resistansseja, niin luulis ettei vika ole niissä..  Tässähän oli ihan hiljattain toinen topicci samasta vikakoodista, missä anturin vaihto auttoi ja siinä mielestäni anturi oli vaan rikki, eikä antanut mitään tuloksia.. Mutta sähkön kanssa se on aina niin pienestä kii, mistä näistä tietää.
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Desperate child - toukokuu 09, 2016, 21:40:18
Lainaus käyttäjältä: espi - toukokuu 08, 2016, 19:27:11
Eikös näissä mennyt ne ecun maadoituksetkin takavalojen kautta... joten siellä se vika piilee, toivottavasti ei ole polttanut ecua.

Teitkö fixillä oikosulun :-*

Se on kumma myytti tämä, minä en ainakaan sellaista kytkentäkaavioo ole tuosta korjaamokäsikirjasta löytäny missä näkyisi että ECUN maadoitus menee takavalojen kautta, olisi mukava jos sen joku näyttäisi, ainoa mikä on niin bensapumpun maadoitus samaan kantaan takavalojen kanssa, ja ainoa vika mihin olen sen maadoituksen lukenut auttavan on vilkun tahtiin nykiminen :) mutta kai kohta joku sen ässän vetää hihasta ja laittaa faktat pöytään kuvien kera, minä en tosiaan sille kirjallisuudesta ole mitään vahvistusta löytäny (omaan autoon en ole edes kurkistanu sen asian tiimoilta, kai se sitten kapsahtaa omaan nilkkaan ja oon sen takia joskus tien sivussa  ::)  )

....

Ei mene ECU:n maadoitukset takavalon kautta, mutta takavalo haluaa väkisin maadoittaa ECU:n kautta siinä vaiheessa kun takavalon oma maadoitus löystyy/sulaa/hapettuu.
Siinä sotkeutuu anturien antamat lukemat kun potentiaalierot muuttuvat ja virrat kulkevat "vastakarvaan".
Sähkö kun on vähän samanlainen elementti kuin vesi... se menee sieltä mistä helpoimmalla pääsee.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Desperate child

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - toukokuu 11, 2016, 06:44:11
Lainaus käyttäjältä: Desperate child - toukokuu 09, 2016, 21:40:18
Lainaus käyttäjältä: espi - toukokuu 08, 2016, 19:27:11
Eikös näissä mennyt ne ecun maadoituksetkin takavalojen kautta... joten siellä se vika piilee, toivottavasti ei ole polttanut ecua.

Teitkö fixillä oikosulun :-*

Se on kumma myytti tämä, minä en ainakaan sellaista kytkentäkaavioo ole tuosta korjaamokäsikirjasta löytäny missä näkyisi että ECUN maadoitus menee takavalojen kautta, olisi mukava jos sen joku näyttäisi, ainoa mikä on niin bensapumpun maadoitus samaan kantaan takavalojen kanssa, ja ainoa vika mihin olen sen maadoituksen lukenut auttavan on vilkun tahtiin nykiminen :) mutta kai kohta joku sen ässän vetää hihasta ja laittaa faktat pöytään kuvien kera, minä en tosiaan sille kirjallisuudesta ole mitään vahvistusta löytäny (omaan autoon en ole edes kurkistanu sen asian tiimoilta, kai se sitten kapsahtaa omaan nilkkaan ja oon sen takia joskus tien sivussa  ::)  )

....

Ei mene ECU:n maadoitukset takavalon kautta, mutta takavalo haluaa väkisin maadoittaa ECU:n kautta siinä vaiheessa kun takavalon oma maadoitus löystyy/sulaa/hapettuu.
Siinä sotkeutuu anturien antamat lukemat kun potentiaalierot muuttuvat ja virrat kulkevat "vastakarvaan".
Sähkö kun on vähän samanlainen elementti kuin vesi... se menee sieltä mistä helpoimmalla pääsee.

Noniin enpä sitä tullut ajatelleeksi ollenkaan  ;D.. Tosin en mä nyt hyvällä tahdollakaan saanut selitettyä itselleni että mistä se sähkö pääsee kulkee, että se alkaa ecun kautta maadoittamaan...? Kun ei kai takavalot ole mitenkään yhteydessä ecuun? Mä nyt tätä asiaa olen vaan sillä kritisoinu mitä oon tuosta korjaamomanuaalin kytkentäkaaviosta ymmärtäny, ja sillä että ainakin omaan silmään on vähemmän osunu sellaisia vikoja, mihin toi maadoitusfiksi olisi auttanut, kuin sellaisia mihin se ei olisi auttanut.. Mutta se on kyllä totta että ainahan ne maadoitukset pitää kunnossa olla, eikä se mikään iso homma ole tehdä varmuuden vuoksikaan..
Sillain olen sen kyllä saanut selitettyä itselleni että koska bensapumppu on samaan kantaan maadoitettu, sen ja takavaloilta maihin tuleva virta ottaa oman osansa siitä käytettävissä olevasta "tilasta", sitten kun se maadoitus ei ole kunnossa, ei bensapumpulta pääse tarpeeksi virtaa maihin, ja se ei pysty toimimaan täydellä teholla ja aiheuttaa sitten nykimisiä ja sen semmoisia.. Tämä siis oman pään sisällä kehitetty teoria, todettakoon että en pysty senkään paikkaansa pitävyyttä tai todenperäisyyttä millään todistamaan :D
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

tomppis

Tuomio tuli Nissanilta. ECU:sta kärähtänyt tuon Lambdan piiri.

Uusi tulossa Japanista, en jaksanut enää alkaa itse kikkailemaan. Auton hinta just tuplaantu :(

Mutta kiitos osallistujille.