Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan navara 07

Aloittaja ruostekasa66, helmikuu 26, 2016, 20:02:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ruostekasa66

Terve!
Onkos kellään mitään ideaa, että mikä vois olla vikana kun rupes tuossa navarassa moottorin häiriövalo palamaan?
Kaikki öljyt ja nesteet on ok. Kone pelaa ihan normaalisti, kuten aiemminkin, eikä mitään sivuääniä ole ainakaan vielä toistaiseksi kuulunut.....
Tiedän että mahdollisuuksia on varmaan aika paljon valon sytyttäjäksi, ja vikakoodien luku varmaan jeesais... kun vaan kerkeis jollain pajalla käymään!
Kaikenlaisia ehdotuksia ja ideoita valon aiheuttajasta otetaan vastaan!

Desperate child

Kyllä ne vikakoodit on pakko saada luettua, siinä on äkkiä satoja vaihtoehtoja mikä tuon vikavalon voi sytyttää.. Monesta Nissanista pystyy lukemaan ilman lukijoitakin vikakoodit, mutta en tiedä miten moinen Navarasta onnistuu. Netistä kaivelemalla voi ohjeen tai korjaamokäsikirjan löytää mistä vinkkiä vikakoodin lukuun.. vaikka varmaankin se vikakoodien luetuttaminen helpompi vaihtoehto, tai hankkii itse sen lukulaitteen, taitaa saada jonkunmoista jopa jostain tokmannilta, vaikkakaan monesti noilla yleismallisilla ei tunnu saavan kaikkea tietoa tai kaikkia vikakoodeja luettua..
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

ruostekasa66

Juu,nyt kerkes käymään lukemassa vikakoodeja, ja EGR-venttiilin vikakoodia laite näytti. Eikös noissa egr-venttiileissä ole ollut sitä vaivaa,että karstoittuvat ja
sen myötä alkavat jumittamaan? Sillä vaan että jos kokeilisi itse sitä puhdistaa,kun ei näyttäis olevan kovin pahassa paikassa ottaa irti.
Onko siellä joku läppäsysteemi,vai minkämoinen laitos se egr oikein on? Uusi osa ilmeisesti on vissiin aika härskin hintainen,ja tarvikkeena ei taida saada....
Jos joku on kyseistä aparaattia aukaissut,niin olen pelkkänä korvana :)

Alppuu

Joku on tukkinut koko EGR:n, mutta valo ja koodi varmaan jää jos ei tee jotain muutakin?

https://www.youtube.com/watch?v=JPTYtBzGAIw
näissä vähän erilainen toteutus?
https://www.youtube.com/watch?v=ipdsPCmkQ7Y
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

ruostekasa66

Juu sitä tukkimista kans oon miettinyt,mutta taitaa leimalla olla ongelmaa kun valo palaa,ja antaa vikakoodia.