Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan Almeran 1,8 sedan käyntiongelma

Aloittaja timo65, helmikuu 03, 2016, 12:28:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

timo65

Almera ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä. Apuja kaivataan.

p12nissanisti

Primera -04, Maxima -03,Ex P12 tekna traveller -05, Ex 2xP10 -91, Ex P11 -99 Ex Cherry -85 ja useampi muu... Niin ja Ex. jäärata finn :)Maxima -01 3.0 ja Maxima -05 3.0autom. Niin ja X-Trail -05

Shamsa

Ehkä ihmiset osaisivat antaa neuvoja jos ensin kertoisit minkä ikäinen almera on kyseessä ja millä moottorilla?
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Whee

#3
-

timo65

Nyt aloitti tyhjäkäynnin heittelyn. Tyhjäkäynti seilaa 1000-1700 väliä ja välillä moottori sammuu tyhjäkäynnillä laittettaessa moottorin vapaalle. Moottorihäiriövalo syttyi.

Whee

#5
-

Shamsa

Oiskohan jakoketju venynyt tai nokan asentotunnistin paskana
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

finski

Mulla teki tota kanssa, paljon lyhyttä ajoa.
Kaasuläppä karstoittunut, eli läppä ei mene kiinni.
Kokeileppa puhdistaa se ja vika voi hävitä samoin tein.

timo65

Oireilee pääsääntöisesti lämpimänä. Tänään taas meinas sammua joka valoissa. Tyhjäkäyntikierrokset 250-500

Whee

#9
-

Alppuu

Paljonko tuolla nyt sitten on ajettu? Eikö ne ketjut yleensä sen 200tkm kestä?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Shamsa

Autotssakin on yksilöitä, joissakin kestää pidempään. Joissakin sitten vähemmän
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

timo65

Obd testi ilmoitti että tyhjäkäynnin ohjausyksikössä vika. Aika hintava osa.

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: timo65 - helmikuu 13, 2016, 17:24:41
Obd testi ilmoitti että tyhjäkäynnin ohjausyksikössä vika. Aika hintava osa.
P0505?

Kaasuläppäkotelon alta pitäisi löytyä mötikkä, mihin menee 6-nastainen liitin. Liekö samantyylistä ongelmaa kuin GA-sarjan monipisteruiskuissa, eli karstoittuu ajan myötä eikä toimi kunnolla. Jos sen saa helposti irti ja putsattua, lähtisin siitä. Toki kaikki alipaineletkut ja sähköliittimet kannattaa käydä läpi ensin.

timo65

Kiitos Nugetti! Lähdetään tuosta liikkeelle. Täytyy samalla katsoa kaasuläppä jos karstottunut. :o

nissanmiesvm83

Lainaus käyttäjältä: Nugetti - helmikuu 13, 2016, 17:39:56
Lainaus käyttäjältä: timo65 - helmikuu 13, 2016, 17:24:41
Obd testi ilmoitti että tyhjäkäynnin ohjausyksikössä vika. Aika hintava osa.
P0505?

Kaasuläppäkotelon alta pitäisi löytyä mötikkä, mihin menee 6-nastainen liitin. Liekö samantyylistä ongelmaa kuin GA-sarjan monipisteruiskuissa, eli karstoittuu ajan myötä eikä toimi kunnolla. Jos sen saa helposti irti ja putsattua, lähtisin siitä. Toki kaikki alipaineletkut ja sähköliittimet kannattaa käydä läpi ensin.
Mulla ilmaantui samantapainen ongelma tänään eli tyhjäkäynti tipahti n.450 rpm, eikä lähe käyntiin ilman kaasun painamista. Huomasin sitten että tuo kaasun takaisku osa ei pelaa vaan jumittuu alas siittä johtuen kierrokset tipahtaa kun kaasusta päästää irti (ei saa tarpeeksi ilmaa tyhjäkäynnillä, ilmotti myös häiriövalon eli ois liian rikkaalla). Pitää siis itekki puhdistaa tuo tyhjäkäyntiventtiili ja samoten koko kaasuläppä, josko se sen jälkeen alkais toimiin kunnolla.
Primera P11 -97, Almera N16 -01 löytyy.

timo65

Voisiko joku ystävällisesti laittaa kuvan tyhjäkäynnin ohjausyksiköstä etten sähellä turhaa ja kertoisi miten liittimet saa irti. Niissä nuo vihreät painettavat osat. Mihin suuntaan niitä pitää painaa?

finski

#17
Lainaus käyttäjältä: timo65 - helmikuu 27, 2016, 10:32:55
Voisiko joku ystävällisesti laittaa kuvan tyhjäkäynnin ohjausyksiköstä etten sähellä turhaa ja kertoisi miten liittimet saa irti. Niissä nuo vihreät painettavat osat. Mihin suuntaan niitä pitää painaa?

+1, olisin kans kiinnostunut tuosta tiedosta.

Onko se tuo muovinen boksi kaasuläppäkoneiston perässä?