Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Qashqai-08 1.6 bensa sytytyskatkokset

Aloittaja Repa70, helmikuu 02, 2016, 16:00:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Repa70

Autokeskuksessa konalassa ihmetelleet 1,5 vuotta hommaa. Vaihdattivat moottorin ohjausyksikön ilman vikakoodia. Ei auttanut. Lompakko vaan laiheni kun hommasin itse osan. Nyt saivat sytytyskatkoksen vikakoodin esille. Samalla huomasivat 2. ja 4. pytyissä venttiilin ohivuotoa. Oli vähän alle ohjearvojen. Nyt väittävät , että mekaaninen vika aiheuttaa missfire koodin. Tarkkoja koodeja mulla ei vielä ole, mutta onko tosiaan niin, että pieni ohivuoto aiheuttaa katkoksen sytytyksessä?

Shamsa

Niin kummissa venttiileitä, imu vai pako?
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Repa70

Tuostakaan ei ole tietoa. Pyysin kaiken datan mitä ovat tehneet, mutta eivät ole kauhean nopeita. Haistaako ecu, että nyt on ohivuotoa ja pätkii sytytystä? Epäilen...

Repa70

Niinhän se oli, että kun autokeskus konalan kansiremonttiehdotus sähkövian korjaamiseksi ei mennyt mulle läpi niin ostin pari puolaa. Repäistiin tulpat irti. Kakkos ja kolmos sylinterin tulppien keraamiset eristeet olivat aavistuksen tummempia. Vaihdettiin puolat näihin. Auto ei ole koskaan mulla käynyt niin hyvin. Autokeskuksen vianhaku ja korjausehdotukset sensijaan olivat lievästisanottuna perseestä. Joku joka ei tiedä asiasta mitään olisi voinut uskoa kansiremonttisadun..Palute meni johdolle asti

Shamsa

Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

flanders

Onko tulpat vaihdettu ajallaan? Vaihtoväli 90tkm

mies51

Niin mullekin kävi aikoinaan Konalan Nissan-pikahuollossa. Lukivat vikakoodin "sytytyskatkoksia", mutta väittivät vian olevan Lambdassa. En uskonut. Otin Suorasytytyspuolat pois yksi kerrallaan, niin kolmospytyn puolassa oli kosteaa vihreää töhnää. Ostin Motonetista uuden puolan 79 eur ja ajelen Konalan ohi!