Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera 1.6 2003 (P12), vikakoodeja ensin P0300 ja P0301

Aloittaja espi, marraskuu 02, 2015, 14:12:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

espi

Viime viikolla alkoi nykimiset ja heti tuli myös P0300 ja vikavalo päälle. Nollasin ja taas mentiin muutama sata kilometriä, kunnes tänään aamulla samat oireet koodi oli nyt P0301. Tänään myös ajettu parikymmentä km nollauksen jälkeen ilman nykimistä/vikavaloa.
Tiedossa on mitä nuo merkkaan, mutta mistä alkaa vikaa korjaamaan?

Autona siis Primera 1.6 2003, ajettu 245tkm. Koneremppa liikkeen tekemänä 180tkm kohdilla (öljyä mennyt kuulemma enempi kuin bensaa), eikä jakopäätä uusittu, tämän jälkeen auto tullut meille. About 1tkm sitten tarkistin jakopään ja ketjunkiristimen mäntä on ulkona noin 10-11mm.

Takavalomaadoitus tehty.

Tulpat menee vaihtoon ainakin, "yksi" puola vaihdettu vastaavan vian takia reilu vuosi sitten, silloin vikakoodi oli selvä ja siirtyi testatessa viereiseen pyttyyn.

Whee

#1
-

Whee

#2
-

espi

Tarkastukset tehty ketjunkiristimen tarkastamisen jäljiltä mitään ihmeellisyyksiä ollut. Vaihdoin 1:n ja 2:n tulpan sekä "puolan" ristiin. Vähän haasteellista tehdä ulkona ilta seitsemältä:)

espi

#4
Vaihdoin tulpat ja MAF:n putsasin pari päivää sitten. Oireet on pysyneet pois, mutta...
Lievästi tuntuu kierrosherkkyys parantuneen, ainakin päälle 3000rpm.
Lievää nykimistä noin 2300-2700 (tämä ollut aina).

Maf:n ja kaasuläppäkotelon välinen putki on aika hapertunut "haitarien pohjasta", en saanut sitä "runnomalla" kuitenkaan tyhjäkäyntiin häiriötä...

21.11.2015 vieläkin toimii oireitta.