Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan Almera 1999 2.0D jakohihnan vaihto (CD20)

Aloittaja riisseli, heinäkuu 25, 2015, 01:11:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

riisseli

Hei!

kovasta etsimisestä huolimatta en onnistunut löytämään jakohihnan vaihdosta mitään dataa. Onko foorumilla tietoa ajoituksesta, mahdollisista erikoistyökaluista, momenteista yms. hommaan vaikuttavvista tekijöistä? Sama koskee myös ruuiskupumpun hihnan vaihtoa.

Onko olemassa opusta, joka käsittelisi tuota CD20 -moottoria?

toukopouko

Moro!

Joo vähän kiven alla on ollut, kun niitä itse etsiskelin taannoin... Mulla ois enkunkielinen N15 CD20-koneen korjausopas. Näyttäis sen perusteella olevan samanlainen homma kuin CD17-koneen hihnanvaihto, jollainen tuli tossa keväällä tehtyä. Vesipumpun voi tietty vaihtaa samalla, jos haluaa.

Eipä tuossa hirveesti muuta tainnut olla, kuin että kampuran hihnapyörä oli vähän tiukassa ja kiristintä piti kuusiokoloavaimella kiristää ja löysätä.. Ruiskupumpun hihna oli myös helppo. Hommaa helpottaa, jos on sellaset remmit, jossa on kohdistusmerkit valmiina. Tietty pitää olla tarkkana, että ajoitus pysyy oikeana. Jakohihnan kiristys tapahtuu automaattisesti konetta pyörittämällä, mutta kannaa tsekata kiristimen jousen kunto, että jos se on kuoleentunut, niin ei välttämättä kiristä oikeaan tiukkuuteen. Mä katsoin, että remmi taipui suurinpiirtein saman verran kuin vanhakin remmi..   Ja ei kannata missään nimessä pyörittää konetta nokkapyörästä, mä laiskana niin tein, jako hyppäsi ja sit menikin tovi ihmetellessä jako uusiksi kohdalleen :/

Laitotko sähköpostiosoitteesi Yyveellä, niin koitan lähettää noita opuksia :)
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
B310, f-astra

riisseli

Kiitoksia! Laitoin viestiä, tosin saattaa olla että almeerasta tuli vainaa. Ilmeni eilen kesken ajon käyntihäiriötä, tyhjäkäynti katosi ja rimpuili alkuun tasakaasulla vastaan. Korkeilla kierroksilla toimii nätisti.

Jännästi pätkii käyntiä hieman alle 1000rpm kierroksilla. Sytyttelee vikavaloa ja vaikeroi. PA-suodatin uusittu ja vedenpoisto suoritettu.

Koska tuntuu pelaavan korkeammilla kierroksilla, vaikuttaisi vika menevän polttoaineen puolelle. Tai elektroniikkaan, mitä tuossa nyt sattuu olemaan. (Sammutus?)

Samalla alkoi kytkimessä ilmetä ongelmia pidon suhteen...

Kellään kokemuksia? Tavoitteena on runnoa tuon mittariin vuodessa 50 - 60 tkm, pohjalla olleen ~300 tkm:n kaveriksi, mutta nyt näyttää kovin kaukaiselta ajatukselta.

toukopouko, laitatko tietoa tuosta Lontoon murteella kirjoitetusta opuksesta? Voisin koittaa kaivella sitä itselleni.

Whee

-