Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

missä on nissan sunny b11:set??

Aloittaja konekuski, joulukuu 03, 2012, 14:32:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

konekuski

kun ei mistään meinaa löytyä b11 1.5 sgl mallia. ostaisin heti semmosen. miks muuten sunny n14 on kylmä auto talvella vaikka on kunnossa. malli n14 1.6 slxi

Timppa

taitaa suurin osa olla jo paalattu valitettavasti :(
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Konzta_

B11 sedan '84

take

AkiH

Minulla on kolme, mutta ei yhtään myytäväksi asti. ;)

Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Tero-75

Myös minulla on yksi, mutta sekään ei ole myytävänä :(

Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Konzta_

hae pois, 16.11 haettu  vuosi leimaa ja vanteet saa lisähinnasta  ;)

eikä oo enään keltaisia valoja..
B11 sedan '84

nissan-man

Lainaakun ei mistään meinaa löytyä b11 1.5 sgl mallia. ostaisin heti semmosen. miks muuten sunny n14 on kylmä auto talvella vaikka on kunnossa. malli n14 1.6 slxi
Ei oo kunnossa jos on kylmä.. Vaiha nesteet ja alkuperäinen termari niin johan alkaa lämmittämään.
P10 GA16DS

konekuski

tavallinen gl ei kelpaa, ostan vain sen kaksiväri sgl mallin ja vuosmallia 1986. täytyy sanoa että tää vanha malli on kestävämpi tekniikalleen ku n13, n14 ja n15. sitä paitsi gl ruostuu herkemmin. mitä mieltä muut?

konekuski

ja mulla on semmonen epäily että n14 ei lämpee yhtä hyvin mitä b11. siis ei yhtä nopeasti. jotain eroja kennoissa.

toukopouko

Täältäkin löytyy leimassa oleva B11 :)
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
B310, f-astra

AkiH

Lainaasitä paitsi gl ruostuu herkemmin. mitä mieltä muut?
En nyt tiedä tuosta ruostumisesta, ei kai niissä muuta eroa korissa ole kuin se kaksivärimaalaus. Sisustassa ne plyyshipenkit ja ulkona hieman komeammat pölykapselit. Eivät kylläkään ole mitään maailman parhaita korroosionkestoltaan. ;D
Primera (P11) 2.0 GT '99

Konzta_

hommaa mulle ne sgl korin värikoodit niin voin käyrä sutaisemassa tuon kaksväriseksi kun ei muutakaan tekemistä ole :D
mulla on tosi hieno punamusta sisusta vakiopenkkekä lukuunottamatta   ::) eikä oo mätä vaikka gl onkin :)
B11 sedan '84

take

Lainaasitä paitsi gl ruostuu herkemmin. mitä mieltä muut?
Jopas on väite. Kaipaisi hieman perusteluja. omalla kohdalla mennyt nimittäin päinvastoin. Kaikki SGL:t mitä on kohdalle sattunut on olleet elvytyskelvottomia.  ;D

Ja tuosta tekniikasta en mene vannomaan. Vaihat kansipaffia kansipaffin perään, lootaan laakeria viikottain ja vetoniveliä ja latureita pitää olla mukana ostoskorillinen. Kyllä käyttöautona pitää jo olla jotain muuta. Yhdellä ja samalla coupe-mallisella yksilöllä rassasin 12v ja 220tkm. Sen seurana 2-autona oli yhteensä 6 muuta yksilöä joilla kertyi ajoa myös 200tkm. Ja tietenkin saman tekniikan omaava cherrykin.

Seuraavana kestotestissä on -99 N15. Aikanaan se selviää onko se parempi vai huonompi. Kunhan se on 27v vanha ja 550tkm ajettu niin katsotaan. Nyt vasta 13v ja 289tkm oli ostettaessa eli melkein kuin tehtaalta tullut. :)

konekuski

mulla kokemus niin että 3 gl lahoja ja 1 sgl yllättävän ehytpeltinen. jos jollain on -86 sgl väriltään sinihopea niin ostan semmosen. saa olla vaikka hitsaamista kunhan teknisesti hyvä ja vähän ajettu.

AkiH

Näinkin vanhoissa raadoissa ihan yksilöstä ja sen saamasta hoidosta kiinni se ruostuminen, ei niinkään varustelutasosta.

Toivotaan, että sopiva SGL löytyy, komeita pelejähän ne ovat. :)
Primera (P11) 2.0 GT '99

take

Lainaa

Jos niillä SGL:llä oli ajettu enemmän?

Itselläni on -98 N15 ja laturi on vaihdettu kahdesti. :) Mittarissa 220 tkm.

Laatikkoon vaihdettu öljyt kahdesti, toimii moitteetta.

Kansipaffia ja vetareita ei ole vaihdettu.

Millä koneella kestotesti Almerasi on ja onko jakopäätä jo laitettu?

CD20 koneella on hän. Jakopää laitettu viimeksi 2010 263tkm. Joten seuraava hihnan vaihto on 2014 tai 350tkm.

Juu siis ei Almeraan ole laitettu vielä mitään muuta mun aikana kuin takalevyt, palat ja toinen satula. Nuo kansipaffi yms. koski B11:sta. B11 kuljettajan tunnistaa jo melkein siitä että momenttiavain pullottaa takataskussa. Ja povitaskussa on varalla kansipaffi.  ;D

No, vitsi vitsi, mutta sylinterikannen tiiviste ja itse sylinterikansi on todellinen ongelma E-koneissa. Oikealla käytöllä sen kanssa pärjää pitkään, kun ongelman tiedostaa ja sen miten ongelmia voi koettaa välttää.

Toinen varsinainen ongelma on alimitoitettu laturi. Täysin vakiohilppeillä vielä juuri ja juuri kestää säällisesti, mutta lisävaloja ei voi ainakaan ahkerasti käyttää, poppikoneista puhumattakaan. Muuten alkaa laturit vaihtumaan.

Ja kolmas ikävä puoli on ajettavuus. Alustaan saa hakata rahaa ihan homona ja lopputulemana se alkaa olla melkein yhtä hyvä ajettava kuin N15 290tkm ajetulla tehdasalustalla. :'(

Minusta B11 alkaa olla niin vanhoja että niiden tuhoaminen käyttöautoina pitäisi vähitellen lopetella. Kiva auto, runsaasti hyviä muistoja, hienoja kokemuksia reisun päältä. Mutta tunnearvo ei saa sitä liikkumaan enää varmasti paikasta toiseen. Kaikista autoista tuee ooppeleita kun ne tulevat tarpeeksi vanhoiksi.

Joo, ne mun SGL:t on ollu siinä 150-250tkm ajettuja. Pari hiivatin hyvää konetta niistä on jääny nurkkiin. GL:t on olleet kaikki yli 300tkm ajettuja tullessaan. Ja paljon terveempiä.

Tomppade-

Moi, minulla ja avokilla on arkiajossa -88vuotinen b11 van. ollut käytössä kesäkuusta lähtien ja kilometrejä on sen jälkeen tullut vajaat 20 000. Käytännössä ilman ropleemia. Termostaatin jouduin vaihtamaan tuossa alkutalvesta, olikin melkoinen savotta kun pultit katkeili, jakajanjalat murtuili ja koitti muutenkin hieman vastustaa ;D

Hyvä peli kaikin puolin, 5.vaihteista vaihteistoa sekä kenties 1,5l moottoria toki kaipailisi kulkupuolen parantamiseen, mutta näillä mennään nyt. Melko mittavat peltityöt tuon pelastamiseksi saikin tehdä, kuvia niistä löydät http://tomppade.kuvat.fi/kuvat/Muita+autoja/Nissan+Sunny+Van+-88/ osoitteen takaa. Harrasteautoksi tuota en miellä, kyllä saa palvella seuraavat vuodet perheen ykköskäyttiksenä, niin hyvältä se vain on tuntunut. Joululahjaksi asensin siihen eilen sisähaaran :P
Nissan Sunny 1,3 DX van -88+paljon muunmerkkisiä kikkareita.

Konzta_

onpa komea vani  :) multa löytyy e15 koneen perästä 5v ehjä laatikko jos kiinnostaa. sun auto ilmeisesti e13 koneella?
B11 sedan '84

Shamsa

Itellä oli b11 4d sedan, e15 koneella. Ajettu 310tkm, kansipahvi halkes varmaan 5 kertaa ja latureita hajos kans. Ruostetta autossa oli yllättävän vähän, yksi alkava kukkanen oikean puolen takaovessa. Ikävä kyseistä autoa kun oli niin yksinkertainen korjata ja osat olivat halpoja. Jos joku kerholainen sen osti tai on nähnyt niin rekkari on/oli VOV-760.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

HT94

Lainaa

hae pois, 16.11 haettu  vuosi leimaa ja vanteet saa lisähinnasta  ;)

eikä oo enään keltaisia valoja..

Perhana ku on tutunnäkönen nipponi, käytkö koulua raahen amiksessa?  ;D

Konzta_

sielläpä sitä tulee pyörittyä.. vähä on rajunnäkönen talvilook mutta näillä mennään  ;D
B11 sedan '84

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Datsuuna

Näillä "hoodeilla" näkyy olevan parikin kappaletta ihan parkkipaikalla seisovia ei taida kumpikaan olla edes ajossa
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Tesshin

Itse olen omistanut kaksi. Toinen on edelleen päivittäisajossa ja toimii moitteettomasti.
Kunhan saan toisen moottorin asennusvalmiiksi, loppuu käyttöauton virka todennäköisesti siihen.
"Siis väität, että b11 on niin hyvä auto, että niitä pitää omistaa useampia?"

tiinaus

Heips,

uusi foorumilainen kirjoittelee. Minulla on -85 b11 sunny. Tosin tallissa, kun viimeistellään kansiremppaa.  ;D

En malta odottaa että pääsee taas ajamaan. Tällä pelillä on paljon tunnearvoa.

ness73

Mulla ekana autona oli b11 mallinen sini/harmaa sgl malli aikanaan Sunny. tekniikka meni uusiksi moneen kertaan samoin moottorit ja tekniikkakin ;) oli se hieno peli.

paaliin meni...kun ei enää pellit kestännyt...korilla tuli ajettua kunnioitettavat 563 tkm.

Shamsa

peltiä saa aina ostettua lisää ;D enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että yli 300tkm ajetuttaja datsuneita/nissaneita saa hitsata urakalla :D monesti tuntuu että ihmiset pilkkaavat niitä jotka hitsaavat autojaan kasaan melko epätoivoisista lähtökohdista..
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

b11

LainaaMulla ekana autona oli b11 mallinen sini/harmaa sgl malli aikanaan Sunny. tekniikka meni uusiksi moneen kertaan samoin moottorit ja tekniikkakin ;) oli se hieno peli.

paaliin meni...kun ei enää pellit kestännyt...korilla tuli ajettua kunnioitettavat 563 tkm.
mikä moottorille tuli? mikä oli vuosi kun ostit?

Mies

Lainaapeltiä saa aina ostettua lisää ;D enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että yli 300tkm ajetuttaja datsuneita/nissaneita saa hitsata urakalla :D monesti tuntuu että ihmiset pilkkaavat niitä jotka hitsaavat autojaan kasaan melko epätoivoisista lähtökohdista..

Ja kyllä ne ruostuu kaikki autot, näin kärjistettynä  :)

Eivät japanin päässä ole varmaan ikinä osanneet kuvitella että pimeessä pohjolassa näillä vielä ympäri vuoden ajellaan, itse kun ajavat uudella autolla pääosin pari vuotta ja sitten romikselle/vientiin  ;D
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)