Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

P12 öljypropun tiiviste

Aloittaja Primanissimo, lokakuu 13, 2014, 07:58:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Primanissimo

Nissan tietäjät hei!

Tarkoitus vaihtaa ensimmäistä kertaa itse öljyt P12 Primeraan 1.6 -03.

Onko öljypropussa kuparinen tiiviste, joka menee lyttyyn kun kiertää kiinni => eli tarttee uusia joka kerta (jos ei uusi vuotaa)?

Vai onko se ilman tiivistettä sen kun kiertää takasin kiinni?

kassuliini

Mie oon vaihtanu öljyt aina ite, enkä oo vaihtanu tiivistettä ja hyvin on pitäny.

Alppu

En minäkään kuparitiivistettä ole vaihdellut.

Ei sitä hulluna tarvitse kiristää, niin ei mene littuun.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Whee

-

Primanissimo

Joo, oli ongelmia öljyn menekin kanssa. Ostin nyt purkin yhtä öljymerkkiä, jota tällä palstalla suositeltiin. 

espi

Itsellä on noita kupariprikkoja pakissa, joten vaihdettua tulee jos muistaa/viitsii.

Suodattimeen mitään avaimia tarvita, jos on kovin kiinni niin pala hiekkapaperia suodattimen ympärille ja vääntää auki vaan... Käsivarren saa sitten vapaasti halutessaan polttaa putkeen ;D

A.S

En minäkään sitä kuparitiivistettä joka kerta vaihda. Yleensä vasta joka kolmas kerta. Eikä ole koskaan vuotanut.
Kalusto ei sovi listaan, turhan paljon kuitenkin...

Flame

Kannattaahan tuota tarkkailla. Mulla oli yhessä rojektissa tiiviste mennyt niin huonoksi, että öljyt suorastaan poistuivat omin avuin. Syyksi paljastui lyttyyn kiristelty kupariprikka. Alunperin tossa autossa käytetään alumiiniprikkaa ja suositellaan vaihtamaan koko tulppa tiivisteineen aina longlife-käsittelyn yhteydessä.

Mutta itse asiaan. Jos tiiviste näyttää hyvältä ja se ei ole vuotanut ennen öljynvaihtoa, niin vaihto lienee turhaa. Samalla kun vaihdat öljyt, niin katsot sen prikkakoon ja käyt hakemassa pari prikkaa varaosaliikkeestä matkaan ja vaihtelet vasta seuraavalla kerralla öljyjä vaihdellessa. Jos sen sijaan tulpan alla on tippaa, niin vaihda tiiviste jo nyt :)
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

Zuunah

Mikä tähän on syynä ettei ihmiset noita joka kerta vaihda? Sen propun saa kuitenkin samasta liikkeestä kuin öljynsuodattimen ja maksaa yleensä alle euron. Itse vaihdan aina ja minusta hinta on halpa verrattuna siihen, että on mielenrauha öljyjen pysymisestä koneessa. :o

Desperate child

Ainakin paikallisessa merkkiliikkeessä käytetään (tai ainakin käytettiin aikanaan) sellaista kasaan painuvaa kuparista tiivistettä propun alla jonka minä vaihtaisin kyllä joka kerta, itellä joku lajitelma tavallisia kuparitiivisteitä hyllyssä ja aina laitan uuden, ei se tosiaan niin paljoa maksa, vaikka toisaalta varmasti vanhakin pitää ihan hyvin jos ei satu uutta olemaan käsillä.
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81