Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Sunny -95 bensamittari

Aloittaja utnava, elokuu 11, 2014, 17:43:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

utnava

Terve!

Apua amatöörille! Ostin tälläsen perus paskan -95 Sunnyn missä bensamittari ei toimi ollenkaan. Viitsisikö joku hieman valaistaa mistä vika voi johtua, onko korjattavissa itse, tuleeko kalliiksi. Olen opiskelija eikä ole varaa viedä korjaamolle pelkästään tarkistettavaksi siksi turvaudun ensiksi tähän josko täältä apua löytyisi. Kiitos jo valmiiksi! :)

zedric

takapenkin istuinosa pois,alla luukku mistä pääsee hipelöimään johtoja...
C23M-C32-P11-WP11-C110-Y30-C120-B210-430-E10-S130x3-B10, ferguson tef20,ted20 x3,david brown 880 LD28,bedford tk "330",Bedford tl1260x2 ,matkaaja 9004

JJM

Ennemmin luulisin että mittariston juotoksessa on vika. Lähteekö nousemaan jos koputtelee mittaristoa? Omassa ei meinaa liikahtaa minnekään jos esim. tankkaa täyteen, mutta kun kopauttaa pari kertaa mittaristoa niin alkaa tapahtua  ::) Purkuautojen mittaristojakin on tarjolla vaikka kuinka ja sen vaihtaminen vie 10min jos tuo ominaisuus häiritsee. Toki voi aina tankata täyteen ja nollata trippimittarin; 400-450km kohdalla tankille niin noinkin pärjää.

Ja nämähän ei sitten ole mitään perus paskoja vaan eräs luotettavimmista autoista mitä maa päällään kantaa  ;)

utnava

Ei minkäälaist elonmerkkiä vailka koputtelis kuinka :(.. takapenkin alta olen jotain kytännykki mut enhän minä noista tajua mitään.. ps. Peruspaskana tarkotin ehkä lähinnä tuota omaa yksilöäni, se on ku pommin jäljiltä  8-)

utnava

Taas tänään kävin avaamassa sen lootan eikä sieltä oikee sen koomin löydy mitään ainakaan mun silmään, johdot on paikoillaa yms.. sinne koholle ei pääse kurkkiin kun ne letkut ottaa vastaan. Mittariston takana johdoissa ei näytä olevan mitää vikaa. :-X

Alppu

Oliskohan nimimerkki Datsuunalla käsitystä asiasta? Muistaakseni on tarjonnut palveluita mittaristoihin liittyen...

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

OH2KV

Ja kai moottorin lämpömittari tuimii? Jossei, on jännitteensäädin mittaristosta hajonnut.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

utnava

Moottorin lämpömittari toimii kyllä!

utnava

Löpö taas vaihteeksi loppui. Eikä mulla ollut sitä kanisteria paksissa. Alkaa vähitellen palaa hermot  ;D Kävin käsiksi siihen anturiin, kohoon pumppuun mikä hitto liekään. En osaa sanoa onko siinä vikaa vai ei koska en ole perehtynyt autoihin lähinnä koskaan. Ei näytä olevan jumissa mitenkään kun räpläsin sitä. Noh, laitoin takasin kiinni ja virrat päälle niin bensamittari nousi pikkuhiljaa alhaalta ihan ylös asti? watafakmomenttumi eli jotain oli pakko käydä :D Oiskohan johoissa jotain häkkää tms?

Alppu

LainaaToki voi aina tankata täyteen ja nollata trippimittarin; 400-450km kohdalla tankille niin noinkin pärjää.

Melko janoinen auto jos tankillisella pääsee 400-450km?

Mut tuolleen kannattaa tehdä kunnes vika löytyy.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

JJM

Lainaa
LainaaToki voi aina tankata täyteen ja nollata trippimittarin; 400-450km kohdalla tankille niin noinkin pärjää.

Lähinnä tarkoitin sitä ettei tarvitse aina ajaa jännäpaska housussa että riittääkö, auto kun kuluttaa vähän eri tavalla ajosta riippuen. Eipä ole ikinä tullut koitettua pitkästikö sunnyn tankilla pääsee; 40ltr tankki ja kulutus n. 7,5 = 533km on varmaan aika liki totuutta.

Alppu

Lainaa
Lainaa

Lähinnä tarkoitin sitä ettei tarvitse aina ajaa jännäpaska housussa että riittääkö, auto kun kuluttaa vähän eri tavalla ajosta riippuen. Eipä ole ikinä tullut koitettua pitkästikö sunnyn tankilla pääsee; 40ltr tankki ja kulutus n. 7,5 = 533km on varmaan aika liki totuutta.

Ai jaa, mä luulin et olis ollu 50 litraa.

http://automobilio.info/en/Nissan/Sunny/

utnava

Näyttää hyvin pitkälti siltä että se mittari on jotenki jumissa. Ei palaudu ollenkaan ja aika jumissa näyttäis olevan. Romuttamolta uutta mittaristoa kaiketi.? :-?

Tare

Todennäköisesti räpläsit tankin anturin kohonvastuksen koskettimet irti vastuksesta(säädöstä), kun mittari näyttää täyttä.

Suurivastusarvo(tankki täynnä)= mittari näyttää täyttä tankkia.
Pienivastusarvo(tankki tyhjä)= mittari näyttää tyhjää tankkia.

Noin se muistaakseni menee.

Jos mittari yläpään tapissa on kontakti poikki( vastus ääretön), ja ei laske vaikka tankki tyhjenee.

Eli, mittari toimii oikein.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

JJM

Lainaa
Lainaa
Lainaa

Ai jaa, mä luulin et olis ollu 50 litraa.

http://automobilio.info/en/Nissan/Sunny/

Tunnustan virheeni, 50 litraa luki myös ohjekirjassa. Eli n.660km pitäisi päästä 7.5ltr keskikulutuksella.