Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan primera kuskin ovi ja muita kysymyksiä

Aloittaja Piku, heinäkuu 04, 2014, 14:17:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Piku

Ostin juuri nissan primeran vuosimallia 2000. Kuskin ovan sisällä kolahtaa jokin metallinen ääni kun sen laittaa kiinni. Sama ääni kuuluu kun ajaa isommasta kuopasta. Mistähän ääni lähtee? Toinen kysymykseni miksihän kuskin puolen penkinlämmitin ei toimi. Penkinlämmittimen katkasijaan ei myöskään syty valo, onko penkinlämmittimeen olemassa oma sulake?

AkiH

Sulakerasiassa on muistaakseni sulake myös penkinlämmittimille, ei vain tainnut olla erikseen molemmille vaan etupenkit ovat yhteisen varokkeen alla. Voi sieltä penkistä olla lämmittimen vastus rikkikin.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Piku

Okei.. onko iso homma vaihtaa se lämmittimen vastus?

AkiH

Verhoilun purkaminen on kuulemani mukaan kohtalainen näpertelysavotta, mutta on siinäkin ilmeisesti onnistuttu. Ei kylläkään ole hommasta omakohtaista kokemusta.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Piku

eli se on sielä jossain syvällä penkin uumenissa  >:(

Piku

Tietääkö kukaan tosta metallisesta kolauksesta?

AkiH

Lainaaeli se on sielä jossain syvällä penkin uumenissa  >:(
Toppausten ja verhoilun välissä.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

matti.l

LainaaTietääkö kukaan tosta metallisesta kolauksesta?
Jotain varmaan rikki oven sisältä,ennen purkamista kannattaa tarkistaa mahdollinen ovitaskuun jäänyt kalja yms pullo.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

akkuhappo

#8
Omassa 98 rimerassa paikallistin vikaa pitkän aikaa tuon kolahduksen suhteen, saranatappi on sit se mikä paukahti omassa laitteessa, sen verran väljäksi päässyt,
tai mikähän sen oikea nimi on siellä rajoittimessa se taisi paukkua   :-?

NNisti

#9
Itsellä helisi ikkunakisko oven sisällä kun puuttui yksi kiinnitysruuvi. Vähän sellanen metallinen dojojoing-ääni.
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

matti.l

LainaaOstin juuri nissan primeran vuosimallia 2000. Kuskin ovan sisällä kolahtaa jokin metallinen ääni kun sen laittaa kiinni. Sama ääni kuuluu kun ajaa isommasta kuopasta. Mistähän ääni lähtee? Toinen kysymykseni miksihän kuskin puolen penkinlämmitin ei toimi. Penkinlämmittimen katkasijaan ei myöskään syty valo, onko penkinlämmittimeen olemassa oma sulake?
Sillee tuli viel mieleen ,että toi perse krilli ei lähe välttämättä kesällä lämmittämään ollenkaan. ;D
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

micramies

Mulla kun oli se istuinlämmittimen sulake hapettunut niin ei syttynyt edes se merkkivalo. Sulake kannattaa tarkistaa ensimmäiseksi ennenkuin alkaa penkin verhoiluja purkamaan  :D
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

eek44

Toimiko se vänkärin puoleinen lämmitin, jos toimii niin ei varmaankaan ole sulake vika. Mutta jos molemmat puolet on pimeenä, voisi veikata sulake vikaa.