Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

primera -00 p11 lämpöongelma

Aloittaja Datsyik, heinäkuu 03, 2014, 12:15:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Datsyik

Moro.
Yllämainittu primera qg18de koneella, automaatti-ilmastoinnilla nostaa lämpöjä eikä puhalla sisälle lämmintä.
Autoon vian ilmettyä vaihdettu termostaatti ja vesipumppu, ei vaikutusta.
Moottori kuumenee lähes punaiselle asti eikä sisälle kierrä lämmintä vettä, ylävesiletku on tulikuuma ja alavesiletku kylmä.
Myöskään flekti ei lähde päälle muuten kuin ilmastoinnin ollessa päällä.
Alkaa ideat olemaan vähissä itellä, ossaako joku auttaa?
Ilman termostaattia en ole kokeillut,vielä..
Ei päivää ilman remonttia

Whee

#1
-

Datsyik

Onko näissä jossain termostaatin ilmausnippaa?? En ainakaan ole löytänyt.. Ilmoja olen puristellut jäähyttimen korkki auki ylä- ja alavesiletkuista. Sisälle ei lämmintä tule ja kohta kone on niin kuuma että keittää melkein ja on pakko sammuttaa..
Ei päivää ilman remonttia

Alppu

Joltain tietokatkokselta tuo vaikuttaa, anturi, rele, liitin, johdin..

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Whee

#4
-

joopajoo84

Mulla oli samankaltaisia oireita omassa autossa ja syylliseksi paljastui kansipahvi.
Ei kuplinu paisariin eikä tehny hirveesti edes painetta syyläriin.

Savuttaako sun autos(valkoista savua)?
Lämpeneekö sisäkenno(sisäkennoja on 2eri mallia toinen hanan kanssa toinen ilman)?
sunny coupe 1.6 vm.88
sunny coupe 1.8gti vm.91
sunny farkku .1.6 vm.90
almera 1.5 vm.01
Primera 1.6 vm.01 sport

clarkkent

Kyllä mäki sanoisin et kansipahvi. Kaverilla 1.6 QG ja ihan samat oireet  :(
BB SR20VET (GTI 05-06/2011)
BB CA18ET
Primera WP11-144 SR20 Sport+

Datsyik

LainaaMulla oli samankaltaisia oireita omassa autossa ja syylliseksi paljastui kansipahvi.
Ei kuplinu paisariin eikä tehny hirveesti edes painetta syyläriin.

Savuttaako sun autos(valkoista savua)?
Lämpeneekö sisäkenno(sisäkennoja on 2eri mallia toinen hanan kanssa toinen ilman)?
Ei savuta, ja kuplia tulee jonkun verran mutta ei hirveästi. Ajan kanssa kun antaa olla ja viisari on yli puolen välin ylävesiletku on tulikuuma ja alavesiletku lähes kylmä, ei edes haalea.. Alkaa syylärin korkki auki pulputtaan nestettä ulos tulikuumana. Ja hyttiin ei tule kuumaa vaikka säädin +32 asteessa.
En tiiä onko sitten emäntä huomaamattaan ajanut mittari punasella ja pahvi palanut, voihan se olla niinkin kun nuo lämmöt kipuaa aika joutuin kun lähdet ajeleen..
Missähän se sisäkenno mahtaa sijaita?

Ei päivää ilman remonttia

Datsyik

LainaaSiis pääongelma on että vesi ei kierrä järjestelmässä? Pyöriikö vesipumppu? Onko vesipumppua pyörittävä apulaitehihna kunnossa? Jäähdyttimeen siis tulee lämmintä vettä. Lämpeneekö jäähdytin tasalämpöiseksi kun se saa ajan kanssa olla vai jääkö kuuma vesi pinnalle? Ilmausruuvi löytyy heti termostaatin päältä. Mutta sitä ei välttämättä tarvitse sillä nissanit tuppaavat ilmaamaan itsensä. Moottoria käyttämällä ilma kertyy jäähdyttimeen ja korkista suoraa täyttämällä saa ilmat pois.

Joo kutakuinkin näin, eli vaihdettu vesipumppu ja termari ja molemmat pitäisi olla ok, samoin hihna ja pyörii.. Yläletkuun tulee kyllä kuumaa vettä. Mutta eikö sen pitäisi virrata sisätilan kennollekkin vaikka termostaatti on kiinni?
Ei päivää ilman remonttia

Datsyik

LainaaKyllä mäki sanoisin et kansipahvi. Kaverilla 1.6 QG ja ihan samat oireet  :(
Alan kohta uskoa tämän, voi v****jen kevät.
Ei päivää ilman remonttia

Alppu

Vai menee näissä vielä kansipahvitkin.. :|

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Whee

#11
-

Alppu

Lainaa

En tuota raitaviivaa ymmärrä?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

joopajoo84

Vaihda suoraan se kansipahvi nii loppuu ongelmat mutta kokeile vielä katsoa sylintereihin semmosella kameralla(töissä kutsuvat nimellä Pillututka mutta sen oikea nimi tais olla osteloskooppi tai jtn.)
Jos sylinterit on kuivat niin hyvä mutta jos kosteutta tai männän pää on puhdas(glygoli putsaa aika tehokkaasti) nii kansipahvi on viallinen.

Mulla se hajos silleen että ajoin n.5km(ei ongelmaa)mutta seuraavana päivänä puhalsi vaan kylmää ja lämmöt nousi.Mäki vaihdoin vesipumpun,termarin ja putsasin sisäkennon=ei vaikutusta.Mulla kilometrit tais olla 225tkm
sunny coupe 1.6 vm.88
sunny coupe 1.8gti vm.91
sunny farkku .1.6 vm.90
almera 1.5 vm.01
Primera 1.6 vm.01 sport

Alppu

Männänpäät taitaa näkyä ihan taskulampulla. Tulppiakin voi kattella.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.