Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Micra K10 1.2 -90 sytytysennakko

Aloittaja micrak10, maaliskuu 24, 2014, 16:14:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

micrak10

Mikä on oikea sytytysennakko Micraan? Korjauskirjoissa on ristiriitaista tietoa:

-Haynesin kirjassa ja parilla nettisivulla ennakko on tyhjäkäynnillä 0-1 astetta ilman alipainesäätöä. ja 10 astetta alipainesäädön kera.

-Micran omassa käyttöohjekirjassa ennakko on myös 0-1 astetta eikä alipainesäädöstä puhuta mitään.

Suomalaisessa korjauskirjassa ja merkkiliikkeen antamassa ohjeessa ennakko on tyhjäkäynnillä 10 astetta eikä niissäkään puhuta alipainesäädöstä mitään. :-?

Mikä näistä on oikeaa tietoa? Micrassa on kärjetön sytkä ja tavallinen kaasari eikä siinä ole kattia.


Mois

#1
Katoin Autodatasta. Ennakko sielläkin 0 astetta+- 1 aste ja ilman alipainetta, näin ymmärsin. Ite laittaisin siihen nollaan ilman alipainetta!

micrak10

Okei, tässä vähän sytkän säädöistä:

Lähtötilanteessa ennakko oli 10 astetta ja koneessa ei ollut oikein potkua. Minä kokeilin säätää sytkän nollaan, mutta kone kävi tosi huonosti ja sammui.  :(

Alipainesäädin on p*skana eikä toimi ollenkaan joten ennakko on nolla, vaikka alipaineletkun laittaa paikalleen. Letkussa on kova imu tyhjäkäynnillä, joten ennakon pitäisi varmaan olla 10 astetta säätimen ollessa kunnossa.

Lopuksi säädin ennakon 5 asteeseen. Tyhjäkäynti on tyydyttävä ja koneesta tuntuu löytyvän vääntöä paljon enemmän.:)

Mies

LainaaOkei, tässä vähän sytkän säädöistä:

Lähtötilanteessa ennakko oli 10 astetta ja koneessa ei ollut oikein potkua. Minä kokeilin säätää sytkän nollaan, mutta kone kävi tosi huonosti ja sammui.  :(

Alipainesäädin on p*skana eikä toimi ollenkaan joten ennakko on nolla, vaikka alipaineletkun laittaa paikalleen. Letkussa on kova imu tyhjäkäynnillä, joten ennakon pitäisi varmaan olla 10 astetta säätimen ollessa kunnossa.

Lopuksi säädin ennakon 5 asteeseen. Tyhjäkäynti on tyydyttävä ja koneesta tuntuu löytyvän vääntöä paljon enemmän.:)


Ei se kone toimi kunnolla jos siellä on alipainesäädin rikki...
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

micrak10

LainaaEi se kone toimi kunnolla jos siellä on alipainesäädin rikki...
Alipainesäädin pitäisi vaihtaa, mutta sen hinta on 144e merkkiliikkeessä eikä sitä saa ulkomailtakaan alle satasella. Pitää ostaa se lähempänä kesää. ;)

Mies

Lainaa
Alipainesäädin pitäisi vaihtaa, mutta sen hinta on 144e merkkiliikkeessä eikä sitä saa ulkomailtakaan alle satasella. Pitää ostaa se lähempänä kesää. ;)

Mulla ois ehjiä käytettyjä jos sellanen kelpaa... ja ei kaada hinta taloutta  :)
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

micrak10

LainaaMulla ois ehjiä käytettyjä jos sellanen kelpaa... ja ei kaada hinta taloutta   :)

Onko käytetyt säätimet mihin koneeseen? Säätimen pitäisi olla katittomasta ykskakkosesta ja kärjettömästä jakajasta.

Jos osa on oikea, voin laittaa yhteystiedot sähköpostilla. :)

Mies

Lainaa

Onko käytetyt säätimet mihin koneeseen? Säätimen pitäisi olla katittomasta ykskakkosesta ja kärjettömästä jakajasta.

Jos osa on oikea, voin laittaa yhteystiedot sähköpostilla. :)

On niitä säätimiä moneen eri koneeseen, tuollaiseenkin mihin sulla tarve.

Laita yksityisviestiä jos kiinnostaa.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

micrak10

#8
No niin. Micraan löytyi uusi alipainesäädin tarvikkeena hintaan 22e. Säädin on tarkoitettu Mazdaan, mutta se on aivan samanlainen kuin Micrassa. :)

Minä putsasin myös kaasarin ja Micra kulkee taas kuin uutena, vaikka kilometrejä on kertynyt 330000. :)

Ainoa ongelma nyt on nykiminen erityisesti lämpimänä. Se johtuu 100% varmasti sytkästä, koska auto nyki samalla tavalla ennen kaasarin putsausta.

Sytytysyksikkö saattaa olla menossa paskaksi ja minulla on ostettuna uusi palikka jonka heitän huomenna paikalleen.

Myös puolasta kuuluu outoa rätinää koneen käydessä. Onkohan se normaalia?



EDIT: Puolan vastusmittaus kylmänä ei oikein kertonut mitään, kaikki vastukset oli korjauskirjan näyttämissä rajoissa. Myöskään maahan ei ollut edes megaohmiluokan vastusta. Pitää varmaan mitata lämpimänä uudestaan, rätinä kyllä kuuluu oli puola sitten kylmä tai lämmin. :-?

Mikähän puolan vieressä oleva konkka on? Siihen haarautuu piuha virtalukolta puolalle tulevasta vihreästä johdosta ja maajohto menee jakajan alipainesäätimeen. Maajohto on ollut vuosia irti mutta minä laitoin sen eilen paikalleen eikä sekään vaikuttanut nykimiseen tai rätinään mitenkään. :(

jip59

Lainaa
Myös puolasta kuuluu outoa rätinää koneen käydessä. Onkohan se normaalia?
Ei ole. Vaihda ihmeessä puolakin ennenkuin laitat uutta sytty-yksikköä. Vaarana on että puolasta kuuluva rätinä on läpilyöntien ääniä ja sopivasti jännitepiikin osuessa ensiöpuolen käämiin se menee sytyn yksikölle eikä se tykkää tuhansien volttien piikistä kun käyttöjännite on 12volttia.
Exät: B10 -67, B10 -69, B110 -70, B110 -72, KLB110 -73, K11 -96, Nykyiset: K10 -89, K10 -87, K10 -93, K11 -97 "Ratamicra", N16 -03