Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan March R Superturbo

Aloittaja TuGeTu, joulukuu 13, 2012, 21:39:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TuGeTu

Täällä Bingo! riitti näitä vielä puolikas suomeen kun tarpeeksi kinusi kinasi ja lappasi seteleitä tiskiin :) uutena jäsenenä myös esittäydyn samalla Anti-nissanmieheksi mutta ajattelin tämän olevan hiukan sopivampi paikka pistää topicci "margesta" kuin Hondan foorumit  ;D







AkiH

#1
Tervetuloa foorumille.

Mitä hauskaa tuosta lienee tulossa? Tuliko Japanista asti vai löytyikö lähempää? Oikeanpuoleisella ohjauksella tuo näköjään on ollut eli veikkaus Japaniin tai mutkan kautta Britteihin.

Hieno maski, kun on tuollainen erilainen.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

eetu

Mulla olis tuollainen etumaski joutilaana ;)
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

isok0rsto

Näitä on nyt sitten jo kaksi Suomenniemellä. Toinen on ollut ilman kilpiä varmaan jo 10v, mutta täysin kokonainen ja vissiinkin ihan ajokuntoinen, lämpimässä tallissa säilytetty ja kuivassa.

Oli vielä viimeksi kysyttäessä myynnissäkin jos sopiva raha sattuu taskusta löytymään.

TuGeTu

LainaaTervetuloa foorumille.

Mitä hauskaa tuosta lienee tulossa? Tuliko Japanista asti vai löytyikö lähempää? Oikeanpuoleisella ohjauksella tuo näköjään on ollut eli veikkaus Japaniin tai mutkan kautta Britteihin.

Hieno maski, kun on tuollainen erilainen.

Japaniasta tullut Okinawan saarelta. Luulisi että näiden vientiä hidastaisi jo lukumäärä kun rupee olemaan aika keräiltävää.

tostakin maskista saadaan vielä hyvä kun vähän kolvia heilutellaan  :)

meikäläisen suunnitelma oli nakata tuosta kaikki irtoava ja eriävä tohon -88 micraan jollanen löytyy jo  :) tämän kilpiin saaminen on ollut jo tovin vähän kyseenalaista, mutta en ymmärrä että mikä voi olla ongelma jos kerran mallisarjaan täysin kuuluva auto vakiovarusteineen on jo kerran ollut kilvissä suomessa Aro-yhtymällä  :o

Markus.

Lainaa


meikäläisen suunnitelma oli nakata tuosta kaikki irtoava ja eriävä tohon -88 micraan jollanen löytyy jo  :) tämän kilpiin saaminen on ollut jo tovin vähän kyseenalaista, mutta en ymmärrä että mikä voi olla ongelma jos kerran mallisarjaan täysin kuuluva auto vakiovarusteineen on jo kerran ollut kilvissä suomessa Aro-yhtymällä  :o

Kilvittäminenhän on tuon ikäiselle niinkin monimutkainen asia, kuin tehojen todistelu penkkilapulla, ja muutoskatsastamaan ahdetulle moottorille.  :)



Tero-75

Lainaa

Kilvittäminenhän on tuon ikäiselle niinkin monimutkainen asia, kuin tehojen todistelu penkkilapulla, ja muutoskatsastamaan ahdetulle moottorille.  :)
Ongelmaksi muodostuukin juuri tuo tehovertailu. Minkä tehoinen moottori nykypykälillä hyväksytään vertailumoottoriksi? Silloin kun eräs kerholainen katsasti -88 Micran Turbo-Cherryn tekniikalla hän pystyi käyttämään juurikin tuota yhtä yksilöä vertailukohteena, sen jälkeen on kuitenkin lakipykälät muuttuneet ja asiat hankaloituneet.

Ns. omavalmistemoottoreissa ei enää riitä pelkkä ahtojen tiputtaminen tms kuristus, vaan pitää olla selkeä perustelu rakenteellisista muutoksista joilla moottorin tehot on oikeasti tiputettu.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

toukopouko

vieläkö kierrostenrajoitin käy tehojen tiputtamiseen?
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
B310, f-astra

Markus.

Lainaa
Ongelmaksi muodostuukin juuri tuo tehovertailu. Minkä tehoinen moottori nykypykälillä hyväksytään vertailumoottoriksi? Silloin kun eräs kerholainen katsasti -88 Micran Turbo-Cherryn tekniikalla hän pystyi käyttämään juurikin tuota yhtä yksilöä vertailukohteena, sen jälkeen on kuitenkin lakipykälät muuttuneet ja asiat hankaloituneet.

Ns. omavalmistemoottoreissa ei enää riitä pelkkä ahtojen tiputtaminen tms kuristus, vaan pitää olla selkeä perustelu rakenteellisista muutoksista joilla moottorin tehot on oikeasti tiputettu.

Ihan totta varmasti joo, jos R:n moottoria sellaisenaan tarjoaa leimasedälle hyväksyttäväksi. Ajattelin tuon esitettäväksi ihan ite ahdettuna Micran orkkismoottorina, jossa on käytetty joitain Nissanin ruiskuosia.

Sinänsä muuten tänä päivänä koko auton rekisteröiminen pitäisi olla lähinnä läpihuutojuttu, jos se nyt tuotaisiin esim. Japanista. Höperöä, että vastaavan rakentaminen taas ei sitten olekaan ihan niin simppeliä. Tai no rakentaminen nyt on mitä on, mutta siis muutoskatsastus.  :)

TuGeTu

Lainaa

Ihan totta varmasti joo, jos R:n moottoria sellaisenaan tarjoaa leimasedälle hyväksyttäväksi. Ajattelin tuon esitettäväksi ihan ite ahdettuna Micran orkkismoottorina, jossa on käytetty joitain Nissanin ruiskuosia.

Sinänsä muuten tänä päivänä koko auton rekisteröiminen pitäisi olla lähinnä läpihuutojuttu, jos se nyt tuotaisiin esim. Japanista. Höperöä, että vastaavan rakentaminen taas ei sitten olekaan ihan niin simppeliä. Tai no rakentaminen nyt on mitä on, mutta siis muutoskatsastus.  :)


Täytyypä tätä kysellä tutulta katsurointiaseman päälliköltä, ei ole ainoa auton tuonnin yhteydessä tullut murhe  ;D

edistymistä tapahtuu silloin kun ostetaan itselle joululahjoja :)

paremmin edistyisi jos olisi tarpeeksi autoja jotta saisi toista tehdä ja toisella liikkua, ratkaisu: ostetaan lisää..

TuGeTu

Näin tässä loman lomissa, ja huomenna lisää :)






grunertee

Onpa mielenkiintoinen projekti. Tyylikästä jälkeä ja asialliset puitteet rakenteluun.  8-)
B11 Datsun-Nissan Sunny Van 1.5T (E15ET) DX -90
N13 Sunny Sedan 1.6 GTI (CA16DE) -88 S/C (toyota sc12) IC+WMI RIP
N13 Sunny HB 1.5T (E15ET) -87 A/C RIP
AR 156 V6 -99 RIP
Volvo XC40 -24

TuGeTu

LainaaOnpa mielenkiintoinen projekti. Tyylikästä jälkeä ja asialliset puitteet rakenteluun.  8-)


Kiitoksia paljon! Kun on pelit, pensselit, tilaa ja finanssit kunnossa niin väkisinhän siitä hyvä tulee kun on hiukankin kättentaitoa  ;D Päivitetääs taas kun edennyt..






johtosarjat tällä hetkellä sillä mallilla että voisi ottaa ekat testisavut sitten Japanin :)

isok0rsto

otappas videolle ne ensimmäiset ja miksei toisetkin savut ja pistä kaiken kansan saataville, itse ainakin olen pitkään himoinnut nähdä tuon koneen ihan tositoimissa.

TuGeTu

Ei mennyt tämänkertainen keikka ihan suunnitellusti, jonka johdosta jäi yksi tarmokas työ"ilta" vallan tekemättä kun jäin tilojen ulkopuolelle lukkojen taakse... Eikä toinen yritys paljon sen parempi, yritin johtosarjaa viedä vasemmalta josta autoa ei ole ennen ohjattu ja kuvittelin että se piisaisi joka paikkaan ihan hyvin kun sen kääntää. No näinhän ei käynyt vaan se koko räpellys näyttä kamalalta ja kelvottomalta mutta starttailtua sain pari kertaa, tuloksena rutikuivat tulpat..?  Suuttimet ovat päältäpäin tosi ruosteisen näköset niin ne voisi olla kyllä seisomisesta tukossa, toinen mahdollinen tenkkapå on parit kolmet liittimet jotka jäi kytkemättä vammasen johtosarjan vuoksi.
Aloitin nyt sen viennin oikealta.. kuvasatoa preesensmuodossa. Tuolta se pilkottaa tumppulokeron alta


HT94

Kyllä se siitä vielä iloksi pikkuhiljaa muuttuu :) Tää on kyl mahtava projekti, kiva seurata etenemistä  8-)

TuGeTu

LainaaKyllä se siitä vielä iloksi pikkuhiljaa muuttuu :) Tää on kyl mahtava projekti, kiva seurata etenemistä  8-)


Kiva kun tykätään :) murheita on taas matkassa eikä ole toistaiseksi iloksi muuttunut vielä.. johtosarjan sain tehtyä, jum****** mikä savotta tämän jälkeen sain kaiken toimimaan paitsi moottorinohjaus on kaiketi lähes eloton.. kipinää ei tule eikä ruokaa ja pari liitintäki yhä mysteerin verhoamia. noi britit tuntuu näistä enemmän tietävän kun niillä on pari tällästä siellä niin olen sielläkin pitänyt stooria tästä, hiukan yksityiskohtaisemmin. Jollei kielimuuri ole ongelma, käykäähän sitäkin tzekkaamassa osoitteessa http://www.micra.org.uk/threads/k10-to-k10-r-st-conversion.54369/
Laitetaas taas pari kuvaa kun niin tykkäätte niistä :)



Jäi pari muuta kamalaa kuvaa näköjään ottamatta  ;D ;D
Eli johtosarja piti katkaista kolmesta kohtaa ja jatkaa puoltoista metriä. Voin kertoa että sitä mälvätessä ei paljoo naurattanut, noo nyt ollaan taas hiukan lähempänä voittoa :)

TuGeTu

Eloa ilmaantui! Eculta oli virtalukon päävirta saamatta, ja nyt tulee kipinää ja kakkua :) tämäkin jo hiukan vanhaa infoa, sen jälkeen auto on käynyt ja nyt jo sillä asteella että ajoinkin sillä hiukan. ollessani yksin, ei videota ole nyt tarjolla mutta käymisestä voisin laittaa joutubeen. On muuten sisälle ja ulos ärhäkkään kuulonen litranen eikä menohalut paljo poikkee  ;D

TuGeTu


Konzta_

on pikkusen pähee micra!  ;D onnittelut löydöstä ja hieno projekti. ilo seurata ja aika ronskit sävelet on joo..  :)
B11 sedan '84

TuGeTu

#20
Nyt joku käyttää tilaisuuden hyväkseen joka ei todennäköisesti eliniän aikana enää toistu! MYYDÄÄN!

Meni jo!

TuGeTu

Aloin nyt pistämään tuota ma10 vakiokonetta nokille, muutamalla superturbo-osasilla höystettynä josko siitä saisi vielä talvikulkineen mutta tuli pulmia johtosarjan kanssa niin yksinkertainen kuin se onkin  ;D ei millään muistu mieleen miten nuo puolanjohdot oikeen kuuluu eikä mistään tunnu löytyvän havainnollistavaa kuvaa taikka sähkökaaviota.. jotkut piuhelot siinä on pielessä kun ei kipinää tule ja rele virtalukolta puolalle lämpenee, samoin vastus puolalla. Myöskin virtakynällä koitin maan puolaan kytkiessäni että myös + navalle tulee maa!? ei sen puolan paskana pitäisi ainakaan olla kun toimivana irrotettu.. oiskos jollain kuvaa/kaaviota/johtojen värejä ym adviisia että saisi kipinät ulos?

Api76

#22
Sattumalta törmäsin tähän keskusteluun ja sen verran pitää sanoa, että ei tämä prokkis ole aivan kuopattu. Auto on ollut minulla muutaman kuukauden ja suunnitelmia on. Tekniikasta sen verran, että MA09ERT konetta ei tässä nähdä. Ajan kanssa tämä etenee ja kerron kyllä tarkemmin uudessa topicissa, heti kun homma on edistynyt  ;)