Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

P11 Primera ei lähde käyntiin.

Aloittaja tomimikael, maaliskuu 23, 2014, 13:43:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tomimikael

Moro.
Emännän kauppakassi -01 Primera QG16DE koneella, sammui vauhdista. Ei lähtenyt enää, ei edes luvannut.

Hetken päästä käynnistyi ja ajoin jonkun matkaa kotiinpäin. Sammui taas laakista, ja ei lähde enää käyntiin. Kotona tutkiskelin että kipinää ei tule.

Ajonestoa epäilin, mutta punainen auto/avain vilkkuvalo sammuu kun virrat laittaa päälle.

Kaveri kävi lukemassa vikakoodit, ja p0335 lykkää, eli kampuran asentotunnistin vikaa.

Tätä anturia on vissiin vaikea/mahdoton mitata, kun ntarvii vissiin sen 5v virran että pelaa?

Saako näitä mistä edullisesti, ja onko kyseessä samanlainen anturi kuin nokka-akselilla?

Autoon on jo muutama vuosi sitten vaihdettu jakoketju venyneen tilalle jne..   :D

Jos jollain on purkuauto, mistä joutaa ko. anturi, niin ottakaa yhteyttä.

clarkkent

Anturi on saman näkönen kun nokka-akselilla mut ei oo ihan sama. Pahassa  paikassa startin takana se on.
BB SR20VET (GTI 05-06/2011)
BB CA18ET
Primera WP11-144 SR20 Sport+

tomimikael

Mä olin lukevinani jostain että olisivat samat, saas nähdä.  :-/

Vaikea oli irroittaa, tuosta sai apua:
http://www.youtube.com/watch?v=325s0pFQZtg

Alakautta piti vähän jeesata, että sai nitkutettua anturin irti.

Tuollaisen tilasin, saas nähdä pelaako pelkästään tuon vaihtamalla...    :D
http://www.autonvaraosat24.fi/era/2474159

clarkkent

Vertaas sitä mittaavaa osaa ni siin kampitunnistimes se on pidempi (tai sit toisinpäin). Mut kerro meille et toimiiko se tolla nokan anturilla  :)
BB CA18ET

tomimikael

Perhana kun alkoi mietityttää..

Oli pakko käydä ottamassa nokan anturi irti ja mittailla!  :D

45mm molemmat pitkiä, ja muutenkin samanlaisia.

Molemmissa on tuo Nissanin osanumero(ko?) SGIB000, mutta myös jotain numerosarjoja on molemmissa, mitkä ei täsmää..

clarkkent

Näätkö siinä päässä sellasen vaaleen osan mikä on valettu sinne sisään? Toisessa se on selvästi pidempi.

Mä en väitä et se ei nokananturilla toimiis vaan haluisin tietää sen et toimiiko  :)
BB CA18ET

tomimikael

Ja eihän se nyt sitten lähtenyt anturinvaihdollakaan...  Ohhoijjaa, alkaa olla nissanin taru meidän perheessä vaarassa loppua stenalle!

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

clarkkent

Minkälaisen anturin sä sinne vaihdoit? Sen nokka-akseliin tarkotetun?
BB CA18ET

tomimikael

Lainaa
Ketju kuitenkin? :)

Tähän on se ketjuremppa jo tehty, en usko että kipinän häviäminen ajossa voisi siitä johtua.

LainaaMinkälaisen anturin sä sinne vaihdoit? Sen nokka-akseliin tarkotetun?

Ja juu, sen nokka-akselille tarkoitetun laitoin.

Kaveri tulee lukemaan jokupäivä mitä vikakoodeja tuolta vielä löytyy.

Rafu

Vaihda virranjakaja.Minulla oli samanlainen vika.Jakajan vaihdolla eka startilla käyntiin.

BA

Ei noissa oo jakajaa niinkun vanhemmissa.

Mutta siis laitoit nokka-anturin kampiakselille?  :-?

tomimikael

Lainaa

Mutta siis laitoit nokka-anturin kampiakselille?  :-?

Juu, laitoin. Kun ei tuota kampuran anturia oikeen ole missään kaupan.

Ja jotenkin mä vaan luulen että nämä anturit on ihan yksi ja sama osa, näin luin jostain brittifoorumiltakin.

Pitää nyt kattoa mitä toi antaa vikakoodeja..

Kummassakaan avaimessa ei toimi avausnappi, mutta kun virrat laittaa päälle, punainen avaimen kuva häviää=ajonesto on pois?

Mitä muita kohtia näissä nyt voisi aiheuttaa kipinän puuttumisen?

JJM

Avaimet toimii vaikka kaukosäätö ei napista toimisikaan. Virtalukko tunnistaa avaimen sisällä olevan "sirun". Muuten patterin loppuessa saattaisi tulla orpo olo kaukana kotoa  ::)

tomimikael

Näin mä ajattelinkin. 

Purkaamoilla onkin näkynyt näihin myynnissä avain+virtalukko systeemi bokseineen+ecu boxi-settejä, huokeaan 300e:n hintaan.

:-X

clarkkent

Ainaki Hyvinkään Nissanilta saa tuota oikeaa anturia keveään 109€ hintaan  ;)

Mut mäpä voisin testaa et jos vaihtaa nokka-anturin paikalle kampianturin ni mitä tapahtuu..
BB CA18ET

NissanOlee

itse omakohtasesti voin sanoa että kampurassa ja nokka-akselin tunnistimet toimii ainakin niin että kampuran tunnistin on nokka-akselinpaikalla, tosin kierrokset hyppi kuin olisi ketju venynyt ( vaihdoin turhaan). lopulta se sitten korjautu kun hain käytetyt tunnistimet varaosa autosta.