Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Asia hoidettu, saa poistaa

Aloittaja mhiltune, huhtikuu 15, 2014, 21:26:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mhiltune

[size=12]Nissan Primera 1996, 1.6 Fantasy, 75kw, GA16DE[/size]

Eli, ongelma alkoi siitä kun auto ensimmäisen kerran nykäisi, ja sammui, olin ajanut autolla noin 15km. Ihmettelin asiaa, käynnistin uudelleen, ja jatkoin matkaa n. 1km, ei ongelmia.

Vähän ajan päästä jatkoin matkaa, n. 5km päästä sammutin auton, ja kun olin lähdössä uudelleen matkaan niin se nykäisi kolme kertaa voimakkaasti, ja sitten sammui. Ei lähtenyt ekalla kerralla käyntiin, mutta sitten hyppystartilla lähti, ja pysyi käynnissä pari kilometriä, sitten motarilla 100/kmh vauhdista vain hyyty, sain auton sivuun, ja ei 20 minuuttiin lähtenyt käyntiin. No vedettiin auto sitten lähimmälle parkkipaikalle, ja siellä pihassa se sitten lähti käyntiin, mutta sekään ilo ei 400 metriä pidemmälle kestänyt.

No kaiken tämän pähkäilyn ja tutkimisen jälkeen, olen tullut yhteen tulokseen. Auto sammuu kun moottori saavuttaa tietyn lämpötilan. Kylmänä käy kauniisti, esimerkiksi tänään ajoin sillä 2km, mutta kun lämmöt nousivat n. puoliväliin mittaria ja olivat siinä hetken, niin hyytyi.

Oon kokeillut

-Putsata MAF:in
-Vaihtaa bensasuodattimen
-Putsata liittimiä.

Ongelma löytyi, kiitos foorumin avun.

Seuraavaksi, tarvitsisin apuna siinä mistä saan mahdollisesti uuden CAS Anturin? mielellään en koko virranjakajaa vaihtaisi.

Tero-75

Virranjakajassa sijaitseva kärjettömän sytytyksen ohjausyksikkö. GA-moottoreiden tyyppivika. Myös purkamot tietävät tämän ja hinnoittelevat jakajat sen mukaan.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

mhiltune

Joo, vika taitaa olla just siellä.

Mistähän sais uuden virranjakajan?

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

mhiltune

Kiitoksia

NNisti

LainaaVirranjakajassa sijaitseva kärjettömän sytytyksen ohjausyksikkö. GA-moottoreiden tyyppivika. Myös purkamot tietävät tämän ja hinnoittelevat jakajat sen mukaan.

Joo niinpä näyttää, muutama halvempi omaankin olis mutta sitten loput törkykalliita lähemmäs 200 egeä kilsoihin nähden, lasahtamispisteessä kai nekin jakajat. Ebaystä n. 180 egellä täysin uusi jakaja...
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

mhiltune

Alppu

Almerassa jakaja muuttuu faceliftin myötä, Primerasta ei ole tietoa, mutta ajattelin kuitenkin kertoa.

Tiedä sitten, onko vanha ja uusi malli keskenään vaihtokelpoisia?

P.S.

Joku mode voisi korjata otsikon.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.