Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Datsun 240 C

Aloittaja eltoro, huhtikuu 02, 2014, 09:50:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timppa

LainaaMeidän kylällä yhdellä vaarilla ollut uudesta tollanen 130-koppanen diesel, viimeksi viime viikolla näin ajossa, orkkis mustilla oulunläänin lyhyillä kilvillä, muistaakseni ei sikana ajettukkaan. Pitääkin ens kerralla varsin tiedustella...

liekköhän ollu 130 korinen jotenki vankempi tekonen tai muuten vähemmän kauhia ruostumaan kun tuntuu että noita sentäs välillä on myynnissäkin :-?
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Pastori

Olisiko pellin laadussa tms jotain eroa?? Noissa Koskelan Cedrikeissä huomasin kanssa saman, tosin siinä se vanhempi oli 230 sarjainen, mutta silti vahvemmassa kunnossa kuin 330.
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

BA

No ainakin tonnisen lattia on kaks kertaa paksumpaa peltiä kun sata-aan. Ja sata-aa on paksumpaa kun Cherry.
Kai sekin jotain vaikuttaa?

cedricfan

230sen heikoimmat kohdat oli kynnykset, helmat, kynnyskotelot ja puskurit. Lattiassa se kohta kun etuapurunko loppuu takaa. Ja sitten jos lehdet päästi maatumaan sinne tuulilasin edessä olevaan kaukaloon niin meni sisälokasuojat ja lokasuojan taka-alapäätkin.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

mikaelt

Tervehdys! Uutta ukkoa foorumille. Osia minäkin kaipailisin -72 240C:hen. Jotain tuntuu vielä löytyvän mutta peltiosia ei mistään. Kelpais ruosteisetkin, varsinkin oikee etulokari. Missäpäin maailmaa ois jotain? Onko kellään purkuautoja enää jäljellä?

Tää mulla oleva yksilö löytyy tekniikan maailman 11/1972 vertailusta, rekkari AGX-5. On muuten edelleen sama rekkari. Isoisä osti sen TM:n testin jälkeen ja kun hänellä ei näkö riittäny enää kortin uusimiseen auto tuli mulle. Tää seisoi mulla pressuhallissa useita (9?) vuosia ja nyt iski inspiraatio laittaa kuntoon. Ajamaan jo pääsi mutta takajarrut vielä puuttuu kun katkaisin ilmausruuvit.

Jos jollain osia, lähes kaikesta oon kiinnostunu.

mikael

cedricfan

Australia? Tosin maksaa rahteineen samaa luokkaa kuin ostaa varaosiksi Suomesta toinen auto. Eihän sekään kuulosta kamalan fiksulta laittaa tonni tai pari varaosa-autoon, mutta kun vaihtoehdot voi olla vähissä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

mikaelt

Lainaus käyttäjältä: cedricfan - elokuu 22, 2016, 17:47:43
Australia? Tosin maksaa rahteineen samaa luokkaa kuin ostaa varaosiksi Suomesta toinen auto. Eihän sekään kuulosta kamalan fiksulta laittaa tonni tai pari varaosa-autoon, mutta kun vaihtoehdot voi olla vähissä.

Varaosa-auto Suomesta? Vieläkö jollain on? Ilmoittaudun välittömästi ostajaehdokkaaksi. Löysin yhden (260C, -74) nettiautosta josta sais peltiä mutta puskurit oli ehditty maalaamaan oranssiksi. Takapuskuria tarttis kans. Ja hinta siinä oli toimivan auton verran (3000e).

Timppa

ylivieska autopurkaamolla makaa liene vieläki yksi ruosteinen 230 korinen raato.

http://www.koskelanpurkaamo.com/
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Mike_

Lainaus käyttäjältä: mikaelt - elokuu 23, 2016, 08:47:16
Lainaus käyttäjältä: cedricfan - elokuu 22, 2016, 17:47:43
Australia? Tosin maksaa rahteineen samaa luokkaa kuin ostaa varaosiksi Suomesta toinen auto. Eihän sekään kuulosta kamalan fiksulta laittaa tonni tai pari varaosa-autoon, mutta kun vaihtoehdot voi olla vähissä.

Varaosa-auto Suomesta? Vieläkö jollain on? Ilmoittaudun välittömästi ostajaehdokkaaksi. Löysin yhden (260C, -74) nettiautosta josta sais peltiä mutta puskurit oli ehditty maalaamaan oranssiksi. Takapuskuria tarttis kans. Ja hinta siinä oli toimivan auton verran (3000e).
Ehjä ja katsastettu autohan se onkin.
180B sss -75

cedricfan

Ehjän hyväkromisen puskurin löytö on kuin lottovoitto. Ja taakse jättipotti...
Ja tonnin harso hakukuluineen ei sekään vie projektia eteenpäin. Se on ihan tuuria löytykö niitäkään vuodessa tai parissa.
Ensin tietty soittelemaan kaikki purkaamot lähiseudulta läpi. Sitten varmistus kaikki täällä olleet vihjeet, vanhatkin. Ja lopuksi tinkaamaan tuota, tuskin siitä kukaan riihikuivaa kolmea tonttua kouraan antaa myyjälle.
Mitä purkaamoihin tulee, niin moni vanha laittoi lapun luukulle kun määräykset kiristyi. Tai ainakin hävitti tämmöisiä vanhoja ongelmajätteitä. Kun ei ole autoja, ei kysytä osiakaan, ja jos joku jotain kysyyy, niin ne on aina ne samat osat.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Mike_

Kromimaalaus on myös keksitty.eikä oo pahan hintanen..
180B sss -75

mikaelt

Kiitoksia kaikille! Kyllä mä tuota nettiauton härveliä vielä harkitsen mutta hinta on köyhälle kova. Lisänä vielä ettei tiedä kehtaisko rikkoa ehjää kun ei näitä niin hirveesti kuitenkaan ole enää. Pitää harkita. Ruotsista ei löytyny pikasella haulla mitään eikä saksastakaan.

Lainaus käyttäjältä: Timppa - elokuu 23, 2016, 12:21:25
ylivieska autopurkaamolla makaa liene vieläki yksi ruosteinen 230 korinen raato.

http://www.koskelanpurkaamo.com/

Erityisesti kiitoksia tästä. Neuvottelut käynnissä jos hakis tuon koko romun pois. Harmillisesti siitä puuttuu justiinsa takapuskuri. Jotain pikkuroinaa siinä näytti olevan vielä jäljellä.

cedricfan

No se Euroopan maa jossa noita on eniten ollut on Norja, Suomen lisäksi. Englannissa ja Hollanissa kanssa, mutat ne on jo kadonneet. Ruosteeksi tai vientiin :-[
Ja ei ole häpeä yhdistää kaksi autoa yhdeksi kelvoksi. Niin meillä tehtiin yli 10 vuotta sitten museokelpo 260C. Ja siis jo silloin.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

StanLaurel

Kahdesta autosta kannattaa silti edelleen (ja varsinkin nyt) tehdä kaksi autoa, museoauto ja muuten vaan harrastepeli.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

SEPETEUS

"Ajoneuvokannan 30.6.2013 mukaan oli rekisterissä 240C seuraavasti:
240C merkinnällä yhteensä 6 kpl, 4 kpl 1972 ja 2 kpl 1973."  Kiinnostaa, että paljonko näitä nykyisin on Suomessa rekisterissä?
DatsuniNI

tupamika

Lainaus käyttäjältä: SEPETEUS - maaliskuu 27, 2024, 14:15:14"Ajoneuvokannan 30.6.2013 mukaan oli rekisterissä 240C seuraavasti:
240C merkinnällä yhteensä 6 kpl, 4 kpl 1972 ja 2 kpl 1973."  Kiinnostaa, että paljonko näitä nykyisin on Suomessa rekisterissä?


Noista 1973 toinen mulla harrasteauton ja mahdollisesti museoon muutaman vuoden sisällä.

ToniP

Lainaus käyttäjältä: mikaelt - elokuu 23, 2016, 08:47:16
Lainaus käyttäjältä: cedricfan - elokuu 22, 2016, 17:47:43Australia? Tosin maksaa rahteineen samaa luokkaa kuin ostaa varaosiksi Suomesta toinen auto. Eihän sekään kuulosta kamalan fiksulta laittaa tonni tai pari varaosa-autoon, mutta kun vaihtoehdot voi olla vähissä.

Varaosa-auto Suomesta? Vieläkö jollain on? Ilmoittaudun välittömästi ostajaehdokkaaksi. Löysin yhden (260C, -74) nettiautosta josta sais peltiä mutta puskurit oli ehditty maalaamaan oranssiksi. Takapuskuria tarttis kans. Ja hinta siinä oli toimivan auton verran (3000e).
Hellou...
Onpa hauska lukea näin jälkeenpäin tästä kyseisestä autosta. Tuli itsellä haettua auto tuolloin kotiin ja pari vuotta tuli sillä ajettuakin, mutta jäi sitten käynti häiriöiden takia talliin odottamaan kunnostusta. Ei ole vielä isommin tullut aloiteltua, mutta jospa tässä tulevaisuudessa olisi aikaa alkaa leipomaan kuntoon.
Itse löysin tuttavat kautta 2 kpl 220C mallia metsiköstä joista toinen oli jo melko heikossa hapessa. Nämä tuli purettua päreiksi ja jonkin verran sai osia haalittua kokoon. Parempi korinen tuli purettua melko huolella hylsyksi, joten osia vois löytyä kun itsellä on tuo oma osiltaan lähes täydellinen ja museokampetta ei ole tarkoitus tuosta tehdä.