Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

a14 kannen jälkikiristys

Aloittaja ankoldi, maaliskuu 12, 2014, 23:09:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ankoldi

Hei!
Auto datsun b310 vm 80.
Meni kaasuttimen kanssa turbokokeilussa vellit sekasin ja kansi plaanattiin ja pahvi vaihdettiin. Vanhoilla pulteilla nippuun ja oikeassa järjestyksessä momenttiin. Koneella ajettu nyt remontin jälkeen n100km ja mietin jälkikiristystä? Ventiilit on myös viimeksi säädetty kun kone kasattiin ja silloinkin kylmänä.
Kone nyt vaparina ja sillä yritetään mennä pääasiassa kovaa ja poikittain, tullaan kyllä vielä kevään aikana ahtamaan mutta ilman kaasutinta.

Seuraaviin kysymyksiin olen koittanut netistä selvittää vastauksia, mutta kaikkeen on löytynyt useampia vaihtoehtoja joten..

Kysymykset:
-"oikeat" ventiilinvälykset? Säädänkö kylmänä vai käyntilämpöisenä? Muistaakseni 0.35mm rakotulkilla laitoin kasatessa.
-Kannenpulttien jälkikiristys? Tarkistanko momentit viimeiseen kiristysmomenttiin vai annanko olla?

Kiitos!

BA

Itse olen aina tarkistanut, heti lämpimäksi käytön jälkeen ja aina on pari pulttia kiristynyt.
Oikea tehtaan arvo mahto olla A-koneisiin 0.27mm kuumana.
Katsotusta lähteestä riippuen arvot vaihtelee aika paljonkin.

Datsuuna

Olen aina säätänyt A12 koneen venttiilinvälykset kylmänä arvoon 0,25 mm tiukka sillä kuumana välys on vaikeampi säätää (arvo 0,35 mm). Moottorin alkaessa jäähtyä välykset tulee helposti säädettyä liian isoiksi ja alkaa tyypillinen "kilinä" venttiileistä. Ilmeisesti A14/A15 moottoreiden välykset on samat ?
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti