Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Datsun sammui

Aloittaja Makle, joulukuu 17, 2013, 16:55:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Makle

Datsun Laurel -83, automaatti,  sammui kesken ajon pakkasta oli tuolloin -30 ja oli ajettu noin 120km yhtä soittoa. Ei lähde apuvirralla roikassa olon jälkeenkään käyntiin.
Miten tuota lähti ratkomaan?

take

Ihan olennaisia tietoja puuttuu nyt kyllä. Bensa vai diesel? Jos bensa niin tuleeko kipinää ja bensaa? Jos diesel niin onko suodatin vaihdettu koska?

Timppa

ja jos on diesel niin koskas on syöttöpumpun remmi uusittu? ::)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Makle

Bensa kone on. Kipinän antaa välillä hörähtikin vähäksi aikaa käyntiin..

kassuliini

Auttaskohan vähän jäänestoainetta tankkiin. :-/

Timppa

#5
tankilta tuleva putki irti ja koittaa paineilmalla onko se auki jos ei niin sitten todennäköisesti jäässä.

kerran olen 140y:n kanssa jäänyt välille polttoaineputken jäädyttyä umpeen ja minähän en sitä meinannu uskoa että bensa autolle voi niin käydä..... purin kaasarin kahdesti ja vaihoin bensapumpun pakkasessa ei toiminut ja sitten vasta laitoin jäänestoa tankkiin jolloin hetken kuluttua toimi taas normaalisti :)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Makle

Eli autoha semmoisessa paikassa, ettei ole nyt mahollisuutta paine ilmaan niin tyydyyn jäänestoa tankkiin ja jos ei starttaa niin sulatukseen näin ensi alkuun.
Saa nähdä miten hinaaminen onnistuu keli mitä mainioin  ;D

Timppa

#7
no voihan sinne puhaltaakki kuhan varoo maistelemasta bensaa.. ei maistu hyvältä ;D
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Alppu

LainaaAuttaskohan vähän jäänestoainetta tankkiin. :-/

Ei auta?

Bensassa on min. 5% etanolia.


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Makle

#9
Eikai syy löydy siitä, että käyn itärajan takana tankilla.  :)
E: Tainnu kyllä viimeset 50l tankata suomalaista..

E2: Mitähän datsuni tykkäisi jos vähän antaisin sille starttipilottia?

Timppa

#10
elä turhaan pilottia sille anna jos ei saa bensaa niin hetken hörähtää ilkeästi eikä jää käyntiin.. jäänestoa tankkiin jos ei bensaputki ole auki tankkiin.. jos on auki niin sitten bensapumpun kimppuun..
tietenki voi kokeilla että letku pumpun jälkeen irti ja kanisteriin sitten starttaa hiukan ja kattoo tuleeko sitä bensaa sinne astiaan/kanisteriin ::)

tai no ihan ensimmäisenä varmistaa että on sitä bensaa tarpeeksi tankissa ihan varmasti :)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Makle

#11
Mistä sen letkun löytää? (Auto on tällä hetkellä levikkeellä syrjäisellä tiellä kaikki tieto etukäteen on hyvästä).

E: jos se on syönyt yli 14l/80km niin saattaa olla bensa loppu, annan sillekkin pienen mahdollisuuden

Timppa

#12
hetkinen onko sulla ohjaustehostin siinä? jos on niin sitten on sähkönen pumppu :-/

jos ei niin sitten mekaaninen pumppu moottorin etupäässä vasemmalla puolen kannessa kiinni päältä katsottuna pyöreä mötikkä ja saa käyttövoimansa nokka-akselilta :)
kuva helpottamaan etsintää :)

Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Makle

Asia selkis, ei oo ohjauksen tehostinta.

Kiitos Timpalle ja muille avuliaille!

Alppu

LainaaMistä sen letkun löytää? (Auto on tällä hetkellä levikkeellä syrjäisellä tiellä kaikki tieto etukäteen on hyvästä).

E: jos se on syönyt yli 14l/80km niin saattaa olla bensa loppu, annan sillekkin pienen mahdollisuuden


Eikö siinä bensamittaria ole?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Timppa

Lainaa


Eikö siinä bensamittaria ole?


kyllähän laurellissa on polttoainemittari..
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Alppu

Lainaa

kyllähän laurellissa on polttoainemittari..

Niin, siis bensamittari. :)

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Makle

Tokkoppa tuo on van parempi puolisko sillon oli ajamassa niin ei varmaan bensamittaria huomannu edes koetaulussa  >:(

mikan

Hei, missä on tänään ollut pakkasta -30?

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Makle

Lauantaina tämä karmaiseva tapahtuma ketju sai alkunsa.

Makle

#20
Jatketaas tähän.
Datsuni sammui tuossa pakkaskeleillä ajosta.
Arvelin, että polttoaine suodatin jäässä ohitin sen ja nyt repii vaan ilmoja tankista.
Onkohan nyt bensapumpun vaihto edessä?
Vai ilmaanko tuon polttoainejärjestelmän?

E: Ja tosiaan mekaaninen pumppu ja 2l bensa kone.

Timppa

#21
kokeile lähteekö juomaan irto kanisterista letkulla jos lähtee niin polttoainelinjassa on reikä imupuolella jossain :-?

ei kyllä tarvitse ilmailla mitenkään ::)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004