Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

nissan almera 1.6gx 98 vaihdelaatikon öljyn vaiht

Aloittaja palee, helmikuu 05, 2014, 12:13:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

palee

nonii moro missäs tuossa nissan kyseisessä nissan mallissa on vaihdelaatikon öljy mesta mistä sais vaihelaatikkoon lissää öljyä kiitos jo valamiiks avusta

Mies

Siellä on täyttöproppu kyljessä ,taikka sitten nopeusmittarin anturin/pyörittimen reijästä.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

palee

kuinka paljo sitä pitää sitä konetta sit purkaa et saa se  esille se täyttä mestan

kassuliini

Kyllä siellä täyttöroppu. Tasasella alustalla, täyttöreiän alareunaan asti. Mie laitoin pieneen rattiin ohuen letkun, sillä meni hyvin. Kannattaa korjausoppaan mukaan vaihtaa 60000 km välein. Primerassa tarvii ottaa vain pohjansuojalevyn pois entisiä öljyjä laskiessa, kait sama Allussa.

Datsuuna


Täyttö kunnes alkaa tulla täyttöreiästä ulos tarkka määrä helpottaa täyttöä kummasti. Mieluiten täyssynteettistä vaihteistoöljyä SAE 75W-90 lootaan.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

NNisti

Vaihtelin kans kesällä vaihteistoöljyt ja täyssynteettiset 75w-90:t heitin sisään kun ajattelin olevan yleisvarmin vaihtoehto. No vaihteet alkoi välittömästi vaihdon jälkeen tökkimään siinä missä aiemmin soljui silmään kuin tyhjää vaan. Oliko lootassa ennestään kenties jotain "kikka-aineita" ja synkrot lopussa vai onko tuo tosiaan nuin tarkka aineista mitä sinne tunkee?
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

Datsuuna

#6
Itse vaihdoin omiin Alluihin uudet öljyt lootiin kohta hankkimisen jälkeen ja totesin sen olleen osittain jopa turhaa, koska joku muu oli jo ehtinyt sen tehdä. Laitoin Motox 75W-90 vaihteistoöljyä ja ei mitään ongelmia synkronoinnin suhteen eli laatikot ilmeisesti kunnossa.

http://www.rvs.fi/diagnostic/page72.html
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Stetu

1.6 koneiseen menee 2.9 litraa ja 1.4 syö 2.8 litraa lootaöljyä (Haynes) Eli 3 litraa pitääs riittää.

Vaihdoin myös kesällä alluuni lootaöljyt. Teboil ep 75W-90 laitoon ja hyvin on pelannu kesällä ja talvella. On vaan vähän tyyristä tavaraa (10e litra) mutta eihän niitä vaihteistoöljyjä kovin usein tarvitse vaihtaa :P

nissan-man

Lainaa1.6 koneiseen menee 2.9 litraa ja 1.4 syö 2.8 litraa lootaöljyä (Haynes) Eli 3 litraa pitääs riittää.

Vaihdoin myös kesällä alluuni lootaöljyt. Teboil ep 75W-90 laitoon ja hyvin on pelannu kesällä ja talvella. On vaan vähän tyyristä tavaraa (10e litra) mutta eihän niitä vaihteistoöljyjä kovin usein tarvitse vaihtaa :P
Kolme litraa kun laittaa niin on hyvä.. Ja juuri itsekin tuota TB Ep.tä olen käyttänyt 410tkm ajetussa laatikossa ja ei ongelmia, ei rutise, ei ulise, ei hypi vitonen :)
P10 GA16DS

Alppu


Kolme litraa menee tasan. TB täyssynteettinen 75W-90 GL-4 on ihan hyvä.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Datsuuna

#10

Motox öljyjä väitetään laadukkaiksi ja siltä vaikuttaakin ainakin prosyyrien valossa eipä tunnu vaan valmistaja tietoa löytyvän millään .... pieni "epäilys" jää kuitenkin mieleen ehkä täysin turhaan ... talviautossa Mobilin moottoriöljyt siksi koneessa
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Alppu

Lainaa
Motox öljyjä väitetään laadukkaiksi ja siltä vaikuttaakin ainakin prosyyrien valossa eipä tunnu vaan valmistaja tietoa löytyvän millään .... pieni "epäilys" jää kuitenkin mieleen ehkä täysin turhaan ... talviautossa Mobilin moottoriöljyt siksi koneessa

Epäilys mistä?


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Datsuuna

Lainaa

Epäilys mistä?



Epäilys tietojen paikkaansa pitävyydestä ... kesäisin Motox on pyörinyt myös koneessa ... kuten sanoin epäilys tod. näk. aivan turhaa
                                   :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

akkuhappo

Itse laittanut pariin paljon ajettuun redlineä, toimii vanhat askit hienosti, suosittelen :)

Alppu

LainaaItse laittanut pariin paljon ajettuun redlineä, toimii vanhat askit hienosti, suosittelen :)

Laitoin viimeksi osan askiöljystä RedLine MTL:ää, toimii laatikko pakkasillakin jouheasti, eikä kesälläkään ole ongelmia ilmenny.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.