Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan Micra K11 1.0 Jarruvalo loistaa alati?

Aloittaja Georges Bar, syyskuu 17, 2013, 19:49:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Georges Bar

Huomasin tässä jo ennemmin että jarruvalo on jatkuvasti päällä?, itseasiassa vika on ollu jo vuoden :-[ ja nyt katsastukseen viikko enää aikaa, mikä hitto pitää valoa päällä?

AkiH

Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

nissan-man

Jarruvalot vai käsijarrunmerkkivalo? Jos jälkimmäinen niin tarkista nestepinta säiliöstä, varmista että koho liikkuu hyvin säiliössä, liitin kiinni kunnolla. jos ei sitten niin tarkista käsijarrukahvan luota katkaisija..
P10 GA16DS

matti43

Jos se on käsijarrun merkkivalo koelaudassa, on aika vaihtaa jarrupalat
eteen. Tämä valo on nimittäin varoitusvalo myös jarrupaloille.
Valo syttyy, kun palat kuluu ja nestepinta säiliössä laskee. Ei saa missään
nimessä mennä lisäämään nestettä, sillä se tulvii yli kun seuraavan kerran
vaihdetaan palat ja työnnetään männät sisään.
Matti ruotsista.

Alppu


No en kyllä ihan heti allekirjoittaisi.. Jarrupalojen kuluneisuuden näkee heti kun ottaa renkaan pois(?)

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

#5
Lainaa
No en kyllä ihan heti allekirjoittaisi.. Jarrupalojen kuluneisuuden näkee heti kun ottaa renkaan pois(?)

Kyllä se näin vaan on. Nimimerkillä yhden kerran säiliö tulvinut yli..  Silloin kun uudet palat edessä, silloin säiliön pinta ylärajaan..
P10 GA16DS

Alppu

Lainaa
Kyllä se näin vaan on. Nimimerkillä yhden kerran säiliö tulvinut yli..  Silloin kun uudet palat edessä, silloin säiliön pinta ylärajaan..

Mitä se pikku tulviminen edes haittaa, jos niin kävisikin? Ja voihan sieltä säiliöstä vähän imasta pois.

Itseäni ei kuitenkaan huvittaisi muuten vaan paloja vaihdella. :)


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

cedricfan

Älkää nyt Alpun kanssa väitelkö, kyllä se tietää, kaiken 8-)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Georges Bar

LainaaJarruvalot vai käsijarrunmerkkivalo? Jos jälkimmäinen niin tarkista nestepinta säiliöstä, varmista että koho liikkuu hyvin säiliössä, liitin kiinni kunnolla. jos ei sitten niin tarkista käsijarrukahvan luota katkaisija..

Jarruvalo takaa ja vain toinen puoli loistaa jatkuvasti?

Tero-75

Lainaa

Jarruvalo takaa ja vain toinen puoli loistaa jatkuvasti?
Tarkista onko polttimo vahingossa tungettu paikoilleen väärin päin.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

matti43

cedricfan kirjoitti.
Älkää nyt Alpun kanssa väitelkö, kyllä se tietää, kaiken

Ei se kyllä tässä asiassa tiennyt yhtään mitään.  Kyllä se ylivuotava jarruneste on
niin vaarallista maalipinnoille, että se vie maalit konehuoneestakin, kun sitä
sinne valuttaa. Kyllä Alpunkin pitäisi tuonverran tietää, jos on joskus autojen
kanssa ollut tekemisissä muutenkin kuin ajurina.
Matti ruotsista.

Alppu

Lainaacedricfan kirjoitti.
Älkää nyt Alpun kanssa väitelkö, kyllä se tietää, kaiken

Ei se kyllä tässä asiassa tiennyt yhtään mitään.  Kyllä se ylivuotava jarruneste on
niin vaarallista maalipinnoille, että se vie maalit konehuoneestakin, kun sitä
sinne valuttaa. Kyllä Alpunkin pitäisi tuonverran tietää, jos on joskus autojen
kanssa ollut tekemisissä muutenkin kuin ajurina.
Matti ruotsista.

Alppu paskaakaan tiedä. :)
Varmaan on tullut oltua kuitenkin jarrunesteen kanssa sen verran varovainen, että en ole vielä
nähnyt maalin irtoavan..
Jos jaksaisi, voisi tehdä vaikka pienen testin..

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Georges Bar

Joopa joo, joku on laittanut polttimon jotenkin vääri koloonsa? ei siis lähde normaalisti painamalla ja kääntämällä pois, ja nyt kun sitä aikani väänsin niin tuntui että jotain sieltä polttimon alapuolelta meni hajalle, polttimo alkoi keikkua tilassaan ja virtayhteys alkoi siis pätkiä siis siitä paketista johon kaikki takavalot tulee kiinni >:( Mitähän tälläinen paketti mahtaa maksaa :-? ajattelin että romikselta juoksen hakemaan huomista katsastusta varten.

Georges Bar

Nyt asia kunnossa :) Hain romarilta takavalopaneelin, vika oli tosiaan siinä paneelin sisällä joka on umpinainen, mutta nyt tosiaan jarruvalo kunnossa ja osa maksoi vain 15e :) Ja huomenna sitten katsastamaan autoa :o

Georges Bar

No niin, Olin katsastamassa juuri Micran ja hylky tuli, kaikki oli muuten kunnossa eikä mitään sanottavaa ollut, mutta taakse pitää toinen turvavyö uusia kun oli vähän ripsaantunut :-? Eli hyvin meni kaikenkaikkiaan ja nyt vaan romikselle tonkimaan ja uusi vyö rikkinäisen tilalle, ja leimaa hakemaan! :D