Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Almeran -96 päivävalot ei toimi

Aloittaja Almera_96, syyskuu 21, 2013, 15:49:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Almera_96

Moi, olen uusi jäsen ja kaipaisin pikaista jeesausta ylläolevaan ongelmaan ..saattaa olla että täältä tieto löytyisi etsimällä ,mutta nyt olen niin puhki auton ropaamisen kanssa ,katsastus maanantaina ja googlella en ole löytänyt kunnon neuvoja ...ja naispuolisena ,homma ei muutenkaan ole ihan niin hallussa ,mutta kaikkeni olen yrittänyt . Elikä taas sai vaihtaa molemmat parkit ja rekkarikilven valot ,pimeenä kaikki ,sama juttu viimevuonna samaan aikaann ,Sitten palo toinen H4 ja pian sen jälkeen toinen , Vaihtojen jälkeen hanttarin päivävalo ei toiminut , vaihdoin uudestaan ,ei auttanut ja pian pimeni toinenkin.Enkä saa niitä enää toimimaan :( Sulakkeet on katottu moneen kertaan ja lampun pidikkeitä liikuteltu . samaan syssyyn osui myös nopeusmittarin korjaus ,useita elkoja hajonnut ... ja mittarivalojen kanssa tapellut myös ,Bensamittarin valoa ei saa toimimaan ,vaikka palaneet polttimot vaihettu ... pitäis olla kaavio mitä kautta ne sähköt siellä kiertää... no ne ei vaikuta katsastukseen ,mutta valot olis syytä toimia . Jotta mikä olis seuraava siirto mitä kannattais tehä... huominen aikaa  :-/  Kiitos jo etukäteen ... [smiley=dankk2.gif]

Datsuuna

Omituista automallissa jossa sähköt yleensä toimii "idioottivarmasti". Päivävalorele kannattaa aluksi tsekata se löytyy kuskin jalkatilasta ovenpielestä muovisen suojakotelon takaa. Releboxi pitää avata ja tarkistaa juotokset/juottaa uudestaan. Releiden kunto pitää myös tarkistaa ja tarvittaessa palanut rele on vaihdettava uuteen. Kaikki elkot on myös syytä vaihtaa uusiin. Aniharvoin muissa osissa on ollut vikaa.
Mittaristossa ilmeisesti katkos. Mittariston korjaus kannattaa teettää asiantuntevalla taholla. Mittaa muuten latausjännite vaikuttaa, että se olisi liian korkea. Auton käydessä akun navoissa ei saisi olla yli 14,5V jännitettä. Liian suuri jännite voi johtua viallisesta jännitteensäätimestä laturissa tai huonosta maakosketuksesta laturin ja auton välillä.
Ainahan nuo voi tietysti vaihtaa myös uusiin, mutta järjeä siinä ei ole  :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Almera_96

kiitos... joo taitaa tulla kiire ... no katotaan mitä katsastusmies sanoo...tai tietäähän sen .. Mutta tarvii sitten viedä autosähköistä ymmärtävään korjaamoon,itse en uskalla alkaa releboxia ihmettelemään . Mittari korjattiin jannen huoltomyynnissä kiitos siitä,,, nopeusmittari siis ei toiminut ..

Almera_96

ja semmosen huomion tein äsken ,että vaikka virrat on pois ja laitat ajovalot päälle,niin se valohälytin ei piippaa....  :-/ hohhoijaa...

Datsuuna


Jaa taisin itse korjata sen mittariston sitten  :)
Se bensamittarin taustavalo ongelma voi olla huonossa polttimon kannassakin sitä ei korjatessa edes tutkittu (oliko edes puhetta en muista). Almeran mittariston foliorakenne on melko yksinkertainen ja toimintavarma en uskoisi ainakaan foliossa olevan vikaa.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti