Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

EU haluaa ylinopeudet estävän laitteen autoosi

Aloittaja Alppu, syyskuu 04, 2013, 10:03:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alppu

LainaaSe olisi hyvä jos uudet autot myytäisiin ilman autoveroa mutta niissä olisi tuo valvontajärjestelmä, vanhoihin tuota valvontasysteemiä on hankala laittaa koska niistä on jo maksettu verot yms.

Samalla pitäisi laittaa nopeudenhallintajärjestelmä joka rajoittaa auton nopeuden tiekohtaiseen +10%.

Toiveesi toteutukoon!  ;D

EU haluaa ylinopeudet estävän laitteen autoosi


Liikenteen väitetään olevan maailman tappavin tauti. Joka vuosi noin miljoona ihmistä kuolee liikenteessä,
Euroopassa noin 30 000. EU-maiden liikenteessä loukkaantuu vuosittain 1,5 miljoonaa ihmistä.

EU:n liikenneasiantuntijoiden mielestä mitta on nyt tullut täyteen.
Euroopan komission liikenne ja liikkuvuus -valiokunta on laatinut suunnitelman,
joka lopettaisi erään liikenteen pahimmista riskitekijöistä eli ylinopeudet.


Ristiriitojakin herättävän hankkeen nimi on ISA (Intelligent Speed Adaptation) eli älykäs vauhdin sopeuttaja.

ISA toisi jokaiseen autoon laitteen, joka välittää GPS-satelliitin kautta nopeusrajoituksen auton näyttöön.
Komissio tahtoisi viedä suunnitelmansa niin pitkälle, että ISA jarruttaisi ylinopeutta kulkevan auton vauhtia automaattisesti.
Järjestelmän luominen ei komission raportin mukaan olisi teknisesti vaikeaa.


EU-komission liikennevaliokunnan verkkosivujen (http://ec.europa.eu/transport) mukaan
järjestelmää on jo testattu muun muassa Suomessa ja Ruotsissa.
Verkkosivuilla väitetään, ettei testeissä ole havaittu mitään kielteisiä vaikutuksia.

Sen sijaan yli 6 000 ylinopeuksista aiheutunutta kuolemaa estettäisiin joka vuosi.

ISA-laitteen käyttö olisi pakollista, ja niiden toiminta tarkastettaisiin määräaikaiskatsastusten yhteydessä.


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

micramies

Tapaturmissahan kuolee ainakin 10x enemmän ihmisiä Suomessa. Niiden estämiseksi ei tehdä suunnilleen mitään, vain liikennettä ja erityisesti autoliikennettä vainotaan pilkkua viimeisen päälle viilaten. Ihan käsittämätöntä touhua!
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

Cedricisti

#2
LainaaTapaturmissahan kuolee ainakin 10x enemmän ihmisiä Suomessa. Niiden estämiseksi ei tehdä suunnilleen mitään, vain liikennettä ja erityisesti autoliikennettä vainotaan pilkkua viimeisen päälle viilaten. Ihan käsittämätöntä touhua!


Tapaturmissa saatikka liikenteessä ei sitten vammaudu niinkään paljon ihmisiä, kuin terveydenhuollossa, ihmisistä tehdään korporaatioita tukevalla lääkityksellä kansantaloudelle 100% invalideja ilman asianmukaista hoitoa.

Ne liikennekuolematilastot, kuolonuhreja on vähemmän kuin 1950-luvulla, mutta automäärä on 20-kerrtainen...


take

Eiköhän suurin tappaja maailmassa ole vanheneminen. Koskahan ne keksii sen kieltää? Kotiin kuolee ihan liian monta ihmistä vuosittain. Pitääkö kotona oleminen kieltää? Ja kovat sakot perään jos joku uskaltaa kuolla kupsahtaa!! ;D

JJM

#4
mites toi aids jne. taudit kun paljaalla nahalla vetelevät pitkin kyliä, eritoten afrikassa... Ei taida kuolla ketään?

Saksan autotehtaista luulisi löytyvän tämän lakiehdotuksen vastustajia.

Varmasti hieno laite kun ajat satasta kun vaihtuu 100 -> 60km/h. Siinä tolpan kohdalla tulee varmaan räkä nenästä kun laite jarruuttaa 40km/h pois heti.

ILVES-Joe

LainaaToiveesi toteutukoon!  ;D
Ei haittisi, minulle yleisillä teillä riittää se nopeus mitä siellä keltaisessa kiekossa lukee.

Toimiihan tuo nopeudenrajoitin raskaassakalustossakin, tosin siellä saisi pudottaa sitä nopeutta 89kmh>85kmh etteivät "ammattilaiset" niin paljoa roikkuisi ruotsalaistuntumalla paketti/henkilöautojen takapuskurissa.

Onhan sitä monta syytä mihin ihmiset kuolee, liikenteessä tehokkaimmin toimisi kun suurimmalle riskiryhmälle (18-24 vuotiaat) tulisi 80kmh lätkä takalasiin vuodeksi (poistuisi sen jälkeen kun vuosi rikkeetöntä ajoa) ja samanlainen tehorajoitus kuin kevareissa on, esim. kaksi ensimmäistä vuotta saisi ajaa autolla joka on max 70kw tehoinen ja tehokkaammilla vain jos on yli 30 vuotias vieressä (ajokuntoinen ja kortillinen), seuraavassa vaiheessa nostettaisiin tehoraja sekää esim. 90kw > 24 vuotta ja kolmen vuoden rikkeettömällä ajolla saisi vapaan tehorajan 25 vuotiaana.
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

mikan

Oletteko joskus lukeneet onnettomuuskertomuksia Moottori-lehdestä? Jotenkin tullut sellainen mielikuva, että ylinopeus ei kuitenkan ole se suurin kuolemien aiheuttaja liikenteessä. Jostain varmaan löytyisi tilastoakin tuosta...

Ja kuten tuossa ylempänä jo todettiin, niin kaikkinensa liikenteessä kuolee aika vähän ihmisiä verrattuna moneen muuhun ennenaikaiseen kuolemaan.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

JJM

#7
Onhan noita tullut luettua ja yhteistä on yleensä että onnettomuuden aiheuttaja on alle 20, tai yli 80 vuotias.

Sinä päivänä kun tähän ennestään byrokraattiseen, autoilusta kaiken kuppaavaan paskavaltioon tulee eri teholuokat autoille + eri kortit niiden ajamiseen niin muutan kööpenhaminaan ja anon norjan kansalaisuutta  ::) ::) ;D

Cedricisti

#8
Lainaa
Ei haittisi, minulle yleisillä teillä riittää se nopeus mitä siellä keltaisessa kiekossa lukee.

Toimiihan tuo nopeudenrajoitin raskaassakalustossakin, tosin siellä saisi pudottaa sitä nopeutta 89kmh>85kmh etteivät "ammattilaiset" niin paljoa roikkuisi ruotsalaistuntumalla paketti/henkilöautojen takapuskurissa.

Onhan sitä monta syytä mihin ihmiset kuolee, liikenteessä tehokkaimmin toimisi kun suurimmalle riskiryhmälle (18-24 vuotiaat) tulisi 80kmh lätkä takalasiin vuodeksi (poistuisi sen jälkeen kun vuosi rikkeetöntä ajoa) ja samanlainen tehorajoitus kuin kevareissa on, esim. kaksi ensimmäistä vuotta saisi ajaa autolla joka on max 70kw tehoinen ja tehokkaammilla vain jos on yli 30 vuotias vieressä (ajokuntoinen ja kortillinen), seuraavassa vaiheessa nostettaisiin tehoraja sekää esim. 90kw > 24 vuotta ja kolmen vuoden rikkeettömällä ajolla saisi vapaan tehorajan 25 vuotiaana.


Voi sitä menetystä jonka olet aiheuttanut byrokratialle, virkamiesarmeijan osana oleminen on kutsumusammatti ja sinulla taitaa tuo lahja olla, vieläkö ehtisi uudelle uralle?  ;D

Muutoinkin mitä näihin säätelyihin rajoituksiin ja suosituksiin tulee, kun pienestä pitäen on omien aivojen käyttö kielletty, voiko näitä nuoria enää syyttää  mummon heitteillejätöstä?

take

Lainaa


Voi sitä menetystä jonka olet aiheuttanut byrokratialle, virkamiesarmeijan osana oleminen on kutsumusammatti ja sinulla taitaa tuo lahja olla, vieläkö ehtisi uudelle uralle?  ;D

Muutoinkin mitä näihin säätelyihin rajoituksiin ja suosituksiin tulee, kun pienestä pitäen on omien aivojen käyttö kielletty, voiko näitä nuoria enää syyttää  mummon heitteillejätöstä?
Ei tietenkään, ovathan hesburgerin työntekijät noudattaneet kiltisti annettua ohjeistusta. Siis mallityöntekijöitä! 8-)

Tai sitten ei... Joskus olo tuntuu niin pirun ulkopuoliselta kun kaikenlaisia aivottomia sääntöjä rustataan. Pahimmillaan jopa itsestäänselvyyksistä. Onko ihmiset niin saatanan tyhmiä että jos laki ei erikseen kiellä jotain niin sitä pidetään sallittuna? Sitäpaitsi kieltäähän laki jo ylinopeudet. Onko seuraava vaihe asentaa jokaiselle päänahan alle gps-siru jotta saadaan kaikki murhaajat, varkaat ja muut pahantekijät kiinni?

Cedricisti

#10
Lainaa
Ei tietenkään, ovathan hesburgerin työntekijät noudattaneet kiltisti annettua ohjeistusta. Siis mallityöntekijöitä! 8-)

Tai sitten ei... Joskus olo tuntuu niin pirun ulkopuoliselta kun kaikenlaisia aivottomia sääntöjä rustataan. Pahimmillaan jopa itsestäänselvyyksistä. Onko ihmiset niin saatanan tyhmiä että jos laki ei erikseen kiellä jotain niin sitä pidetään sallittuna? Sitäpaitsi kieltäähän laki jo ylinopeudet. Onko seuraava vaihe asentaa jokaiselle päänahan alle gps-siru jotta saadaan kaikki murhaajat, varkaat ja muut pahantekijät kiinni?

No meillä on mm. tällainen tupakkalaki, ja viinalaki, ja ties mikä laki.

Suomessa et saa "sikariklubilla" nautiskella sikaria ja konjakkia samassa huoneessa, vaan sikari on jätettävä tupakointihuoneeseen ja poistuttava sieltä siemailemaan konjakkia huoneen ulkopuolelle ja toisinpäin. (Radio Rock haastattelu jota en nyt löydä podcastina)

Sen sijaan, että näitä lakeja sekä säädöksiä ja rajoituksia poistettaisiin tai edes hiottaisiin oikeampaan muotoon, keksitään jatkuvasti uusia lakeja sekä säädöksiä ja rajoituksia.

On arvioitu, että Suomessa on 42 hyllymetrillistä lakeja ja asetuksia. Yksistään kunnilla on 535 lakisääteistä tehtävää. 46 outoa lakia ja sääntöä - ovatko nämä Suomen turhimmat kiellot?

take

Nuo ovat kyllä niin hyviä esimerkkejä eduskunnan ja virkamiesten aivopieruista!

Eikö helpommalla pääsisi kun säädettäisiin yksi ainoa laki joka velvoittaisi ajattelemaan omilla aivoilla! Ja aivojen käyttämättä jättämisestä rangaistus. Otetaan vaikka esimerkiksi juuri tässä kohutut ylinopeudet: Koulun vieressä on (tai siis pitäisi olla) ihan päivänselvää ajaa 30-40km/h. Mutta yöllä tenavat on tapana pistää nukkumaan. Silloin järjellinen nopeus olisi 50-60 paikkeilla. Mutta kun ei, tällainen järjenkäyttö on kertakaikkiaan byrokratian vastaista. Byrokratian tehtävähän ei ole ratkaista ongelmia, vaan rangaista kaikkia tasapuolisesti ongelman keksimisestä.

Ja tuo on todella ihmetyttänyt tuo kauppojen aukiolorajoitus. Miksi ruokakauppa pitää naamioida 24h liikennemyymäläksi jotta se saa olla auki 24h? Miksei siwa saa olla auki myös? Senkö takia että siwa olisi vain kävelymatkan päässä, mutta lähimpään liikennemyymälään joutuu jo lähtemään autolla? Paljon muillakin aloilla tehdään yö/vuorotyötä. Jopa 24/7 päivystystyötä. Niin että turha selittää myyjien työajoista. Eikös olekin pöljää että aukioloajat riippuu siitä onko ruokakaupan pihalla bensa-automaatti vai ei!

Eikä mua niinkään haittaisi edes tuollaiset nopeusrajoittimet, vaan se gps-seuranta. Tässäkin kohtaa ei kukaan tunnu olevan huolissaan mistään paikannustietojen väärinkäytöstä. Ilmeisesti ihmiset eivät ole vielä valmiita tällaiseen informaatioyhteiskuntaan kun tietoturvasta ei osata huolestua ennen kuin väärinkäytöksiä alkaa tapahtua.

Alppu

Lainaa
Eikö helpommalla pääsisi kun säädettäisiin yksi ainoa laki joka velvoittaisi ajattelemaan omilla aivoilla! Ja aivojen käyttämättä jättämisestä rangaistus. Otetaan vaikka esimerkiksi juuri tässä kohutut ylinopeudet: Koulun vieressä on (tai siis pitäisi olla) ihan päivänselvää ajaa 30-40km/h. Mutta yöllä tenavat on tapana pistää nukkumaan. Silloin järjellinen nopeus olisi 50-60 paikkeilla. Mutta kun ei, tällainen järjenkäyttö on kertakaikkiaan byrokratian vastaista. Byrokratian tehtävähän ei ole ratkaista ongelmia, vaan rangaista kaikkia tasapuolisesti ongelman keksimisestä.

Ja joku tulee vaihtamaan joka ilta ja aamu sen nopeustaulun?  :)

Hmm.. työttömyystilastoja voisi vähän kaunistaa..


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

kassuliini

Pienen "aivottomien kaahareiden" ryhmän takia saa kärsiä kaikki. Ennen armeijassa yhden töppäilijän takia kärsi koko joukkue. Taitaa olla sama systeemi?

take

Lainaa

Ja joku tulee vaihtamaan joka ilta ja aamu sen nopeustaulun?  :)

Hmm.. työttömyystilastoja voisi vähän kaunistaa..


herätys!! Millä vuosikymmenellä siellä eletään? Täälläpäin on 2010-luku menossa ja monien teiden varsia kaunistaa jo vaihtuvat nopeusrajoitukset.

Alppu

#15
Lainaa
herätys!! Millä vuosikymmenellä siellä eletään? Täälläpäin on 2010-luku menossa ja monien teiden varsia kaunistaa jo vaihtuvat nopeusrajoitukset.

Ai kuinka monien?  ::)

Mut ei sillä, etteikö niitä voisi olla enemmänkin.






"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

JJM

LainaaPienen "aivottomien kaahareiden" ryhmän takia saa kärsiä kaikki.

Niinpä, hidastetöyssyt saa aina raivon partaalle  :P