Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Alavesiletku ei lämpene primeras

Aloittaja janske, syyskuu 06, 2013, 20:03:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

janske

Primera p11-144 1.6 alavesiletku ei lämpene, lämmöt puolesvälis, lämmintä tulee sisälle. Onko vika termostaatissa vai mahdollisesti jossain muualla?

Cedricisti

#1
Alavesiletku taitaa olla kylmin kohta koneessa, jossa kiertää neste.

Nestekierto kulkee vesipumpulta lämppärin kennolle ja sieltä edelleen termostaatin ohi syylärin yläosaan ja sieltä alakautta moottoriin takaisin, alavesiletkussa on siis jäähdytetty neste.

janske

Ei tartte siis huolestua :) aattelin ku aikasemmis autois on kaikki letkut ollu lämpimiä ja tässä ei oo ni luulin että jossain vikaa :D

Alppu

LainaaAlavesiletku taitaa olla kylmin kohta koneessa, jossa kiertää neste.

Nestekierto kulkee vesipumpulta lämppärin kennolle ja sieltä edelleen termostaatin ohi syylärin yläosaan ja sieltä alakautta moottoriin takaisin, alavesiletkussa on siis jäähdytetty neste.

Kaikkiko neste kulkee pumpulta ensin lämpärin kennon kautta? Ja miten niin termostaatin ohi, eikö se mene termostaatin kautta?

Jonkinlainen kaaviokuva voisi selventää..
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

Alavesiletku lämpenee yleensä vasta sitten kun termostaatti on auki.
P10 GA16DS

Cedricisti

Lainaa

Kaikkiko neste kulkee pumpulta ensin lämpärin kennon kautta? Ja miten niin termostaatin ohi, eikö se mene termostaatin kautta?

Jonkinlainen kaaviokuva voisi selventää..


Kaaviokuvaa ei nyt ole, ehkä googlella löydät?

Termostaatin läpi menee nestettä vasta sitten, kun termostaatin avautusmislämpötila on saavutettu, sitä ennen se kiertää aina lämmityslaitteen kennon kautta ellei lämmönsäätöhana ole kiinni.