Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Millainen kuski olet?

Aloittaja Alppu, heinäkuu 06, 2013, 11:26:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alppu

Taloussanomien tutkimus määrittelee Nissan kuskin seuraavasti:

"Nissanilla ajaa tyypillisesti työntekijäammatissa ahertava nainen tai nuori mies, jota autot eivät juuri kiinnosta.
Nissanin kuljettaja on kohtelias ja huomaamaton ja herättää muissa voimakkaita tunteita vain tukkiessaan tien hidastelullaan.
Nissan toi vastaajille mieleen useita eläimiä: etanan, hiirulaisen ja harmaanvarpusen."

:)

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

keppi

"herättää muissa voimakkaita tunteita vain tukkiessaan tien hidastelullaan"

Tuon voinee allekirjoittaa Kingillä körötellessä :D Sen hankinnan jälkeen ei oo ollu kiire mihinkään, mutta aina on päässy varmasti perille!
B310 '79 - B310 '81 - Y60 '90

NNisti

Joo tulihan tuossa just kotiin körötellessä joku corollakuski vauhdilla n. metrin päähän takapuskurista, nuori kolli aurinkolaseineen. No ei mulla ollut kiire mihinkään...
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

Linda

Kaipa tuo kuvaus osuu mun kohdalla aikalailla yks yhteen. Tosin en edes hidastele, mutta toisille se vaan tuntuis olevan kova pala ajaa pienen auton perässä ja sitten tehdään yks toistaan älyttömämpiä ohituksia.

Toisaalta itellä ei oo korttikaan ollu kun vähän yli 2 vuotta, että ehkä sitä alitajuntaisesti sitten ajelee varovasti ja sääntöjen/rajoitusten mukaan varsinkin kun on toi alle 3v. juniori kyydissä :)

Totenkopf

Olen nuorehko teollisuuden parissa työskentelevä ihminen, mutta autot kyllä kiinnostavat. Minulla ei ole tarvetta aiheuttaa vaaratilanteita liikenteessä, mutta en kyllä todellakaan köröttele tientukkona. Tunteita herättää etenkin eräiden saksalaisvalmisteisten autojen kuljettajissa se, kun se primera yllättäin lähteekin vähän äkäsemmin valoista. Sitten vedetään rajotinta vasten ohi keskari pystyssä.... Tuo edellämainittu artikkeli on varmaan jostain vuoden -95 vitsikirjasta repästy.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

Alppu

LainaaTuo edellämainittu artikkeli on varmaan jostain vuoden -95 vitsikirjasta repästy.

Väärin, kyllä se on tämän päivän Taloussanomien verkkojuttu.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Eryo

Ei Taloussanomien arvio osunut kyllä minun kohalla huonostikkaan. Tosin tuo vanha tiisseli voi ollakkin tientukkona :D

valpas

Monesti varmaan takapuskurissa roikkuva luulee, että edellä ajava hidastelee tarpeettomasti.
Totuus saattaa olla, että se ajaakin ennakoivasti, ja tasaisesti.
Tietenkin, jos reittiä tuntematon hidastelee väärässä kohdassa, estäen jonkun kaistan valintaa, niin ei se ole kivaa.
Usein tulee ajellessa katseltua kauas eteenpäin. Jos havaitsen kaukana edelläni esim. rekan, niin sovitan vauhtini tutulla tiellä sellaiseksi, että saavutan sen just, ja vasta sitten, kun tulee ohituspaikka. Muutamat takanani tulevat eivät sitä hoksaa, ja yrittävät ahdistaa menemään kovempaa, ajamalla ihan perässä kiinni. Kiusanteko ei ole kyseessä.
Täytyy kyllä sanoa, että Tampereen ympäristössä ei juurikaan ajeta enää tappituntumalla, vaan usein jätetään hyvät välit jonossakin.
Nykyisin Volvolla ajellessa, keskikulutusmittarin lukema jää miltei aina alle 4L/100km! (Täytyy sanoa, että Datsunilla ajelen edelleen, kuten ennenkin. Siinä on kaksasentoinen kaasupoljin   ;D)

Tero-75

Autolla ajaessa tulee ajeltua hieman reippaan puoleisesti, tosin tähänkin vaikuttaa millaisella autolla olen liikkeellä ja keitä mahdollisesti on kyydissä. Yksin suorituskykyisemmällä autolla kaasua tulee käytettyä reippaammin kuin kyytiläisten kanssa tai "mopommalla" autolla. Ennakointi ja maltti eivät ole vahvimpia puoliani liikenteessä mutta pääsääntöisesti koitan ajaa turvallisesti ja edes jossain määrin järkevästi.

Siirtyessäni moottoripyörän selkään ja suunnatessani maantielle tahtoo useimmiten kasvaa pienet sarvet otsaan ja jokin itsesuojelutoiminto kytkeytyä pois päältä. Suorituskykyä riittää ja sitä tulee myös käytettyä niin kiihdytyksissä kuin ajonopeudenkin suhteen. Kaupunkialueilla sentään ajotapa pysyy jossain määrin järkevänä.

Jonkinlaista pelisilmää (ja tuuriakin) kuitenkin varmasti on koska ajettuani kevarikortin -91 olen saanut vain kaksi ylinopeussakkoa joista jälkimmäisestäkin on 15 vuotta ja peltiäkin on rutattu vain parkkipaikoilla. Kilometrejä kertyi parhaimmillaa jopa 70 000 vuodessa ja nykyäänkin vielä pyöreästi 30 000.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

micramies

Työntekijäammatissa minäkin ja kun katson tehtaan parkkipaikkaa niin kyllä vaan Nissaneita näkyy todella monta. Iän puolesta en ole enää kovin nuori, 38v eli kortti ja auto on ollut jo 20 vuotta. Yhtään kolaria en ole ajanut vielä ja toivottavasti ei sellaista kohdalle satukaan. Tästä voinee päätellä että teen ilmeisesti jotain oikein liikenteessä  :D
Autot on kyllä aina kiinnostaneet minua, luin jo pikkupoikana paljon autolehtiä ja haaveilin omasta autosta  ;D Paljon tuli myös piirreltyä autoja.
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

vantanen

ainahan sitä joku roikkuu micran takapuskurissa kiinni ja venailee ohituspaikkaa, sitten ollaan ihmeissään kun micra tuleekin ohitte. ;D
Micra K11 -95