Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan cherry turbo sammuu lämpimänä!

Aloittaja mikcutin, kesäkuu 05, 2013, 22:25:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikcutin

Terve! Olisi tarkoitus hakea tuttavalta turbo cherry, auto sammuu (kadottaa kipinän) kun auto lämpeää? osaako kukaan sanoa mikä voisi olla vikana? hall-anturi? puola? tulpat? puola?

Seuraa turbocherry projektia kohti acs 2014! //www.facebook.com/TeamLrt

Kiitoksia!
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

grunertee

#1
Viallinen CAS lienee todennäköisin syy tuohon turboserryssä (tyyppivika)... Kun lämpenee, auto sammuu, jäähdyttyä voi taas ajaa vähän aikaa?

B11 Datsun-Nissan Sunny Van 1.5T (E15ET) DX -90
N13 Sunny Sedan 1.6 GTI (CA16DE) -88 S/C (toyota sc12) IC+WMI RIP
N13 Sunny HB 1.5T (E15ET) -87 A/C RIP
AR 156 V6 -99 RIP
Volvo XC40 -24

mikcutin

eli mitä tarkotat tällä CAS? onko osa vaikea saada tms onko mitenkä kallis?
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

grunertee

#3
Lainaaeli mitä tarkotat tällä CAS? onko osa vaikea saada tms onko mitenkä kallis?

Crank angle sensor sijaitsee jakajassa.

Ota oma osa (jakaja) mukaan ja vaihda tilalle matkan ajaksi..  ;D E16i:stä voi ottaa CAS:in joka sopii E15ET:hen.
B11 Datsun-Nissan Sunny Van 1.5T (E15ET) DX -90
N13 Sunny Sedan 1.6 GTI (CA16DE) -88 S/C (toyota sc12) IC+WMI RIP
N13 Sunny HB 1.5T (E15ET) -87 A/C RIP
AR 156 V6 -99 RIP
Volvo XC40 -24

mikcutin

heh joo! näin mie teen :) aattelin just paikallisesta purkaamolta hakea E16i virranjakajan ja lyyä siinä pihalla paikalle.. Edit vielä että tämä ei ole tuttava. vaan tuttavan kautta hommattu:) melkein ilmaiseksi myy turbocherryn johon on tehty vasta täydellinen alakerta remontti(laakerit,stefat yms) Uusi isompi turbo(ei tietänyt enempää) uus isocooleri, ja uus intake. myös vanhat turbot yms mitkä on täysin ehjiä mukaan. + paljon moottorin osia ja peltiosia.. niin saattaahan se vähän pahana kattoa kun lyö nimet paperiin ja tekee pienen remontin ja polkasee kotia  ;D
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

BA

Ei nuo E16-ruiskukoneetkaan täällä päin maailmaa puissa kasva.  ;)

grunertee

LainaaEi nuo E16-ruiskukoneetkaan täällä päin maailmaa puissa kasva.  ;)

No hätä, naapurissa ruotsin puolella purkaamoilla on hyvä tarjonta (www.bildelsbasen.se) ja tilaaminen onnistuu.
B11 Datsun-Nissan Sunny Van 1.5T (E15ET) DX -90
N13 Sunny Sedan 1.6 GTI (CA16DE) -88 S/C (toyota sc12) IC+WMI RIP
N13 Sunny HB 1.5T (E15ET) -87 A/C RIP
AR 156 V6 -99 RIP
Volvo XC40 -24

mikcutin

Terve! kiitoksia vastauksista...

http://www.autopurkamot.com/osamyyntihinttu/naytaosa.php?osaid=144658

mahtaakohan tämä käydä? näyttää olevan 1.6 1.pisteruisku..?
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

Tero-75

Koska vuosimalli on 1990 niin tuo on todennäköisesti GA16 moottorilla, eli jakaja ei sovi. E-moottorilla valmistettiin -89 asti N13:sta
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Desperate child

LainaaTerve! kiitoksia vastauksista...

http://www.autopurkamot.com/osamyyntihinttu/naytaosa.php?osaid=144658

mahtaakohan tämä käydä? näyttää olevan 1.6 1.pisteruisku..?

Ja tuo nettifast sanois että tuo on just GA16i koneen mitsubishi jakaja, eli ei käy...
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

mikcutin

niijustiinsa.. noh, meinaa olla vähän kyllä kivenalla.. eli siellä virranjakajassa on jokin diodi tai vastus kärähtäny? onnistuukhan sen vaihto? olis kiire saada kattastuslaput ja leimalle ettei tule 2 päivää ennen Acs;ssää se kuuluisa kiire :D
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

BA

Niin varmaan suomessa onkin hiukan hakusessa kun ei tänne missään autossa ole alkujaan E16-konetta ruiskulla tuotu.  ::)
E15ET on suomenmaalla ainoa E-sarjan kone jossa on ruisku ja senmukaset lisälaitteet. Ja kun tuo on tyyppivika, niin niistäkin hylsymoottoreista on k.o osat yleensä jo viety.


Mutta tuossa vähän ylempänä oli jo apu!

LainaaNo hätä, naapurissa ruotsin puolella purkaamoilla on hyvä tarjonta (www.bildelsbasen.se) ja tilaaminen onnistuu.


:)

Desperate child

Lainaa. eli siellä virranjakajassa on jokin diodi tai vastus kärähtäny? onnistuukhan sen vaihto?



Tuostaku lähtee kaivelee noi eristemönjät jollain pois ja ettii sitä rikkinäistä komponenttia niin sit. Muistaakseni joku mainitsi löytäneensä sieltä vain murtuneita juotoksia, mutta ei koskaan kokeillut alkoko pelaa korjauksen jälkee...
Ite en alkanu sen enempää ihmettelee ku sattu löytyy sopivasti suomesta romikselta jonkun saksan tuonti E16i:n jakaja... Muistaakseni tuota anturia saa jostain intokiinasta erillisenäkin, mutta oliko niin että olis pitäny olla joku firma mille tilata vai mikä siinä oli... vai oliko vaan niin kallis että purkuautosta tuli koko jakaja halvemmaks.. Paljon Mutuilua tässä kun ei muista enää...
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

mikcutin

kiitoksia paljon! viempä jakajan korjaajalle niin saa mittailla ja lyyä kuntoon :)
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

mikcutin

edit vielä edelliseen.. Jos laitan megaruutin, niin en ilmeisesti tartte tätä kyseistä piirilevyä ollenkaan? eli hommaan asennussarjan,triggeripyörän ja anturin.. eikös sen niilläkin saa toimimaan?.. onko kellään mahdollisesti tietoa turbocherryn valmiista perus asetuksista?

-mikc
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

Miikka

Turboluupään sisukset käy jakajaan myös.
ison C:n ja pikku V:n [b]huoltopäälikkö[/b]
Nissan Patrol 160 T Super Roof
Datsun 100A*rojekti 1.4T*
Datsun 100A@140A
R20&K11

[u]Datmönkijä 150AY[/u]

mikcutin

noniin virranjakaja on tulossa. e16i löytyi! mutta toinen ongelma.. kävi normaalisti, bensapumppu ei lähtenyt pyörimään ja releessä jotain vikaa? vettiin pumpulta sitten suoraan akulle johdot, ei varmaan haittaa ole?.. mutta yhtäkkiä kipinä katosi,putsasin virranjakajan kannen, ja sitähän ei nyt väärin voi asentaakkaan. eihän bensapumpulle tulevat johdot vaikuta siihen mitenkään? tai bensapumpun VIHREÄ rele?.. puolalta tulee jänniteläpi virranjakajalle, joten jakajassa vikaa? ei näemä kylmänäkään antanut kipinää:(

Kiitoksia!

-Mikc

ps. maksanko jäsenmaksun tilille mikä tuli sähköpostissa ja pitääkö siihen maksuun erikseen mainita nimiä tms?
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

BA

#17
Käytä saamaasi viitenumeroa ennemmin, ei viestikenttään mitään.