Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

P0420 vikakoodin korjaustilasto P11 Primeralla

Aloittaja p11, tammikuu 20, 2013, 19:40:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

p11

Kuinkahan monella tuo vikakoodi on korjautunut
1. Taemman lambda-anturin vaihdolla
2. Katalysaattorin vaihdolla
3. Etummaisen lambda-anturin vaihdolla
4. Pakoputkiston vuoden  korjauksella
5. Imupuolen vuodon korjauksella
6. Venyneen jakoketjun vaihdolla
7. Jollain muulla

Itsellä 270 000 km ajettu vm.2000 P11 Farkku Primera 1.8i koneella ja on antanut  pikkuhiljaa ko. koodia. Ei muuta ongelmaa, kone käy nätisti. IMM vaihdettu vajaat 100tkm sitten. Jakoketju venynyt: 10mm tullut kiristimen mäntä ulos, 12 mm liikkeen mukaan maksimi. Pakokaasuarvot hyvät.
Noilla kilometreillä ilmeisesti katalysaattori ?
Motonetissa on jonkinmoista kattia tarjolla, onkohan tuosta mulla kokemuksia ?

Nippis

katalysaattorin vaihto ei ole alkuperäisen vian korjaus vaan viasta johtuva vaurio...

p11

No niinpä se taitaa olla. Vähän autoista tietävänä vian aiheuttaja jää mulle epäselväksi. Yllätyksekseni näyttää tuo vika kuittaantuvan itsekseen muutaman päivän tai viikon  jälkeen, palataakseen sitten taas jossain vaiheessa päiviksi tai viikoiksi. En tuosta moisesta tietoinen, mutta on tuossa muutama sykli jo läpi käyty. Oletan, että ei ole polttimovika. Kelien lämmettyä katselen läppärillä vikakoodin useammin.

majupi

Mulla ollut toi sama vika nissan xtrailissa vuoden eli vikavalo syttyy noin 50km ajon jälkeen ja aina koodi p0420,sain auton leimattua tammikuussa kun pistin 20litraa etanolia tankkiin ennen pakokaasutestiä niin arvot olivat hyvät eli mulla on todennäköisesti etukatti entinen.Tosta etanolista innostuin sen verran että pistin bioetanol muutos sarjan autoon ja ajelin 4000 km pelkällä etanolilla ja vikakoodia ei tullut kertaakaan,nyt sitten ajattelin kokeilla normaalibensalla ajoa niin välittömästi kun etanoli oli tankista loppunut niin syttyi vikavalo ja koodi p0420 eli toi etanoli taitaa palaa puhtaammin kuin bensa.Pistin takimmaisen lambdan ympärille sellasen holkin joka huijaa tietokonetta luulemaan että kaikki kunnossa niin nyt ei enää vikavalo syty bensalla ajaessa,en millään viirtis uutta etukattia vaihtaa kun on aika tyyris ja todennäköisesti pultit aika ruosteessa siitä kannen ja pakosarjan välissä joten ajelen bensalla nyt ja leimaan etanolia tankissa niin pääsee halvemmalla :-) :-)