Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Datsun 100A:n outo käyntihäiriö

Aloittaja Datsuuna, toukokuu 19, 2013, 15:15:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Datsuuna

Datsunin A12 koneeseen tuli outo käyntihäiriö tässä vian oireet:

1. Käynnistyy hyvin ja käy tyhjäkäyntiä hyvin ja tasaisesti vaikka kuinka pitkään
2. Jos kaasun nostaa 2000 - 2500 r/min kaikki toimii edelleen hyvin ja tyhjäkäynti on tasaista.
3. Jos kaasua painaa enemmän ja pitää kierrokset päällä n. 3000 r/min > kone alkaa yhtääkkiä "römpöttämään" 
4. Kun moottorin sammuttaa tässä tilassa ja käynnistää uudelleen käy taas aivan normaalisti ei vikaa tyhjäkäynti tasaista ja hyvää
5. Konkka, puola, virranjakajankansi + sytytysjohdon sekä tulpat vaihdettu - ei vaikutusta
6. Bensaa tulee hyvin kaasuttimeen ja pinta on kokoajan oikea ( näkyy "silmästä")
7. Ainakin vaikuttaisi siltä ettei kansitiiviste vuoda ainakaan syyläriin ei muodostu ylimääräistä painetta ja vesi ei pyri ulos.
8. "Römpötystila" ei lopu ennenkun koneen sammuttaa, mutta siis toimii aivan normaalista taas uudelleen käynnistäessä.
                       :-?

RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Rasvanippa

Voisiko olla virranjakajan sisällä oleva keskipakosäädin / kierroksenrajoitin, että ei toimi oikein? Onko jousi / jouset irti tai ne keskipakovoimasta liikkuvat läpykät irti tai väljät tai jopa jumissa? Arvauksia vain...

Datsuuna

#2

Auton kanssa touhuttu eilisillasta asti nyt äsken vika vihdoin löytyi se on kaasarissa kaikkein vähinten osasin epäillä oireiden perusteella. Vaihdoin toisen kaasarin ja nyt pelittää pitää tutkia mikä vian aiheutti autossa on A15 koneen alipaineohjattu kaasari meettireissu näyttää taas mahdolliselta.  :)
                        
                      
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

C 110 ratsuni

primera 2,0 sport -00

Datsuuna

#4
LainaaKäynti suutin tai kanava tukossa.
Itse epäilin aluksi, että alipaineohjattu toisioläppä ei sulkeudu täysin sitä vikaa on satunnaisesti ennenkin ollut tuossa kaasarissa mutta ei. Jännää vian oireissa oli se, että "römpötys" ei kovallakaan kaasulla alkanut heti vaan vasta jonkun ajan päästä siksi en osannut epäillä kaasutinta. Olen purkanut ko. kaasuttimen useita kertoja sikäli tuttu "peli" kyseessä. Jotain kakkaa siellä ilmeisesti nyt on pitää purkaa ja puhdistaa se kun ennättää auto on taas ajokunnossa sentään.   :)
   
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

C 110 ratsuni

#5
Jaa joo,voi se olla jakajan kärkilevykin,tartuu kiinni,öljyä sinne välilevyjen väliin.
primera 2,0 sport -00

Datsuuna

LainaaJaa joo,voi se olla jakajan kärkilevykin,tartuu kiinni,öljyä sinne välilevyjen väliin.
No nyt vika oli ainakin kaasarissa oliskohan jotain kakkaa, joka tietyssä tilanteessa tukkii suuttimen. Datsun on tuttu peli ollut minulla jo 80-luvulta asti ja ensimmäinen autoni kaikki viat on tähänasti korjattu itse  :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti