Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

primera 1.8 vm.2003 koneen vaihto

Aloittaja poke88, toukokuu 04, 2013, 18:12:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

poke88

terve. eli semmosta kyselisin kun mulla on toi öljy syöppö nissani tolla 1.8 koneella missä on tota vikaa ollut siitä asti kun ostin. autoliike suostuu ostamaan uuden koneen ja piti kysellä että miten hyvin  ton 1.8 tilalle saisi 2.0 koneen menemään??? onko paljon ongelmia?  :)

poke88

1.6 vois olla kans yks vaihtoehto mut ei viittis ku ei toi 1.8 :kaan mikää raketti oo ni ei viittis laiskenpaa pataa laittaa  ;D. tai onko tietoo et onko noi uudemmat 1.8 kestävämmiksi saatu???? eli mun oli 2003 1.8 ni siitä uudemmat.. vinkkejä tulemaan  8-)

Cedricisti

En lähtisi vaihtamaan moottoria erilaiseen, laitat vain täsmälleen samanlaisen paikoilleen mikä siellä on jo ollut alunperinkin, mielestäni kaikille osapuolille paras (helpoin ja nopein) ratkaisu.

poke88

Sitten voi laittaakkin ton 1.8 jos vaan tietää et uudenpi vuotiset 1.8 on kestävämpiä, ettei tule toista öljysyöppöä tilalle.. kun näissä 2003 on ollu hemmetisti tota vikaa et menee sylinteri soikeaksi, kuten on omassani käynyt  :'(.

take

Vanhemmat mustalla venakopalla olevat 1.8:t on kestävämpiä. Niitä löytyy ainakin 2000-2002 N16 almerasta ja -99-01 P11 primerasta.

poke88

On varmasti kestävämpiä mutta tuskin sopii samoihin kiinnikkeisiin  ;D.

take

LainaaOn varmasti kestävämpiä mutta tuskin sopii samoihin kiinnikkeisiin  ;D.
Kyllä suurempi on todennäköisyys että samat QG-sarjan moottorit sopii kuin QR-sarjaa oleva 2.0 litrainen.

Whee

-

poke88

tällä hetkellä 500km ja litra menee jo siinä öljyä  ;D.ajettu 190tkm.. kone on 2 kertaa jo purettu ja uusittu männänrenkaat, kiertokangen laakerit, venttiilivarrenkumit ja kaikki tiivisteet ja ei auta.. nyt sanoi autoliike että hommataan uusi kone ja olen samaa mieltä, käy vähän kalliiksi kukkarolle lisätä öljyä 2l/1000km  :(

Whee

-

poke88

Juu tulin kans siihen tulokseen että laittaa vaan 1.8 sinne . Autoliike sanoi että laitetaan vähän ajettu kone niin toimii sit ainankin  :)

JJM

Ei se vähäinen kilometrimäärä takaa etteikö sekin tekisi sitä samaa...

poke88

Paras vaihtoehto taitaisi olla että poraa ylikokoon ja putkittaa uudestaan, katsotaan vaan mitä maksaa että suostuuko autoliike siihen   :-/

poke88

Ei lähde autoliike porauttamaan kun on niin kallista kuulma.. tulee nyt vissiin 50tkm ajettu kone, pakko varmaan laittaa auto sen jälkeen kiertoon ku mun tuurilla menee sylinteri väljäksi tostakin koneesta  :'(. Muutenkin mielenkiinto tohon autoon lopahtanut ku ei oo ollu kunnossa koko aikana mitä on mulla ollut..

Whee

-

poke88

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1556751  on ainankin 2003 vuden kone. Auoliike on jo vissiin sen ostanu ni saas kattoo koska on valmistettu  :o

poke88

Noniin, nyt on nissanissa 131tkm ajettu moottori. Tähän asti toiminut hyvin ja ei vie öljyä ja nostajat ei naputa kylmänä. Autoliike oli laittanut castrol magnatec öljyt. Toivotaan että toimii jatkossakin niin ei tarttisi laittaa kiertoon  :)