Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Almeran kone sunnyyn

Aloittaja Synny, toukokuu 09, 2013, 19:21:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Synny

Elikkä mahtaako -98 1.6 16V almeran kone sopia kannakkeiltaan -89 1.4 hb sunnyyn? Tartteeko paljonkin muutoksia konehuoneeseen? Jarrut ym tiedän kyllä päivittää.
Omassa sunnyssä 144tkm ajettu kone aikalailla paska ja pihassa yksi 184tkm ajettu almera, niin ajattelin siitä siirtää konee toho sunnyy...  ;D

Tai jos jollain olis myydä halvalla 1.4L -89 vuoden kaasari+ilmanputsarikotelo, pakosarja, pakoputki ja mankan piuhat kokonaisuudessaan, niin voisin ostaa?!  :) Jotain muutakin oli, mut lisäilen listaan sitä mukaa..
Ei ole riemulla rajaa kun tällä paskalla ajaa!

JJM

Ei ihan ole hokkuspokkus-homma vaihtaa 1.4 kaasarin tilalle 1.6 ruiskua. Vaihtoon menee sen verta paljon osia, että samalla vaivalla ostaa sen parin tonnin almeran.

Mätävikaisia 1.4 sunnyjä on suomi täynnä joissa tekniikka pelaa, eli itse etsisin sellaisen tekniikanluovuttajaksi.

AkiH

Fyysisesti se varmaankin saman sarjan koneena sinne sopii kohtuullisen kivuttomasti, sähköissä ja polttoainelaitteissa varmaankin on enemmän tekemistä. Ei kuitenkaan luulisi olevan mahdotonta, varsinkin kun on kokonainen luovuttaja-auto käytettävissä.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

chery

#3
Ja täällä olisi joutilaana sunnyn multivalve kone. 50e  ;)

http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1366889624/0#1
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

eepo

Suurin työ taitaa olla sähköhommissa, polttoainetankki tarvii vaihtaa ruiskumallin tankkiin. Koneenkannakkeet pitäis sopia 1.4 moottorista ottamalla. Kyllä siinä kova työ on...

Alppu

#5
LainaaJa täällä olisi joutilaana sunnyn multivalve kone. 50e  ;)

http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1366889624/0#1

Tuossa olisi hyvä vaihtoehto, GA16s ?



"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.