Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

50th Anniversary Nissan Datsun cherry

Aloittaja llama87, toukokuu 02, 2013, 01:12:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

llama87

2D hatchback N12 -86


Mikä tämä auto on miehiään? Onko suomessa muita liikenteessä? Itselläni kyseinen valioyksiölö ollut käytössä 8-vuotta. 278 000km (josta koneella 170 000km).

BA

Eihän tuo edes ole mikään juhlamallin Cherry. Merkki vaan lisätty keulaan jossain välissä.

Nissanin 50V. juhlavuosi oli 1983, ja silloin oli B11 ja N12 mallisarjoista tarjolla "juhlamallia".

llama87

Käyttöönotto vuosi on -86. Oiskohan se muka jälkikäteen vaihettu ritilä? Voisko jostain asiaa tiedustella vaikka
runkonumerolla?

AkiH

#3
Taisivat tarkemminkin olla vuodelta 1984 ne Sunnyn ja Cherryn 50th Anniversary -mallit.

Ei välttämättä ole ritilää vaihdettu, tuommoinen merkki on ihan siipimutterilla kiinnitetty maskiin. Ilmeisesti niitä ripoteltiin huolloissa maskeihin jonkin verran myöhemminkin, jos niitä oli hyllyssä.

Pirtsakan näköinen SGL-Cherry kaikesta huolimatta. :)
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

llama87

Kylläpä lannistaa ko 50th Anniversary titteli onki feikki! : D

Mikäs on SGL? En tiedä niin kysyn.

Tältä foorumilta kait löytyy hyvin huolto-ohjeita tämän kaverin tyyppivioille?

AkiH

#5
Varustelutasoja tuommoisessa Cherryssä taisivat olla DX, GL ja SGL, joista käytännössä lähinnä kahta jälkimmäistä myyty Suomessa. Kahden viimeisimmän välillä eroavaisuuksia lähinnä verhoiluissa, maalauksissa ja pölykapseleissa.

Jäsenten puolella on käsitelty mukavasti myös B11/N12-malleja.

Tuolla jotain keskustelua B11-mallin 50th Anniversary -versiosta: http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1286611386
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

eloz

LainaaEihän tuo edes ole mikään juhlamallin Cherry. Merkki vaan lisätty keulaan jossain välissä.

Nissanin 50V. juhlavuosi oli 1983, ja silloin oli B11 ja N12 mallisarjoista tarjolla "juhlamallia".

Joo, kyllä nuo merkit oli 1984 malleissa oikeasti.
     

JacquelineVioletta

Tässäpä näitä. Ensin tämä prefacelift N12
'83-84


Ja sitten lisävarusteet facelift cherrystä '85-86

P12 Primera 1.6 Visia Traveller '05, J30 Maxima VG30E AT '91, LE10 100A 1.2 '76, KPLE10 120A Coupé '73, WD21 VG30 Pathfinder

AkiH

Tuossapa ne ovat ylemmässä sekä Cherryn että Sunnyn Juhlamallit. Kiitokset Dasetille.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

BA

#9
Asiasta kukkaruukkuun, just viikonloppuna nappasin -78 AF II:n keulasta tollasen merkin pois ja nakkasin kuusikkoon...  ;D

valpas

Lainaa

Joo, kyllä nuo merkit oli 1984 malleissa oikeasti.
Jos oikeen muistan, niin N13:en kaasutinmalli (ensimmäisen version viimeisiä, muistaakseni -88) oli kans joku juhlamalli. Kaksvärinen sellanen, ja maskiin tökätty se 50:is merkki.
Joskus kauan sitten ostin AVK:lta sellasen purkuun. Oli silloin vain vajaa pari vuotta vanha, ja merkitetty ihan maahantuojan, tai piirimyyjän toimesta. Kuvia saattas jostain löytyä.

AkiH

#11
N13:n erikoismalli oli ilmeisesti se alaosaltaan hopeanväriseksi maalattu Silver, jonka erikoisuuksia olivat lähinnä se erivärinen alaosa, ohjaustehostin ja paremman mallin pölykapselit. Muuten taisi olla normaali LX-varusteinen N13-Sunny. 50-vuotisjuhlallisuuksien kanssa noilla ei mielestäni ole mitään tekemistä.

Legenda kertoo, että tämä N13-erikoismalli olisi syntynyt siitä, että autot olisivat päässeet ottamaan hieman ruostetta pintaansa varastoituna seisoessaan ja helmat maalattu hopeisiksi kaupan jouduttamiseksi. Tiedä sitten onko tuotuutta nimeksikään tuossa tarinassa.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

cedricfan

Niinhän ne oli Fantasy-merkitkin pelkkiä Suomessa myynnin edistämiseksi lisättyjä koristeita. Se muu varustelu jäi sitten fantasiaksi ;D
Näitä 50-merkkejähän oli niin rutkasti yli, että ripoteltu vuosien varrella ihan mihin sattuu. Ja helppona kiinnittää muuttuu hetkessä tehtaan asentamaksi...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

BA

Tuossa on muuten kylällä yks -66 bluebird joka on ollut historiatietojen mukaan -84 vaihtoautona d-kulmassa. Siitä löytyy k.o merkki keulasta myös.

AkiH

#14
Olisiko niin, että näitä on lätkitty kaikkeen mikä lähistöllä on silloin sattunut liikkumaan:


Ja näitä puolestaan ollut noissa oikeammissa juhlamalleissa?



http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1278966656
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

BA

AF:ssä oli alempi merkki, siinä kylillä majailevassa luupäässä tuo sininen ylempi. Sinisestähän on vielä samanlainen mutta punapohjainen versio.

StanLaurel

LainaaSinisestähän on vielä samanlainen mutta punapohjainen versio.

Ja mustapohjainen.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

matti43



Mikä tämä auto on miehiään? Onko suomessa muita liikenteessä? Itselläni kyseinen valioyksiölö ollut käytössä 8-vuotta. 278 000km (josta koneella 170 000km).
[/quote]


Milläs se kulki ne 100 000 km ;D?
Olikos siinä polkimet vai miten meni?
Matti ruotsista.

micramies

Liekö tuo keltainen väri ihan alkuperäinen, harvinainen väri 80-luvun autolle jos alkuperäinen. Muistan nähneeni punaisia Cherryjä joissa oli tuo musta alareuna ja lokasuojankaaret.

Sitten toki myöhemmin tavallisemmissakin Cherryissä oli monesti pensselillä vetäisty ruosteet piiloon jollain mustalla tökötillä samoilta alueilta :P
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

Mies

LainaaLiekö tuo keltainen väri ihan alkuperäinen, harvinainen väri 80-luvun autolle jos alkuperäinen. Muistan nähneeni punaisia Cherryjä joissa oli tuo musta alareuna ja lokasuojankaaret.

Sitten toki myöhemmin tavallisemmissakin Cherryissä oli monesti pensselillä vetäisty ruosteet piiloon jollain mustalla tökötillä samoilta alueilta :P


On alkuperäinen, lisäksi on ollut ainakin harmaa/musta ja puna/musta.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Spoeghe

LainaaN13:n erikoismalli oli ilmeisesti se alaosaltaan hopeanväriseksi maalattu Silver, jonka erikoisuuksia olivat lähinnä se erivärinen alaosa, ohjaustehostin ja paremman mallin pölykapselit. Muuten taisi olla normaali LX-varusteinen N13-Sunny. 50-vuotisjuhlallisuuksien kanssa noilla ei mielestäni ole mitään tekemistä.

Legenda kertoo, että tämä N13-erikoismalli olisi syntynyt siitä, että autot olisivat päässeet ottamaan hieman ruostetta pintaansa varastoituna seisoessaan ja helmat maalattu hopeisiksi kaupan jouduttamiseksi. Tiedä sitten onko tuotuutta nimeksikään tuossa tarinassa.

Meillä muuten oli tämmönen, isäntä osti uutena Kerviseltä Raahesta. LX se oli, muista lisävarusteista en osaa sanoa. Olikohan peräti että näitä myytiin 87/88 mallisena? Millonkas se facelift-Multivalve tuli? 1988?

Meillä tuolla ajettiin -96 asti, jolloin taloon tuli Mazda 626.
JPL-710 -73 ((iki?)projekti)
Mazda 6 2.0TD farkku (rouvan käyttis)
Skodillac Fabia RS 1,9TDI -04 (työmatkayksiö)

ameriikanteijo

Kerviseltä Oulusta ostaessani varaosia -83 sain juhlamerkin pyytäessäni sitä, ja yllätyin kun se ei maksanutkaan mitään, kuitissa näkyi "anniversary emblem",  0 mk.  Muuten yleensä keulamerkit olivat tosi kalliita ostaa, kuten Laurel, Cedric konepellin hienot merkit.