Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Korjauskehotusmerkintä rekisteriotteessa

Aloittaja Heinämies, toukokuu 05, 2013, 14:04:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Heinämies

Mie en laittanut takapyörän oikeaa laakeria, koska siitä tuli vain korjauskehoitus. Hylky tuli katkenneesta jarruputkesta ja sen tietty laitatin kuntoon.

Hyväksytyn jälkitarkastuksen jälkeen mie huomasin että inssi oli laittanut merkinnän, että pyörän laakeri pitää korjata 2.6. mennessä.

Tuo pieni välys ei tunnu ajossa mitenkään eikä pidä edes ääntä. Vaihdossa menee koko napa uusiksi ja Motonetista sen saa 179 eurolla. Ajattelin jättää tuon sikseen ja laittaa sit joskus.

Poliisihan voi tien päällä kysyä asiasta, mutta milläpä ne sitä alkaa tarkastamaan.... tuskin viitsivät tunkata ylös ja kokeilla tuntuuko klappia. Noin yleensä, miten poliisi menettelee jos tällaista rekisteriotteeseen merkittyä puutetta ei ole korjattu määräaikaan mennessä? Tuleeko sakko vai huomautus, lähteekö kilvet vai ollaanko noista edes kiinnostuneita?
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

OH2KV

No noita päällepäin näkymättömiä vikoja on poliisisedän aika vaikea arvioida tien päällä. Mieti silti, millä riskillä ajelet, jos vaikka oikea takapyörä irtoaa vauhdista ja tappaa pikkulapsen pyörätieltä? Luulisi etuvetoisen takafillarinlaakerin olevan säädettävissä. Ei tietoa tietenkään. Rimeraa kun ei ole.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

take

LainaaMie en laittanut takapyörän oikeaa laakeria, koska siitä tuli vain korjauskehoitus. Hylky tuli katkenneesta jarruputkesta ja sen tietty laitatin kuntoon.

Hyväksytyn jälkitarkastuksen jälkeen mie huomasin että inssi oli laittanut merkinnän, että pyörän laakeri pitää korjata 2.6. mennessä.

Tuo pieni välys ei tunnu ajossa mitenkään eikä pidä edes ääntä. Vaihdossa menee koko napa uusiksi ja Motonetista sen saa 179 eurolla. Ajattelin jättää tuon sikseen ja laittaa sit joskus.

Poliisihan voi tien päällä kysyä asiasta, mutta milläpä ne sitä alkaa tarkastamaan.... tuskin viitsivät tunkata ylös ja kokeilla tuntuuko klappia. Noin yleensä, miten poliisi menettelee jos tällaista rekisteriotteeseen merkittyä puutetta ei ole korjattu määräaikaan mennessä? Tuleeko sakko vai huomautus, lähteekö kilvet vai ollaanko noista edes kiinnostuneita?

Riippuu ihan poliiseista, niiden lukutaidosta, vian laadusta ja tähtien asennosta. Yleensä eivät tuollaisia hankalasti tarkastettavia alustan vikoja tutki enempää kuin renkaita potkivat. Polttimot, tuulilasi, ulkoiset ruostevauriot jne. näkyvät viat on mukavampia tarkistaa ja niistä tulee herkemmin sanomista. JA on niillä joskus peilikin mukana jotta näkee paremmin pohjaa tutkailla. Yleensä katselevat onko katti putkessa paikallaan. Ei mulla ainakaan ole koskaan alettu autoa tunkkailemaan vaikka joku merkintä on ollutkin. Vaan mistä sen tietää, jos kuitenkin sattuu joskus kohdalle wannabe katsuri. Eli kaveri joka ei päässyt tekulle lukeakseen inssiksi niin meni sitten poliisikouluun. Joskus kyllä näkyy oikeitakin katsureita tien päällä poliisin kanssa teknisiä tienvarsitarkastuksia suorittamassa, mutta ne näkyy keskittyvän ainoastaan raskaan kaluston ratsaamiseen.

cedricfan

Epäselvässä tapauksessa määräävät näyttämään auton konttorilla, ja kun selviää, että tekemättä, niin sitten saakin jo pikkusen enemmän seuraamuksia.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Heinämies

LainaaMieti silti, millä riskillä ajelet, jos vaikka oikea takapyörä irtoaa vauhdista ja tappaa pikkulapsen pyörätieltä?

Ei liene se realistisin uhkakuva kuitenkaan.

Lopussa oleva laakeri pitää aika jurnutusta, ja vaikka se hirttäisi kiinni ei siitä kyllä pyörä irtoa mihinkään. Talvikelillä voi olla hengelle hupaa jos maantiellä yhtäkkiä yksi takapyörä vetää lukkoon.

Ennen talvikelejä tuo pitää varmuuden vuoksi laittaa kuitenkin.
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

valpas

Lainaa

Ei liene se realistisin uhkakuva kuitenkaan.

Lopussa oleva laakeri pitää aika jurnutusta, ja vaikka se hirttäisi kiinni ei siitä kyllä pyörä irtoa mihinkään. Talvikelillä voi olla hengelle hupaa jos maantiellä yhtäkkiä yksi takapyörä vetää lukkoon.

Ennen talvikelejä tuo pitää varmuuden vuoksi laittaa kuitenkin.
Volvossa, Bilteman etupyöränlaakereilla, ei kannata pitää radioo auki, että kuulee, koska alkaa ääntelemään. Ei kestä katsastusväliä.....
Onneks meni radio rikki.
Äänistä sen verran, että ilman radioo kuuli aika aikaisin, kun jarrupalasta oli katoamassa pinta. Kuukauden ajelin vielä ilman jarrutteluja, ja eilen vaihdoin yhden palan, samalla, kun laitoin kesäkumit alle. Levy oli vielä ihan ok.
Pyöränlaakeri pitää yleensä jo aika pahan äänen, ennen kuin menee jumiin. Pitää olla varautunut matkan katkeamiseen. Välyshän tietenkin tekee aina vähän epätarkaksi ajon.