Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Sunnyn kytkin/korjaamon vastuu

Aloittaja ES1866, huhtikuu 30, 2013, 22:20:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ES1866

/me Moro!
Sunny N14, 1,4 1992 Sedan 396000 km. Kytkinasetelma ja laatikko vaihdettiin kesäkuussa 2011. Vuoden päästä kytkin paukahti rikki. Vein uuteen liikkeeseen ja selitin, että homma piti tutkia kunnolla, koska tässä jotain outoa.

Vaihtoivat sitten kytkinpaketin. Kuukauden päästä kytkin alkoi rällättää, kuin olisi painelaakeri rikki ja levähti uudelleen, avattiin ja katsottiin, todettiin painelaakeri ehjäksi mutta levystä nastat poikki ja pyöri tyhjää.

Korjasivat takuuseen ja vaihtoivat vauhtipyörän, ei auttanu piti samaa rällätystä edeleen.

Vein takasin ja kiukuttelin asiasta, käskivät ostaa laatikon uuden, ostin ja asennutin ja maksoin.

Rällätys jatkui ja 5 kuukauden kuluttua kytkin levähti taas samalla lailla, siis ei painelaakeri, vaan levyn nastat poikki, voima ei siirry pyörille...

Nyt on sitten vaihdettu useampaan kertaan koko kytkinasetelma lisäksi laatikko ja vauhtipyörä...

Samaan aikaan on alkanut kuulua kolahtelua alustasta, kun kuoppiin ajaa, kuin vasaralla iskis pohjaa. Tutkitutin kolina- asian korjaamolla kahteen kertaan, alustasta ei löydy vikaa.

Voisko se #!@#¤% olla, että tuo määrittelemätön kolina ja kytkimen hajoaminen liittyy toisiinsa. Joku moottorin kiinnitys löysällä?  Tai Kampiakseli liikkuu pituussunnassa? Värinä sitten rikkoisi kytkinlevyn? Öljyä syö litran kymppitonnilla.

Korjaamo on käsittääkseni velvollinen palauttamaan 700 e, jota olen heille maksanut, jos eivät  vikaa löydä ja korjaa?   :-/ Mielipiteitä? Ehdotuksia vian etsintään. Kiitos!

Datsuuna

#1

Ottamatta mitään kantaa korvausvelvollisuuksiin ja mahdollisiin vian aiheuttajiin totean vaan, että ilmeisesti autollasi taytyy olla todella tunnearvoa koska viitsit "remuta" yli 20 vuotiaan ja noin paljon ajetun yksilön kanssa. Ainakaan kaupallista arvoa autolla ei voi olla enää montaa sataa euroa. Ihailtavaa sitkeyttä käyttöauton ollessa kyseessä harraste/museopelin kohdalla vielä käsittää ...
:) 
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

seppo

Lainaa/me Moro!
Sunny N14, 1,4 1992 Sedan 396000 km. Kytkinasetelma ja laatikko vaihdettiin kesäkuussa 2011. Vuoden päästä kytkin paukahti rikki. Vein uuteen liikkeeseen ja selitin, että homma piti tutkia kunnolla, koska tässä jotain outoa.

Vaihtoivat sitten kytkinpaketin. Kuukauden päästä kytkin alkoi rällättää, kuin olisi painelaakeri rikki ja levähti uudelleen, avattiin ja katsottiin, todettiin painelaakeri ehjäksi mutta levystä nastat poikki ja pyöri tyhjää.

Korjasivat takuuseen ja vaihtoivat vauhtipyörän, ei auttanu piti samaa rällätystä edeleen.

Vein takasin ja kiukuttelin asiasta, käskivät ostaa laatikon uuden, ostin ja asennutin ja maksoin.

Rällätys jatkui ja 5 kuukauden kuluttua kytkin levähti taas samalla lailla, siis ei painelaakeri, vaan levyn nastat poikki, voima ei siirry pyörille...

Nyt on sitten vaihdettu useampaan kertaan koko kytkinasetelma lisäksi laatikko ja vauhtipyörä...

Samaan aikaan on alkanut kuulua kolahtelua alustasta, kun kuoppiin ajaa, kuin vasaralla iskis pohjaa. Tutkitutin kolina- asian korjaamolla kahteen kertaan, alustasta ei löydy vikaa.

Voisko se #!@#¤% olla, että tuo määrittelemätön kolina ja kytkimen hajoaminen liittyy toisiinsa. Joku moottorin kiinnitys löysällä?  Tai Kampiakseli liikkuu pituussunnassa? Värinä sitten rikkoisi kytkinlevyn? Öljyä syö litran kymppitonnilla.

Korjaamo on käsittääkseni velvollinen palauttamaan 700 e, jota olen heille maksanut, jos eivät  vikaa löydä ja korjaa?   :-/ Mielipiteitä? Ehdotuksia vian etsintään. Kiitos!

moi !
kolme vaihto ehtoa.
1. käytetty vääriä osia.
2. polkimen ja vivuston välissä vikaa.
3. penkin ja ratin välissä vikaa.
t.seppo
ps. 14v nissanin merkkihuollossa ollut töissä .
enkä koskaan ole törmännyt tommoseen ongelmaan !
120y coupe ( historic kilpuri ryhmä 2 ?? )
?? + D22 4x4

ES1866

En tiedä millä korjaamolla olet käynyt etujarruvalosi polttimon vaihtamassa, mutta sen tiedän, että mulle tehdyllä työllä on vuoden takuu, joten ei ole rinnasteisesta asiasta kysymys.

Periaatteessa, jos ajotapani olisi raisu tai vetäisin tonnin kuormaa levy voisi hajota tuollai mutta kun edellinen kytkin kesti 250 000 km. Irrotettiin vaijerikin ja annettiin käydä ilman vaijeria, samalla lailla kolisee pitänee hakea nissanilta alkuperäisosat

js876

#4
Yhdellä tutulla oli vedetty aina pois paisunta säiliön letku, silloin kun vaihdoin tälle (ns. tutulle) kesä/talvi renkaat alle, konepelti auki ja oli taas irroitettu kiusallaan, kyllä ne kaikenäköistä siellä NIIN SANOTULLA korjaamolla keksii , KAIKKI kannattaa  tehdä itse siittä se takuu tulee ;D, jos viitsii ja osaa.

ILVES-Joe

Olisikohan kytkinlevy asennettu ensin väärinpäin jolloin nastat tai joku muu osa ottaa kiinni vaihtipyörään ja sen jälkeisissä korjauksissa uudet osat asennettu samaan järjestykseen kuin rikkoontuneet osat?

Kaikissa kytkinlevyissä ei lue "flywheel side" ja jos asentaja ei asiaan tarkemmin perehdy on virheasennus mahdollinen.
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

js876

#6
Näihän se toimii nykyään, että työharjoittelija lykätään vanhoihin autoihin kimppuun ja uudet autot (<2005/uudemmat)saa erikoisauto asentajan työn. Itse vein joskus aikanaan pyöriensuuntaus-säätöön Hyvinkään Ajoneuvohuolto OY:N ja siellä työn harjoittelia yritti säätää aurinkoiseni (SUNNYN) pyörien suuntaus, silti ratti oli päin vittua kun ajoi suoraan ja sen jälkeen sääsin itse(vittuttaa kun maksoin siittäkin 60euroa), eipähän enään renkaat kuluneet , paskaa palvelua on nykyään on joka putiikissa, ei muuta kun rähää imetään ihmisiltä ja paska työ.

PS: Kyllä jos kytkin(alkuperäinen tai ei alkuperäinen) ja asetelma on vaihdettu oikein niin luulisi sen toimivan oikein vaikka monta vuotta jos ei luistata tai yhtäkkiä päästä kytkinta, kun pudottaisi parvekkeelta 2tonnia betonia(jouset paskaksi ja vaihde päällä).