Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

primera P11 air bag

Aloittaja jopi-77, huhtikuu 06, 2013, 20:46:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jopi-77

rupes airbagin valo välkkymään.. >:(. mistä lähteä hakemaan vikaa..aluks palaa normaalisti sen muutaman sekunnin mut sitten rupeaa välkkymään!!

JJM

Mittaristo korjaukseen esim. vekatronicsille. Piirilevyn juotoksessa vika. Mulla oli sama vika, kosteilla keleillä oli disko mut kesäisin ei vilkutellut  ;D

Tää siis oli p11-144:ssä eli faceliftissä.

Jylppy

#2
Kokeile tota ensin:

http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1204017845

LainaaTällaisen ohjeen löysin joskus P11 primeraan - kokeilu omalla vastuulla!

P11 Airbag-valon kuittaus:

- ensin virrat päälle
- tästä seitsemän sekunnin kuluessa paina kuskin oven sisävalokytkintä vähintään 5 kertaa.
- airbag menee diagnostiikka tilaan (valo vilkkuu hitaasti)
- virrat pois vähintään 1sekunniksi (vika muisti resetoituu)
- virrat päälle, ja ei pitäisi enään vilkkua. jos vilkkuu, on airbagissa oikeasti jotain vikaa.

Linkki tiedon takaa:
http://autorepair.about.com/library/a/1b/bl061b.htm


Ja jossei toi edellinen toimi, niin tätäkin voi kokeilla:

Lainaaa.) Radio pois päältä (niin ettei käynnisty kun laitat virrat).
b.) Virrat päälle
c.) Heti kun AB-valo sammuu, virrat pois SEKUNNIN kuluessa.
d.) Odota 5 sekuntia.
e.) Toista kohdat b-c vielä kaksi kertaa (yhteensä siis kolme kertaa teet sen)
f.) Virrat päälle, odota 2 sekunttia.
g.) Virrat pois, odota sekuntti.
h.) Virrat takaisin päälle.
i.) Ja jos nyt vielä välkkyy valo, niin on oikeasti vikaa jossain.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

jopi-77

ei auttanu nuo jutskat..villkuu vaan..

Jylppy

Menikö järjestelmä diagnostiikkatilaan - eli vilkkuiko airbagin valo hitaasti (3s päällä, 2s pois päältä)?

Jos siirtyi, niin vilkkuiko koko ajan hitaasti, vai aluksi hitaasti ja sitten nopeammin?

Jos vilkkui hetken kuluttua nopeammin (=vika on päällä), niin montako kertaa?

2 kertaa: Kuljettajan turvatyynyn virtapiiri on viallinen.
7 kertaa: Ohjausyksikkö on viallinen.
8 kertaa: Matkustajan turvatyynyn virtapiiri on viallinen.

Jos vilkkui vaan hitaasti koko ajan, niin menee merkkiliikkeen hommiksi tarkistaa vikamuisti consultilla.



Vikavalon avulla ei voi tarkastaa turvavöiden kiristimiä, vain airbagin viat.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

jopi-77

ei ollut mitään vaikutusta siihen vilkkumiseen! ei ne taida saada tarkistettua muualla tuota kun merkki huollossa..mulla ois toinen sama auto tuossa osina niin tietäs vaan mistä ruveta vaihtamaan osia..se merkkihuollon testi taitaa maksaa vähintään 100 euroa..ainakin 06 kun käytin tään saman auton siellä.

pyra

itsellä olisi kans primera P11-144 2000.
1,6 Sport  niin tuo mystinen ongelma että airbag valo syttyy aina välillä ja sammuu välillä.

Joku veikkas että olisi vikana mittariston kylmäjuotos. Osaako joku kertoa missäpäin mittaristoa kylmäjuotos mahdollisesti olisi.


Olisi mukava jos joku osaisi tarkentaa mistä kohtaa etsiä kylmäjuotosta.

JJM

En tiedä missä kohtaa se siellä on, mutta muistaakseni korjaus olisi maksanut 150 euroa joka sisälti vuoden takuun + kaikki uudet polttimot mittaristoon.

jopi-77

onko tietoa jos koittas sen mittariston  vaihtaa käykä 98 vm sedanin mittari hb malliin se on vm97

JJM

Kyllä pitäisi käydä jos ovat mittareiltaan identtiset, rohkeasti vaan mittaristo irti ja vertaamaan. Siellä ei ole vaijeria, pelkät sähköliittimet. 20-30min menee ensi kerralla kun ottaa mittariston irti.

gt nizmo

TÄMÄ OHJE TOIMI AINAKIN MINUN PRIMERAAN, JOHAN LAKKAS VILKKUMASTA :D
LainaaKokeile tota ensin:

http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1204017845



Ja jossei toi edellinen toimi, niin tätäkin voi kokeilla:

primera gt-99 primera gt -97