Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primera p10 takajarrut

Aloittaja RG, maaliskuu 10, 2013, 23:15:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

RG

dodii, oon autoja laitellu pienen ikäni mutta ensimmäistä kertaa törmäsin juuri hankkimaani primeran jarruongelmaan....elikkäs 96, 1.6 levyjarrullinen pulkka, takajarrut tai siis kuskin puoleinen jarru ei pidä kunnolla....sylinteri purettu, puunattu, rasvattu, hakattu lekalla jne(mäntä liikkuu oikein hyvin). jarrupaineen säätimiä herkistelty ja silti polkiessa jarrua pedaalia pitää painaa pari kertaa että kerää painetta kunnolla....jarrut myös ilmattu edestä taakse....eli oiskohan teillä mitn ehdotuksia mitä tuolle pitäs tehä

ps. letkut ei pullistele, ei hävitä nestettä

Simm

Lainaadodii, oon autoja laitellu pienen ikäni mutta ensimmäistä kertaa törmäsin juuri hankkimaani primeran jarruongelmaan....elikkäs 96, 1.6 levyjarrullinen pulkka, takajarrut tai siis kuskin puoleinen jarru ei pidä kunnolla....sylinteri purettu, puunattu, rasvattu, hakattu lekalla jne(mäntä liikkuu oikein hyvin). jarrupaineen säätimiä herkistelty ja silti polkiessa jarrua pedaalia pitää painaa pari kertaa että kerää painetta kunnolla....jarrut myös ilmattu edestä taakse....eli oiskohan teillä mitn ehdotuksia mitä tuolle pitäs tehä

ps. letkut ei pullistele, ei hävitä nestettä


Ilmaa kyseisessä jarrulinjassa? Näissähän joka pyörälle oma jarruputki ABS-yksiköltä.

Ja yksi kysymys. Mitenkä vikaantuva takajarrun kuormapaineensäädin oireilee? Sehän on siellä linjassa ennen jarrusatulaa..

RG

Lainaa


Ilmaa kyseisessä jarrulinjassa? Näissähän joka pyörälle oma jarruputki ABS-yksiköltä.

Ja yksi kysymys. Mitenkä vikaantuva takajarrun kuormapaineensäädin oireilee? Sehän on siellä linjassa ennen jarrusatulaa..

Siis olen ilmannut jarrut joka nurkasta ja ei siellä ilmaa pitäs olla, ja se kuormapaineen säädin...siis takajarru ei vaan pidä kunnolla, satula on purettu ja katottu et kaikki toimii niinkuin pitää...vai pitäskö viel yrittää ilmata auto käynnissä tai jtn....(myös tossa ajellessa huomasin että puoltaa jarrut aika kovin jos vaan kerran polkasee, useammalla polkasulla ei...) että sellanen nizmo :D :D

mertsi1

#3
kato ettei oo mädäntyny se jarrupainesäädinpaskaläjän vipu saattaa tappi kurkistaa sieltä hantaakin välistä ittellä oli just samanvuotinen vessa ja vika oli juuri edellämainittu. hitsasin prikan siihen kohtaan missä sattu olemaan tervettä rautaa ja avot sano ryssä ku vitun näki ja vot vot ku näki kaks

RG

joo eli updaittia jarruista....taakse laitettu korjatut satulat ja jarrupaineen säätimet...lopputulos = jarrut toimii mutta silti pitää pumpata että saapi painetta kunnolla, yhellä painallauksella menee aika pohjaan mutta kahdella toimii kuin kello.... vanhatkin säätimet toimi ihan ok kuten myös uudemmat joten vika ei varmaan niissä. Nestettä ei edelleenkään hävitä, ilmattu joka nurkka, nesteet vaihdettu, auto ollut käynnissä ja sammuksissa ilmatessa ja silti sama ongelma...Oiskohan seuraava toimenpide ryhtyä pääsylkän kimppuun vai laittaa auto palamaan??? jälkimmäinenkin käynyt hyvänä vaihtoehtona mielessä...

BA

Letkut olisin vaihtanu ensimmäisenä... Ei tarvi päällepäin pullistella, mutta voi sisältä turvota lähes tukkoon.



Cedricisti

Miksi sen vian pitää olla just takajarruissa? Mites etupää?

nissan-man

Lainaajoo eli updaittia jarruista....taakse laitettu korjatut satulat ja jarrupaineen säätimet...lopputulos = jarrut toimii mutta silti pitää pumpata että saapi painetta kunnolla, yhellä painallauksella menee aika pohjaan mutta kahdella toimii kuin kello.... vanhatkin säätimet toimi ihan ok kuten myös uudemmat joten vika ei varmaan niissä. Nestettä ei edelleenkään hävitä, ilmattu joka nurkka, nesteet vaihdettu, auto ollut käynnissä ja sammuksissa ilmatessa ja silti sama ongelma...Oiskohan seuraava toimenpide ryhtyä pääsylkän kimppuun vai laittaa auto palamaan??? jälkimmäinenkin käynyt hyvänä vaihtoehtona mielessä...
Ilmaa siellä on vieläkin, siskon samanlaista primeraa sai ilmata tovin jarrusatuloiden vaihdon jälkeen että tuli hyvä..
P10 GA16DS

js876

#8
Jos kupariputki tai metalliputki on paskaa täynnä(en tiedä tarkalleen mitä ainetta ne käyttää näissä uusissa autoissa jarrruputkena), joka lähtee pääsylinteristä taakse, Yhdellä tuttavalla oli Matsubashi Volt -85 niin siinä oli jarruputket paskaa täynnä ;D ei muuta kuin uusi jarruputki edestä taakse (kuparia) niin johan pelitti.

RG

Hmm, pitää kattoo nuo letkut ekana ja sit jatkaa nuo putket eteen saakka, puoleenväliin vaihettu....