Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Micran ilmamassamittarissa vikaa?

Aloittaja JuhoL, maaliskuu 26, 2013, 18:12:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JuhoL

Mulla on vähän mystinen vika Micrassa ja ajattelin kysyä teiltä neuvoa. Elikkä viat alkoivat joskus kauan sitten ja kaikki merkit viittasivat rikkoutuneeseen ilmamassamittariin. Kun olin ajellut tarpeeksi kauan vajailla tehoilla ja epätasaisesti käyvällä koneella, päätin ostaa ilmamassamittarin. Vika korjautukin samantien, mutta uusiutui uudestaan noin parin viikon kuluttua. Nyt olen taas alkupisteessä. Auto on tehoton, tyhjäkäynti on epätasaista, kulkee max. 100 km/h jne.. Osaako joku sanoa, mistä tämä voi johtua? Hajosiko uusi mittarini heti parin viikon jälkeen vai mitä tapahtui?

E.P.

Ostitko ihan uuden mittarin, vai käytetyn? Näissä on ollut juotoksissa vikaa. Toiset sanoo, että kyse on kylmäjuotoksista. Toinen teoria on, että juotos antautuu iän ja käytön myötä tärinästä. Tämä jälkimmäinen teoria toimii mun mielestä paremmin, koska kylmäjuotos olisi tullut esiin jo melko pian auton ollessa uusi. Jos ostit aivan uuden ilmamassamittarin, niin sitten vika voi olla jossain muuallakin.

No, yleinen ongelma kuitenkin. Juotokset voi juottaa uudelleen. Tälläkin palstalla ohjeita on jossain. Tämän palstan vanhoja ketjuja löytää parhaiten Googlella. Kun kirjoittaa hakuun site:ncf.fi/forum ja esim: k11 ilmamassamittari , tai jotain vastaavaa.
Micra 1.0 Avec vm.1999

JuhoL

Ostin ihan uutena ilmamassamittarin. Kiitoksia näistä tiedoista! :)