Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Kesärenkaista

Aloittaja Juudius, maaliskuu 17, 2013, 10:44:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juudius

Se ois kohta aika ostaa uudet kesärenkaat noiden vanhojen kuluneiden tilalle, niin asiani kuuluu, että mitenkä mahtuuko primerassa pyörimään 215/45/r17 kumi kun autoa on madallettu sellaset 35mm? vanteiden speksit on 17", 7.5leveä, et40.. entiset kumit oli 215/40 ja mahtu ongelmitta pyöriin täydelläkin autolla.. Ois tossa tiedossa edukkaasti uudet 215/45 kumet.
Primera p11 -97 ga16de

nissan-man

#1
LainaaSe ois kohta aika ostaa uudet kesärenkaat noiden vanhojen kuluneiden tilalle, niin asiani kuuluu, että mitenkä mahtuuko primerassa pyörimään 215/45/r17 kumi kun autoa on madallettu sellaset 35mm? vanteiden speksit on 17", 7.5leveä, et40.. entiset kumit oli 215/40 ja mahtu ongelmitta pyöriin täydelläkin autolla.. Ois tossa tiedossa edukkaasti uudet 215/45 kumet.
Sole ku kokheilla. Epäilen että sopii. mutta voihan tietysti tuo sentin korkeusero kumissa tehdä jo paljon.
P10 GA16DS

Juudius

Lainaa
Sole ku kokheilla. Epäilen että sopii. mutta voihan tietysti tuo sentin korkeusero kumissa tehdä jo paljon.
Niin eihän se tietty olis ku kokeilla, mut on sen verta kuitenkin kallis kokeilu, et pitäis kyl varman päälle tietää sopiiks vai ei. Luulis tällä saitilla joku noista tietävän!? Dnsf:ltä lueskelin, niin sielläkin on monenlaista juttua, et otappa tässä selvää.. Renkaissakin tietysti on eroja. Joku halppis rengas voi olla esim korkeempi kuin vastaavan kokoinen "merkki" rengas..
Primera p11 -97 ga16de

ILVES-Joe

Helppoahan nuo sopimiset on testailla itsekin kun on jo valmis paketti mihin verrata.

Mittaa nykyisten renkaiden mitat ja vertaa niitä tuleviin renkaisiin. Vanteet ilmeisesti pysyy samana joten siltä osin asia ei muutu mutta mikäli vanne muuttuu niin sen ET:n valitseminen on helppoa kun tietää miten paljon on tilaa sisä tai ulkopuolella.
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Juudius

LainaaHelppoahan nuo sopimiset on testailla itsekin kun on jo valmis paketti mihin verrata.

Mittaa nykyisten renkaiden mitat ja vertaa niitä tuleviin renkaisiin. Vanteet ilmeisesti pysyy samana joten siltä osin asia ei muutu mutta mikäli vanne muuttuu niin sen ET:n valitseminen on helppoa kun tietää miten paljon on tilaa sisä tai ulkopuolella.
Pitäis saada ihan käytännön tietoo, et raapiko esim kääntäessä jne jne..
Primera p11 -97 ga16de

C 110 ratsuni

No voi venäjä :),laita ne olemassaolevat renkaat paikalle ja katso silmällä ja kädellä koittele ja mitalla mittaat paljonko jää tilaa,renkaiden ollessa joka asennossa.Gookelista löytyy ja rekaita myyvistä liikkeeistä mitta taulukoita renkaista.
primera 2,0 sport -00

Markus.

Käytännössä ei kyl jousitusta oikein saa kuormitettua auton paikallaan ollessa niin paljoa, että pystyis toteamaan luotettavasti, minkä verran rakoa jää kaikissa ajotilanteissa. Tai ainakin hiton hankalaa se olis.

Mut sit taas ei sitä tietoa sopivuudestakaan voi olla, ellei jollakulla ole ollut täysin samanlaisia, so. samanmerkkisiä ja tyyppisiä ja varmaan mielellään jopa suunnilleen saman ikäisiä renkaita, koska niissä todellakin on pieniä eroja mitoissa, joskus leveydessä käytännön tasolla jopa senttejä, ja sehän tarkoittaa sitä, että jollain ei 215/45-17 gumeksi ota kiinni, mut toisella ottaakin ihan saakelisti, vaikka kaikki asiaan liittyvät speksit paperilla samoja oliskin. 

Joten, kai se olis vaan laitettava alle, ja katottava kuin käy, ja jos raapii, niin sit tehtävä tilaa. Ei kai se paljosta kiinni pahimmassakaan tapauksessa olis.

Juudius

LainaaKäytännössä ei kyl jousitusta oikein saa kuormitettua auton paikallaan ollessa niin paljoa, että pystyis toteamaan luotettavasti, minkä verran rakoa jää kaikissa ajotilanteissa. Tai ainakin hiton hankalaa se olis.

Mut sit taas ei sitä tietoa sopivuudestakaan voi olla, ellei jollakulla ole ollut täysin samanlaisia, so. samanmerkkisiä ja tyyppisiä ja varmaan mielellään jopa suunnilleen saman ikäisiä renkaita, koska niissä todellakin on pieniä eroja mitoissa, joskus leveydessä käytännön tasolla jopa senttejä, ja sehän tarkoittaa sitä, että jollain ei 215/45-17 gumeksi ota kiinni, mut toisella ottaakin ihan saakelisti, vaikka kaikki asiaan liittyvät speksit paperilla samoja oliskin. 

Joten, kai se olis vaan laitettava alle, ja katottava kuin käy, ja jos raapii, niin sit tehtävä tilaa. Ei kai se paljosta kiinni pahimmassakaan tapauksessa olis.

No niinhän se on, mutta mutta, jos täällä vaikka kuudella tyypillä ois ollu primera vastaavalla tai vaikka matalemmallakin alustalla ja kyseisen kokoiset renkaat, niin eihän kaikilla kuitenkaan saman merkin renkaita oo ollu, niin vois laittaa kokemuksia onko raapiskellu tms..!?
Primera p11 -97 ga16de