Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

King cabbiin LD28 tai TD25

Aloittaja Wille, helmikuu 06, 2013, 16:22:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Wille

Olen jo muutaman päivän yrittäny etsiä tietoa moottorin vaihdosta mutta en ole täysin selkeää kuvaa saanut.

Eli omassa nelikko king cabissä -87 on sd25 pannu joka ei turbon kanssa kauaa kestäny. Nyt mietin että kumman koneen laittaisi, mieluusti tietenkin tuon 2.8 cedricistä. Lähinnä ongelma on se että sopiiko tuo cedricin kone sd koneen tilalle vaihdelaatikon ja öljypohjan osalta kuinka helposti? TD25 kone ilmeisesti sopii kun vaihtaa oikean kytkinkopan.

Nyt tarvisi tietoutta ja kyseisiä moottoreita/moottorin vaihdossa tarvittavia osia saa tarjota jos ylimääräisenä on jollakin.

Lerssinen

TD moottoria suositan ja syyt on yksinkertaisia.

-Kestää
-Halvempi
-On yleensä vielä olemassa ehjinä (osta takapotkuraato niin saat halvimmalla)
-Helpompi sovittaa
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Wille

eikö ld28 kestä? kyllä meinasin jo ostaa takapotkun td25 koneella mutta siihen olis sitten tarvinu ettiä öljypohja ja suodatinjalka ku ovat ilmeisesti erilaiset. niin ja käykö se takavedon vaihdelaatikko nelikkoon, vai pelkkä kytkinkoppa?

Lerssinen

Kestää se kutonenkin mutta alkavat olla harvassa nykyään  :o

Olit laittanu myyntiinki tatsunin.. ? Olikki siinä teollisuusalueen tien alussa yks päivä ku käväsin Pertilla mööpeli & maalauksella ja suddailin kohti nestettä..

Wille

jep muistan kyllä luultavasti auton jolla ajelit sillon siitä ohitte  :) täytyypä tässä tuumailla mitä tuon kanssa tekis, ku tavallaan ei raaskisi myydäkkään... on se nyt tosiaan kokeeksi myynnissä mutta taidan mä kuitenki siihen laittaa moottorin ja ajella ite.

Lerssinen

TD swapilla se kyllä helpoiten onnistuu, mahtaa olla järkevinkin valinta joskin eihän näillä aina ole järkevyyden kanssa mitään tekemistä  :D

Tuossa oli mulla 2.3 SD kones, 138 takarenkailta joten potentiaalia oli kyllä.. Kesti noin 2000km kerrallaan ja meni kantta ja tiivistettä tasatahtiin  ::)

http://www.youtube.com/watch?v=HCwaYVi6H9s

http://www.youtube.com/watch?v=qsgKJXErhQE

http://www.youtube.com/watch?v=ysLA7mTjVD0

Miikka

Miksi minä en ikinä saanut SD23:sta hajalle, lootasta kylläkin vitosen rattaita poikineen..

Ahtimena oli garretin GT2052V vnt-ahdin 525 jatkeesta.. Loppupeleissä oli kaikki pelissä syöttöpumpun puolesta eikä SD lauennut.. Ahtoja silloin joku 1,5bar eikä enempää saanut kun nestepää loppu kesken  ;D
ison C:n ja pikku V:n [b]huoltopäälikkö[/b]
Nissan Patrol 160 T Super Roof
Datsun 100A*rojekti 1.4T*
Datsun 100A@140A
R20&K11

[u]Datmönkijä 150AY[/u]