Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

b11 etujarrulevy

Aloittaja Konzta_, helmikuu 06, 2013, 22:33:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Konzta_

laakerin vaihtoon piti ruveta. irrotin alapallon, raidetangon pään, jarruhilut ja iskarin alapään pultit ja otin koko navan käteen laakerinvaihdon helpottamiseksi.

tyssäs sitten siihen että jarrulevy ei irtoa suosiolla. jätin yöksi likoamaan rost offiin, huomenna uusi yritys.. mihinkä ois järkevintä kolauttaa moskalla siinä toivossa että levy irtoaa ja pysyy vielä ehjänäkin kun ei uutta ole?

mitään reikiä ei pulteille levystä löytynyt että olisi niin voinut sen ulosvetää. pitäs saaja pirssi perjantaiksi liikenteeseen, nyt hyviä neuvoja  :) lämpöä ei ole saatavilla...
B11 sedan '84

Tero-75

Jarrulevy on kiinni neljällä pultilla pyörän navan kääntöpuolella. Pyörän napa pitää prässillä tms painaa irti olkavarresta jotta pultteihin pääsee käsiksi.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Konzta_

prässiäkään ei löydy. onko mitäänvmuuta järkevää tai vaikka järjetöntäkin tapaa vai täytyykö ootella että pajalla kerkeevät prässäillä.
B11 sedan '84

Tero-75

Kyllähän noita on vuosikaudet myös isolla moskalla tms. lyömällä irroitettu prässin puutteessa, mutta pitää huolehtia että kappale on tukevasti paikoillaan jotta lyönnit osuvat joka kerta oikeaan kohtaan. Lisäksi kannattaa jokin kovaa puuta tms lievästi joustava palikka laittaa väliin jotta ei vaurioita lyömällä pyörännavan akselia.

Tosin esim. Motonetissa maksaa 12 tonnin prässi 129€. Kertainvestoinnilla tekee tulevista laakeri-, pusla- ym remonteista yhtä juhlaa verrattuna moskalla hakkaamiseen, minkä lisäksi osien hajoamisen riski pienenee huomattavasti.
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)

Konzta_

muistaako tero oliko ne jarrulevyn pultit ihan tavallisia vai jollain torx kannalla? nyt kun kaupoilla vielä oon niin tietää hakea torkseja jos tarvii..
B11 sedan '84

Tero-75

Aivan tavallisia pultteja ovat :)

Konzta_

noniin.. tietääpä nyt miten tämänkin homman toiselle puolen tekee kun se aika koittaa. :P

olipa siinä savotta vaan nyt on uudet laakerit ja loppu vollotus. jarrukilpi oli niin heikolla hapella että otin kokonaan pois välistä rahisemasta. leimalle pitää varmaan laittaa ens syksynä uusi, paitsi jos otan toiseltakin puolen pois niin kelpaako se sillon inssille?
B11 sedan '84

OH2KV

Mä oon aina jättänyt olkakappaleen paikoilleen, ja vetoakselinkin. Napa on aina irronnut hieman koputtelemalla olkakappaleesta ilman alapallojen sun muiden irrottamista, vetoakselin pultti vaan pois ja koputtelemaan.

Liekö ollut tuuria matkassa?
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Konzta_

LainaaMä oon aina jättänyt olkakappaleen paikoilleen, ja vetoakselinkin. Napa on aina irronnut hieman koputtelemalla olkakappaleesta ilman alapallojen sun muiden irrottamista, vetoakselin pultti vaan pois ja koputtelemaan.

Liekö ollut tuuria matkassa?

todennäköisesti, tämä yksilö oli erittäinkin hankala tapaus.  >:( toki prässi ois auttanu asiaa mutta näillä mentiin millä mentiin.. jospa ei tartteis ton toisen puolen kanssa koko päivää tihrustaa sitteku sinnekin pitää laakeri vaihtaa. :)
B11 sedan '84

OH2KV

Luin vähän huolimattomasti, otsikkoon tuijottaen. Jarrulevyn vaihtaminen on ollut mulla kahdessa B11 helppoa, laakerinvaihto on ollut työläämpi asia täälläkin.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Konzta_

nyt vaan toivotaan että motonetin laakerit kestää..  ::) joo, ei jarrulevy tosiaan ollut mikään ongelma kun yön oli lionnut pultitki ruosteenpoistajassa. toisen laakerin sisäkooli ja molempien ulkokoolit taasen oli kovinkin jämähtäneet..
B11 sedan '84

Tero-75

Lainaajarrukilpi oli niin heikolla hapella että otin kokonaan pois välistä rahisemasta. leimalle pitää varmaan laittaa ens syksynä uusi, paitsi jos otan toiseltakin puolen pois niin kelpaako se sillon inssille?
Ei ainakaan pykälien mukaan pitäisi kelvata. Tosin minulta on ainakin parisssa katsastuksessa puuttunut toiselta puolelta kilpi eikä asiaan ole puututtu.

Nissanilta on saanut joihinkin malleihin todistusta jonka mukaan kilpiä ei tarvita, todellisuudessa kilpiä ei enää ole ollut saatavilla. Viimeksi kun kysyin oli B11 vielä saatavilla jarrukilpiä vajaan 50€ kappalehintaan, tarvikkeena ei löydy.

Konzta_

en kyllä rupeais maksamaan 50€ peltiläpyskästä. on tässä syksyyn asti aikaa mietiskellä, jos teen itse niin voiko inssi sanoa mitään jos vetoan siihen ettei niitä enään saa mistään?
B11 sedan '84

Jylppy

Lainaaen kyllä rupeais maksamaan 50€ peltiläpyskästä. on tässä syksyyn asti aikaa mietiskellä, jos teen itse niin voiko inssi sanoa mitään jos vetoan siihen ettei niitä enään saa mistään?

Ei sitä inssiä kiinnosta, onko ne tehdas- vai omatekoiset. Pääasia, että ajavat asiansa, ja ovat tarkoituksenmukaiset.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75